Motoryzacja

BMW Vision Neue Klasse X z eDrive 6. gen oraz wyświetlaczem BMW Panoramic Vision

Tomasz Niechaj
BMW Vision Neue Klasse X z eDrive 6. gen oraz wyświetlaczem BMW Panoramic Vision
15

Studyjne BMW Vision Neue Klasse X to zapowiedź nadchodzącego elektrycznego SAV-a, który będzie napędzany przez eDrive 6. generacji (m.in. instalacja 800 V). Nowe auto prezentuje też jak będzie wyglądać obsługa systemów pokładowych nadchodzących aut BMW, wraz z wyświetlaczem Panoramic Vision.

BMW Vision Neue Klasse X nawiązuje oczywiście do sedana BMW Vision Neue Klasse, o którym informowaliśmy w zeszłym roku. Obydwa samochody będą napędzane przez BMW eDrive 6. generacji: akumulatory, silniki, komponenty dostosowane do wewnętrznej instalacji 800 V.

Polecamy na Geekweek: Zakłócenia sygnału GPS. Sprawdź, gdzie występują [MAPA]


Nowy SAV (tak BMW nazywa ich SUV-y) prezentuje bliższy końcowemu projektowi wygląd samochodu, którego zobaczyć mamy w 2025 roku. BMW Vision Neue Klasse X względem wspomnianego sedana ma dużo mniej cech auta koncepcyjnego. Względem aktualnie oferowanych aut, wielu ucieszą zapewne dużo mniejsze „nerki” z przodu pojazdu przy zachowaniu charakterystycznego dla BMW wzornictwa i proporcji (m.in. długa maska).



BMW Panoramic Vision i Hypersonx Wheel

Uwagę zwraca oczywiście nowy projekt interakcji z pasażerami, którego podstawą jest rozciągnięty na całą szerokość szyby wyświetlacz BMW Panoramic Vision. To właśnie w BMW Vision Neue Klasse X widzimy dużo dojrzalszy etap rozwoju koncepcji, którą mogliśmy zobaczyć w sedanie Neue Klasse. Wyświetlacz Panoramic Vision rozciąga się na całej szerokości szyby (kokpit jest nieco obniżony) i widoczny jest dla wszystkich pasażerów. Prezentowane są tam informacje takie jak prędkość, zasięg, aktualna temperatura, wskazówki nawigacji.


Ekran centralny – w kształcie rombu – napędzany jest przez najnowszą iterację systemu operacyjnego BMW z dużymi możliwościami personalizacji, która może być powiązana z danym użytkownikiem. Z konsoli centralnej zniknęło niestety pokrętło iDrive… Kierowca będzie miał oczywiście jeszcze do dyspozycji wyświetlacz 3D Head-Up.



eDrive 6. generacji

Nie poznaliśmy dziś więcej szczegółów na temat nowego napędu elektrycznego 6. generacji względem tego, co wiadomo już od kilkunastu miesięcy. Warto jednak przypomnieć, że BMW eDrive 6. gen bazuje na architekturze 800 V, co poprawia efektywność całości, a także skraca czas potrzebny na uzupełnienie energii. Ładowanie ma być szybsze nawet o 30% i uzupełnienie energii na kolejne 300 km ma trwać 10 minut.


BMW Vision Neue Klasse X ma cechować się oporem aerodynamicznym mniejszym aż o 20% względem „obecnie oferowanego modelu”. Ale czy chodzi o BMW iX? Tego nie możemy być pewni.



Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu