Wczoraj Orange, dziś T-Mobile dzieli się swoimi wynikami za ostatni kwartał 2017 roku. W IV kwartale przybyło T-Mobile 124 tysiące nowych abonentów, a w całym 2017 309 tysięcy, co na koniec 2017 roku dało im 10,454 miliona klientów.
Łącznie więc w samym abonamencie T-Mobile ma już 6,921 milionów numerów, a w ofertach na kartę 3,533, co w porównaniu z III kwartałem 2017 roku stanowi wzrost o 33 tysiące numerów.
Rok 2017 z wielu powodów był bardzo ważny dla dalszego rozwoju T-Mobile. To rok mocnych inwestycji w rozbudowę sieci sprzedaży oraz w zwiększenie zatrudnienia w obszarach bezpośrednio związanych z obsługą klientów. Dzięki temu jesteśmy bliżej potrzeb naszych klientów, a oni szybciej mogą się z nami skontaktować. Połączenie najlepszej i najszybszej sieci mobilnej z większym naciskiem na jakość obsługi, jak również uproszczenie produktów i rozszerzenie sieci sprzedaży procentuje ciągłym wzrostem satysfakcji klientów. Ma to również kluczowy wpływ na widoczny trend powrotu klientów do T-Mobile. Najlepsza jakość sieci i doskonałość w obsłudze klienta pozostają naszymi najważniejszymi priorytetami, na których się koncentrujemy.
Jeśli chodzi o przychody, podobnie jak w Orange (-1,4%), były niższe niż w ubiegłym roku o 1,1% i wyniosły 6,422 mld zł, z tego na usługi mobilne przypadło 5,972 mld zł.
Juraj Andras, Członek Zarządu ds. Finansowych T-Mobile Polska S.A.
Po kilku latach spadków, w 2017 roku całkowite przychody T-Mobile w zasadzie ustabilizowały się, co podkreślają dobre wyniki operacyjne. Na efektywność działalności operacyjnej mierzoną EBITDA miały silny wpływ utracone przychody z usług i wyższe koszty związane z wprowadzeniem regulacji Roam Like At Home, zwiększeniem zatrudnienia odzwierciadlającym rozbudowę sieci sprzedaży, a także wyższe nakłady marketingowe w porównaniu do przeszłości. W przyszłości spodziewamy się stabilizacji marży EBITDA, ponieważ zniknie wpływ większości zdarzeń jednorazowych.
Widać, że zmiany w zarządzie T-Mobile, a później zmiany w ofercie (T-Mobile 1 - BEZ LIMITU, T-Mobile 1 – INTERNET DOMOWY) przyniosły skutek i kiepski 2016 rok (dla przypomnienia w 2016 roku, T-Mobile był na minusie 307 tysięcy klientów) przykryli całkiem niezłym 2017 rokiem. Do prowadzącej dwójki Play i Orange, trochę im jeszcze brakuje, ale takiej przewagi nie pokona się w rok, to raczej perspektywa kilkuletnia.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu