MINI ma w tym momencie w ofercie zaledwie jeden model samochodu elektrycznego: Cooper SE, do tego tylko w jednej wersji napędowej. MINI Cooper SE to 3-drzwiowy hatchback. Zasięg WLTP elektrycznego samochodu marki MINI wynosi od 226 do 234 km. Moc zastosowanego silnika wynosi 184 KM, co przekłada się na przyśpieszenie do 100 km/h w 7,3 s. Jeśli interesuje Cię zasięg, czas i moc ładowania (AC jak i DC), specyfikacja, parametry techniczne (moc silników, czas przyspieszenia, prędkość maksymalna), gwarancja na baterię, a także realne zużycie energii i realne testy zasięgu, zapraszamy po szczegóły: oto katalog samochodów elektrycznych MINI.
MINI Cooper SE pod względem napędu bazuje na komponentach zastosowanych wcześniej w BMW i3s: mowa przede wszystkim o tym samym silniku. Różnica polega na tym, że w przypadku MINI silnik napędza koła przednie, a nie tylne, a zestaw akumulatorów jest nieco mniejszy, co oczywiście przekłada się na możliwy do osiągnięcia zasięg. Choć elektryfikacja postępuje także w ramach oferty MINI (są obecne także hybrydy Plug-IN), to obecnie gama elektrycznych MINI ogranicza się do jednego modelu:
MINI Cooper SE
MINI Cooper SE, jak przystało na tę markę, ma zadziorny i wręcz gokartowy charakter. Z silnikiem o mocy 135 kW (184 KM) auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,3 s, choć liczba ta nie odzwierciedla jak szybkie jest to auto w miejskich warunkach – jest dużo szybciej! Powyższemu wtóruje oczywiście stosunkowo sztywno zestrojone zawieszenie.
MINI Cooper SE oferuje zasięg WLTP 226-234 km, choć w naszych testach udało się uzyskać 285 km.
MINI Cooper SE oferuje szybkie ładowanie prądem stałym (DC) o mocy 50 kW, co przekłada się na uzupełnienie niemal 80% energii akumulatora w mniej więcej 35 minut. Zainstalowana w samochodach ładowarka prądu przemiennego (AC), ma moc 11 kW. Informacje na temat czasu ładowania prądem przemiennym jak i kosztach codziennego użytkowania znajdziesz w karcie dotyczącej konkretnego samochodu.
MINI na akumulatory swoich aut elektrycznych daje 8 lat gwarancji z limitem 160 tys. km. Użyteczna pojemność musi spaść poniżej 70% wartości początkowej, by baterię uznano za kwalifikującą się do wymiany bądź naprawy (zastąpienie poszczególnych segmentów).
Regularnie testujemy samochody elektryczne i sprawdzamy ich rzeczywiste zużycie energii, a także mierzymy realny, testowy zasięg w różnych scenariuszach użytkowania (nie tylko w mieście i na autostradzie). Pozwala to zestawić dane WLTP z rezultatami codziennego użytkowania. Nie wszystkie samochody zostały jednak poddane takiej procedurze testowej ze względu na ograniczenia czasowe. Zachęcamy do częstego zaglądania na strony katalogu, jak i kontaktu z nami w celu uzyskania informacji kiedy konkretny model samochodu elektrycznego zostanie poddany szczegółowym testom użytkowym.