Druga edycja Orange Fab wystartowała 21 listopada ubiegłego roku, o czym informowaliśmy w osobnym wpisie. Zbliża się już natomiast koniec jej pierwsze...
Druga edycja Orange Fab wystartowała 21 listopada ubiegłego roku, o czym informowaliśmy w osobnym wpisie. Zbliża się już natomiast koniec jej pierwszego etapu, czyli zgłaszanie chętnych do udziału w tym przedsięwzięciu. Termin przyjmowania zgłoszeń upływa 16 stycznia 2015.
W kwestii przypomnienia, Orange Fab to nic innego jak program akceleracyjny dla polskich pomysłów biznesowych i młodych zespołów startupowych, które dzięki wsparciu Orange mogą wyjść ze swoim projektem do szerszego grona odbiorców, a co najważniejsze dopracować go wcześniej, korzystając z wiedzy i doświadczenia mentorów.
Podczas 12 tygodniowego Programu Orange Polska zapewnia dostęp:
- do swojej sieci dystrybucji
- mentorów i ekspertów w zakresie doradztwa biznesowego, marketingu produktów i technologii,
- ekosystemu przedsiębiorczości w postaci funduszy Venture Capital, aniołów biznesu, inwestorów,
- przestrzeni biurowych, zasobów technicznych i marketingowych Orange Polska,
- komunikacji i mediów, w tym mediów społecznościowych,
- demo day w Warszawie
- do 40000 PLN na współpracę
W ubiegłorocznej edycji do etapu finałowego zakwalifikowały się 3 polskie startupy, które uczestniczyły później w demo day w Paryżu, gdzie miały okazję zaprezentowania swoich rozwiązań przed przedstawicielami mediów, venture capitals i Orange France.
Aplikacja bezpieczeństwa usług w chmurze SESAME+:
System rezerwacji elektronicznej Wizyta.pl:
Kreator e-biuletynów PublishSoSimply:
Co zrobić, by przystąpić do tegorocznej edycji? Przede wszystkim konieczne jest posiadanie już istniejącej usługi czy produktu, który mieści się w kategoriach określonych przez Orange jako:
- Connected Home (usługi dla domu, cloud)
- Mobility (4G, NFC, cloud)
- New media (digital content)
- E-commerce
- Application design and development
- High bandwidth disruption (LTE, Fiber)
- Seamless wireless access & data consumption optimization
- Rich communication & unified communication, RCS, Web RTC
- M-payments & money transfer
- Cloud services & cloud technologies
- Cloud gaming & game content aggregation
- Video content aggregation & new video entertainment experience
- Personal data & big data management
- User interfaces
Kryteria wyboru spośród zgłoszonych projektów, mieszczących się w wymienionych wyżej ramach to:
- potencjał modelu biznesowego projektu
- potencjał zespołu startupu
- dojrzałość projektu
- dopasowanie projektu do globalnej strategii Grupy Orange w powyżej wymienionych obszarach
- dopasowanie projektu do rynku polskiego w obszarach jak w powyżej wymienionych
- wrażenie ogólne
- jakość prezentacji
Wybrane zespoły przystąpią do przesłuchań 20 lutego (Deep Dive Sessions), a 6 marca zostaną wyłonione startupy, które będą już uczestniczyły we właściwej fazie programu akceleracji, która rozpocznie się 20 marca i potrwa 12 tygodni. To czas na dopracowanie projektów pod okiem mentorów i ekspertów i przygotowanie się do prezentacji na demo day w Warszawie.
Aby zgłosić swój projekt wystarczy wypełnić formularz na tej stronie, no i już potem tylko wyczekiwać odpowiedzi od organizatorów Orange Fab.
--
Antyweb jest oficjalnie partnerem mediowym Orange Fab, wpis powstał przy współpracy z Orange.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu