Felietony

Wirtualna Polska kupiła grupę NextWeb Media za 19,4 mln zł.

Grzegorz Marczak
Wirtualna Polska kupiła grupę NextWeb Media za 19,4 mln zł.
Reklama

Wirtualna Polska Holding sfinalizowała zakup 100% udziałów w Grupie NextWeb Media, wydawcy serwisów abcZdrowie.pl, Parenting.pl oraz twórcy platformy ...

Wirtualna Polska Holding sfinalizowała zakup 100% udziałów w Grupie NextWeb Media, wydawcy serwisów abcZdrowie.pl, Parenting.pl oraz twórcy platformy blogów Blomedia.pl. Kwota transakcji to 19,4 miliona złotych.

Reklama

Dlaczego i po co? Wszystko wyjaśnione jest w komunikacie:

Czołowymi produktami grupy są serwisy abcZdrowie.pl, jeden z najpopularniejszych portali zdrowotnych w Polsce oraz Parenting.pl, nowoczesny serwis przeznaczony dla rodziców. 
W skład Grupy wchodzi spółka Blomedia.pl, która prowadzi platformę content marketingu, skupiającą niezależnych, opiniotwórczych autorów. Ta sieć zrzesza łącznie 600 blogów 
w takich kategoriach tematycznych jak moda, kulinaria, nowe technologie, motoryzacja, podróże i parenting. Media spółki docierają do 4,6 mln realnych użytkowników, 
a uwzględniając blogi zrzeszone w Blomedia.pl szacunkowy zasięg wynosi 5,5 mln realnych użytkowników miesięcznie (Megapanel PBI/Gemius za marzec 2015). Cena zakupu za 100 proc. udziałów NextWeb Media to 19,4 mln zł. Ponadto struktura transakcji przewiduje płatność warunkową w kwocie 3,5 mln zł płatną po roku od nabycia oraz dodatkowe płatności typu earn-out płatne na przestrzeni trzech lat od nabycia.


W branży mówiło się, że NextWeb Media jest na rozdrożu szukając pieniędzy i potencjalnego kupca. Jak widać jednak udało się rozwiązać problem. Gratululacje szczególnie dla Kuby Zielińskiego, który jest ojcem i matką tego biznesu.

Wirtualna Polska po tej transakcji zdaje się umocnić swoją pozycję lidera w megapanelu. Pytanie jak na tę transakcję zareaguje Onet? Przez zakupem Next Web Media oba portale dzieliła bardzo niewielka różnica.

Pytanie czy w tej transakcji chodziło głównie o ruch? Jeśli chodzi o cześć związaną z Blomedia to moim zdaniem tak. Inaczej się ma sprawa z abcZdrowie, które ma potencjał na generowanie dużo większych przychodów.

Wirtualna Polska ostatnio szaleje, kupiła internetowe radio, chce mieć własny kanał w TV - teraz kupuje kolejną paczkę serwisów. Pytanie czy to wszystko są w stanie organizacyjnie okiełznać aby zrobić z tego efektywne medium.

Reklama

Przypomnę też, że w samym 2014 roku spółka zainwestowała łącznie ponad 66 mln zł w zakup takich podmiotów jak Grupa Money.pl, serwisy e-commerce Domodi i Homebook oraz portal SportoweFakty.pl. Teraz natomiast mają nowe pieniądze z IPO, które zgodnie z zapowiedziami wydają na kolejne przejęcia

Reklama

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama