Internet

Meta wprowadza nowe sposoby personalizacji treści wyświetlanych w Aktualnościach FB

Krzysztof Kurdyła
Meta wprowadza nowe sposoby personalizacji treści wyświetlanych w Aktualnościach FB
1

Nowe funkcje Facebooka to kolejna próba dania użytkownikowi takiego poziom kontroli nad tym co wyświetla się na jego „ścianie”, aby czuł się z nim komfortowo, ale żeby firma mogła jednocześnie zachować wpływ na dostarczane im treści.

„Show more” i „Show less”

Firma Meta (w którą zmienił się Facebook) szuka chyba ostatnio nowej formuły dla swojego serwisu. Coraz więcej wskazuje na to, że plan pt. „Metaverse” nie wypali w ogóle, albo na jego sukces trzeba będzie czekać sporo czasu, więc znów skupiono więcej uwagi firmowych programistów na obecnie istniejącym produkcie.

Meta ogłosiła, że wprowadza dwa nowe narzędzia do personalizacji Aktualności. W postach z konkretnych kont będzie można wybrać opcję „Pokaż więcej” lub „Pokaż mniej”, czyli Facebook pozwoli na stopniowanie ilość informacji dostarczanych z danego miejsca. Po maską siedzieć będą oczywiście algorytmy sztucznej inteligencji, które na podstawie naszych wyborów i interakcji będą starały się optymalizować tę informacyjną zupę.

Meta zapowiada, że wprowadzenie tego typu informacji zwrotnych pozwoli mechanizmom SI serwisu lepiej i celniej układać schemat priorytetów wyświetlania, ale trzeba pamiętać, że jednocześnie oznacza to, że te same algorytmy Facebooka będą budować nasz „komercyjno-reklamowy” profil jeszcze dokładniej. Coś za coś.

Polecamy również: Facebook Meta

Krok czy kroczek w dobrą stronę?

Nie mniej, ze względu na ilość informacji które nas atakują, nawet takie narzędzie jest krokiem raczej w dobrą stronę. Żeby jednak odniosło sukces, musi zostać przygotowane tak, żeby zwykły użytkownik odczuł różnicę po jego kliknięciu.

Obawiam się, że do osiągnięcia tego efektu musiałyby się pojawić narzędzia dotyczące agregowanych parametrów, dotyczące podobnej tematyki, grup kont. Tylko, że wtedy zabawa preferencjami może przypominać przebijanie się przez skomplikowany labirynt, a nie wiadomo też, czy Meta chciałaby oddać użytkownikom tyle władzy.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Więcej na tematy:

news