Nostromo strona główna
23

Nostromo – zarządzanie projektami dla zespołów z rejestracją czasu pracy

Pod ostatnim wpisem, w którym dzieliłem się z Wami innym projektem Gridle Chat, jeden z Czytelników spytał, czy znamy podobne narzędzie, ale z rejestracją czasu pracy. Znalazłem takowe, jest nim Nostromo.

Oprócz wspomnianej funkcji mamy tu pełnoprawną aplikację webową do zarządzania projektami w zespołach. Konstrukcja całości przy tym jest do bólu prosta i nie uświadczymy tu zbytniego przeładowania niepotrzebnymi funkcjami.

Nostromo próbki projektów plany

Planowane projekty, rozdzielone są od tych w trakcie, nad którymi zespół aktualnie pracuje. Przy czym możemy je też przenosić pomiędzy tablicami.

 

Tablice te podzielone są na kolumny, które możemy nazwać po swojemu lub dodać nowe, domyślnie wprowadzone są trzy: do zrobienia, w trakcie i zrobione. Poszczególne zadania możemy przenosić pomiędzy kolumnami metodą przeciągnij i upuść, a dodawanie osób odpowiedzialnych za zadanie odbywa się jednym kliknięciem plusa.

 

Co z tym zarządzaniem czasem pracy? Możemy wpisywać godziny, które poświęciliśmy na dane zadanie, bezpośrednio wchodząc w poszczególne projekty lub w osobnej zakładce, gdzie mamy wyszczególnione wszystkie projekty i wszystkich członków zespołu.

projektowanie logo

W osobnym okienku wpisujemy, co zrobiliśmy wybierając odpowiednią opcję z rozwijanej listy, czas pracy oraz możemy dodać też własny komentarz.

 

W osobnej zakładce możemy też wspólnie z zespołem pracować nad różnymi graficznymi makietami naszych projektów, dodając do nich własne komentarze i uwagi.

 

Na koniec pozostaje jeszcze funkcja raportów, gdzie możemy podejrzeć zsumowany czas pracy członków zespołu oraz ile czasu łącznie zostało poświęconego na poszczególne działania.

Nostromo wykres

Każdy z członków zespołu ma też własną tablicę, gdzie może podejrzeć wszystkie swoje aktywności, przypisane zadania czy opcję tworzenia własnych punktów do zrobienia.

 

Jakieś minusy? Zdecydowanie brakuje tu aplikacji mobilnej, a wersja na przeglądarkę mobilną jest nieużywalna. Ale zdaje sobie sprawę, że tworząc Nostromo, twórcy chcieli się skupić wyłącznie na wygodzie i użyteczności dostosowanej do korzystania na desktopach.

Nostromo w aplikacji mobilnej na smartfonie

No i cena, nasz Czytelnik prosił o narzędzie darmowe lub względnie tanie. Niestety, Nostromo to płatny serwis. Cennik rozbity jest tu na kilka opcji, zależnych od liczby członków w zespole. W najtańszej opcji dla dwóch użytkowników zapłacimy 10$ za miesiąc, w najdroższej dla większych zespołów od 11 do 20 użytkowników cenę ustalono na 100$ w miesiącu.

Nostromo oferty abonamentów programu

Czy warto? Narzędzie jest bardzo przydatne, możemy w nim nie tylko wygodnie zarządzać projektami, ale na bieżąco mieć wgląd w czas pracy, co często pozwala na lepsze i bardziej produktywne rozplanowywanie pracy w dalszych projektach. No i świetnie sprawdzi się przy rozliczaniu się z czasu pracy członków zespołu.

Nostromo jest darmowe przez pierwszy miesiąc, więc można na spokojnie sprawdzić w działaniu w swoim zespole i ocenić indywidualnie, czy warte jest swojej ceny.

  • Hubstaff?

  • Binko

    Toggl

    • Płatność za użytkownika, tu masz za zespół

    • Przemek

      i tak wychodzi ci 5$ za użytkownika (max dla grupy) w każdym planie

  • AferA

    Youtrack

    • Projekty są publicznie dostępne w darmowej wersji

    • Szymon Pieprzyk

      To jest system ticketowy ale nie nadaje się do prowadzenia złożonych projektów

  • Michał Szczepanowski

    Basecamp + Paymo. Całość jeszcze można spiąć przez Zapier.

  • Clubhouse, za free do 3 userów, ale time tracking tylko przez zewnetrzne dodatki

  • Kondziu

    CRMy mają teraz fajne funkcje zarządzania projektami. Podsumowanie czasu pracy, rozdział ról i uprawnień itd

  • Przemek

    Ok. jest kanban – szalenie popularny, skuteczny w krótko-średnim okresie. jest coś z Gantem? czy trzeba posiłkować się kobyłami pokroju MS Project?

  • Maciej

    przy okazji, szukam softu do zarządzania projektami (gantt, alokacja zasobow itp), z opcja budzetowania, ofertowania, crm, forecastingiem i funkcja zamawiania elementów katalogowych. Wymagany wspolny obieg dokumentów. Co polecicie?

    • K.

      Rozwiązanie indywidualne, nagięte pod Twoje potrzeby. Nie widzę za bardzo innego wyjścia. No i swoje pewnie będzie kosztować.

    • Maciej

      Może być tylko na jakim systemie?

    • Szymon Pieprzyk

      Easy Redmine z dokupionymi modułami (np. Resource Manager)

    • Maciej

      Dziekuje dobry czlowieku, bladzilem w okolicach odoo, ale to może być to!

  • sysph

    Redmine

    • Michał Mazurowicz

      :D

  • heja

    To nie jest 10$ miesięcznie, tylko 120$ rocznie

  • qdynt

    Polecić mogę nasz nowe narzędzie. Oprócz raportowania czasów pracy są tablice Kanban, jest crm, są faktury a aplikacje mobilne są w drodze. Polecam Wam bardzo. https://icproject.com

  • Viking

    FengOffice. Polecam sprawdzić.