Internet

Prywatność w sieci. Opinie użytkowników i dobre praktyki

PK
Piotr Kurek
0

Ponad połowa Polaków nie zawsze, a blisko 12% w ogóle nie zapoznaje się z politykami prywatności. Mimo że samą prywatność cenią i jest dla nich ważnym elementem.

ClickMeeting przeprowadziło badanie "Prywatność w sieci. Opinie użytkowników i dobre praktyki", z którego wynika, że ponad 57% ankietowanych stwierdziło, że dba o swoją prywatność w sieci. Jednak szybko okazuje się, że nie w każdym przypadku.

Nieco ponad 52% z nas nie zawsze zapoznaje się z politykami prywatności i regulaminami przed wzięciem udziału w wydarzeniu organizowanym w sieci - np. przed webinarem. Co ciekawsze, 12% ankietowanych nie robi tego w ogóle. Tłumaczą to brakiem czasu lub poczuciem, że takiego zgody nie mają dla nich znaczenia.

Wiele mówi się o prywatności w kwestii narzędzi używanych do codziennej komunikacji prywatnej, jednak wciąż mało o wydarzeniach i spotkaniach online, które również stały się częścią tej codzienności. Powinniśmy zwracać większą uwagę na to, czy dane, które powierzamy podmiotowi świadczącemu takie usługi są odpowiednio chronione.

- mówi Dominika Paciorkowska, Dyrektor Zarządzająca i Członkini Zarządu ClickMeeting.

Polacy przy wyborze narzędzia komunikacyjnego zgodnie twierdzą, że zwracają uwagę na ochronę prywatności i jest ona dla nich ważna. Wskazało na to 94% ankietowanych. 3% respondentów przyznało, że nie przywiązuje do tej kwestii wagi. Zaledwie 4% pytanych nie było w stanie jednoznacznie odpowiedzieć na zadane pytanie.

Co ciekawe, niemal 74% respondentów stwierdziło, że zależy im na tym, by organizatorzy spotkań online w odpowiedni sposób zadbali o prywatność danych. 74% wyraża jedynie zgody wymagane do zapisu. 5% ankietowanych zaznaczyło, zdarzyło im się zrezygnować z rejestracji, jeśli zakres zgód był zbyt szeroki. Zgody opcjonalne, o charakterze marketingowym zaznacza 17% Polaków. Zaznaczają jednak, że robią to tylko wtedy, gdy interesuje ich dany produkt lub firma.

A jak wygląda kwestia sprawdzenia tego, na co wyrażamy zgodę? Jak podaje badanie ClickMeeting blisko 36% ankietowanych weryfikuje politykę prywatności i regulaminy. 52,5% podaje, że nie zawsze, choć się stara. Ponad 10% nie ma na to czasu. Regulaminy i polityki prywatności nie mają znaczenia dla 1% ankietowanych.

Źródło: informacje prasowe

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Więcej na tematy:

news