Co stoi za nową ikonką Tumblra w wersji na iOS? Aplikacja doczekała się aktualizacji z kilkoma naprawdę fajnymi funkcjonalnościami. Tumlr to ciekaw...
Używacie Tumblra? W takim razie nowe bajery w aplikacji dla iOS przypadną Wam do gustu
Co stoi za nową ikonką Tumblra w wersji na iOS? Aplikacja doczekała się aktualizacji z kilkoma naprawdę fajnymi funkcjonalnościami.
Tumlr to ciekawa i wygodna platforma dla „mikroblogerów”, zaprojektowana tak, by inni użytkownicy w łatwy sposób mogli udostępniać wpisy obserwowanych osób. Wrzucane są tam teksty, zdjęcia, cytaty, linki, muzyka czy wideo. Niespecjalnie przepadałem za wersją mobilną dla iOS, ale po najnowszej aktualizacji może być zdecydowanie fajniej.
Po pierwsze - kosmetyka. Nowa ikona przypomina logosa znanego ze strony sieciowej. Ale to najmniej istotna zmiana. Można wreszcie obsłużyć kolejne blogi z poziomu telefonu, co na pewno spodoba się osobom posiadającym równocześnie kilka takich miejsc w sieci.
Niezwykle wygodny może okazać się sposób umieszczania wideo na blogu. Wystarczy wrzucić tam kod URL i aplikacja sama doda obraz do wpisu. Twórcy Tumblra uważają, że to właśnie ta funkcjonalność jest dla nich najważniejsza w tej aktualizacji.
Jeśli używaliście przeglądarkowej wersji Tumblra, na pewno kojarzycie filtry w funkcjonalności „szukaj”. Pojawiają się one teraz również w wersji mobilnej - będziemy mogli za ich pomocą odnaleźć na Tumblrze konkretny rodzaj zawartości - jak na przykład zdjęcia czy wpisy z materiałami wideo. Również z przeglądarkowej wersji wskoczyły na aplikację mobilną „przyklejone” awatary i pasek szukaj. Podczas przewijania strony pozostaną one na swoim miejscu.
W najnowszej aktualizacji dodano ponadto nowy widget, za pomocą którego użytkownicy będą mogli łatwo śledzić trendy na platformie. W sumie jedynym minusem tej funkcjonalności jest konieczność samodzielnego zainstalowania widgetu.
Trudno pomijać znaczenie Tumblra w sieci. W marcu tego roku zanotowano łącznie 225,1 miliona blogów oraz 104,9 miliarda postów. Założony w 2007 roku serwis szybko rósł w siłę, a w 2013 roku został doceniony przez Yahoo! I to mocno doceniony - podczas zakupu. Firma wydała na Tumblra 1,1 miliarda dolarów.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu