google logo
18

Z Google mogą zniknąć linki. Zostaną tylko tytuł i opis strony

Ograniczone testy, mającej bliżej do eksperymentu, niż globalnego wdrożenia? Być może. Google w dalszym ciągu próbuje poprawić coś, co wcale poprawy nie wymaga.

Google nie przestaje mnie ostatnio zaskakiwać. Przecież dopiero kilka dni temu pojawiła się informacja o rezygnacji z funkcji dynamicznego wyszukiwania, która w ogromnym stopniu ułatwiała mi przede wszystkim pracę, ale bywała też przydatna podczas zwykłego używania wyszukiwarki. Tym razem zmiany dotyczą przede wszystkim wersji mobilnej, którą Google pragnie uczynić jak najczytelniejszą. To czego to może doprowadzić? Sami zobaczcie.

Jak widzicie na załączonej powyżej grafice z wyników wyszukiwania kompletnie usunięto zielone elementy, czyli linki do stron. Zastąpiono je czarnymi, mniejszymi odpowiednikami widocznymi powyżj tytułu oraz opisu/podglądu treści danej strony. Dodatkowo, każdy wynik jest obramowany, co ma nam pomóc w odróżnieniu poszczególnych witryn. Nie bez znaczenia są też oznaczenia „AMP” sugerujące błyskawicznie wczytujące się strony, gotowe do wyświetlenia na ekranie urządzenia mobilnego.

Nie wszystkie wprowadzane przez Google zmiany mi nie odpowiadają, ale ostatnie zdarzenia określiłbym mianem czarnej serii, gdyż wszystkie te decyzje uważam za kompletnie niepotrzebne i nietrafione. Wiara Google w nagłówki (czyli SEO) mnie zadziwia i z całą pewnością nie byłbym zadowolony, gdyby któregoś dnia linki faktycznie zniknęły z wyników wyszukiwania. W większości sytuacji to właśnie one są elementem decydującym o kliknięciu lub przejściu do następnej propozycji.

  • MathU

    Może to przesada, ale jakby spojrzeć na to długoterminowo to jest to kolejny krok do ogłupiania społeczeństwa.

    • Dima Noizinfected

      Nie to nie przesada, to szuryzm. Moze nie doczytales ale linki wciąż będą, po prostu zmiana wyglądu. Po kliknięciu w taki „kafelek” zostaniesz przeniesiony do strony. Co to ma wspólnego z ogłupianiem to nie wiem

    • Konrad Kozłowski

      Linki maleją, tracą znaczenie. Od tego się może zacząć. Zobaczymy.

    • regoat

      a niby co bedzie cie kierowalo na strone ? niewidzialna sila ?

    • Dex

      To, ze poki co, linki sa widoczne, ale moze z czasem znikna i wtedy nie bedzie wiadomo, na jaka wytryne sie wchodzi. Jak teraz czegos wyszykuje, to pomimo, ze czasem jest cos wyzej, to wchodze w link nizej, bo wiem, ze witryna jest rzetelna i moge na wpisie polegac, a tak to potem moze bede wchodzil i nie bede wiedzial czy to portal.pl czy fikimiki.blogasek.tk. Oczywiscie po wejsciu staje sie to wiadome, ale trace czas i nabijam wejscia jakims fake portalom

    • Marx

      dokladnie tak. Szukam czegos i mam wyniki ze znanych portali i jakichs pudelkopodbne pseudoportale. Jesli beda mialy podobny tytul, jak odroznie te porzadne od smieciowych?

    • Alot

      Treść linka jest kluczową informacją – adres domenowy to reputacja lub jej brak.

    • Dima Noizinfected

      Kliknij i Cie przeniesie i bedziesz mial na pasku adresu

    • Paweł

      W podobny sposób poznasz próbę phishingu?

    • Konrad Kozłowski

      Nie chciałem tego napisać, ale takie są również i moje wnioski. O ile oczywiście linki kompletnie znikną.

  • mdib

    Miałem przez chwilę u siebie takie wyniki i w ogóle nie przypadły mi do gustu. Brak linków był mocno odczuwalny dla mnie…

  • KornelJD

    Przez ukrywanie wyników już dawno przestałem używać Google na rzecz Yahoo i nie żałuję. Google ma coraz więcej wad które zamiast usuwać pogłebia, nie wspominając o ich inwigilacji.

    • Konrad Kozłowski

      Yahoo? A czemu nie Bing? Serio, jestem ciekaw tej decyzji.

    • KornelJD

      Dlatego, że od dawna używam emaila od Yahoo i jestem z niego zadowolony, więc wybór ich wyszukiwarki był poprostu wynikiem zaufania do ich usług.

  • Miacholl

    czyżby nadchodził dzień Bing? :P

    • Konrad Kozłowski

      Kto wie :D

  • maciek

    Jestem ZA. Podejrzewam, że chodzi o to by wreszcie umniejszyć nazwie domeny. Bowiem to oglupiało i jeśli ktos miał w nazwie, super, ekstra, tanio, to ludzie klikali bez zastanowienia.

    • Alot

      99,99% biznesów ma adres domenowy powiązany z nazwą marki.
      Ukrywanie tego adresu, czyli pozbawienie reputacji, można uznać za wymuszenie równości między wyświetlanymi wynikami, żeby internauta musiał zaufać rekomendacji gógla.