Media i Marketing przygotowały ciekawy raport (via Michał Brański) pokazujący wykształcenie oraz wiek użytkowników najpopularniejszych w Polsce serwis...
Media i Marketing przygotowały ciekawy raport (via Michał Brański) pokazujący wykształcenie oraz wiek użytkowników najpopularniejszych w Polsce serwisów społecznościowych.
Na wykresie widzimy wyraźnie, że osoby z podstawowym wykształceniem opanowały serwisy takiej jak fotka, epuls czy poszkole. Zaskoczeniem dla mnie jest stosunkowa niewielka ilość użytkowników z wyższym wykształceniem w serwisie GoldenLine - spodziewałem się, że jest ich więcej niż 50%. W śród klasycznych społecznościówek jeśli chodzi o wykształcenie wyższe wybija się też Nasza Klasa (16%) oraz Mixer i co ciekawe Grono (po 13%).
Dużo ciekawiej jednak przedstawia się rozkład grup wiekowych w serwisach społecznościowych
To co przede wszystkim rzuciło mi się w oczy to dość mała absorpcja kategorii 35+ przez Polskie serwisy społecznościowe. Myślę, że będzie to segment, który w przeciągu najbliższych lat stanie się celem dla twórców serwisów społecznościowych i portali.
Nieco zdziwiłem się natomiast oglądając dość moim zdaniem niski odsetek kategorii wiekowej 55+ na naszej klasie - myślałem, że serwis ten ma nieco więcej niż 6% osób w tym wieku. Zresztą 10% osób w grupie wiekowej 45+ to też nie dużo. Wpływ na te dane może mieć wiek serwisu. O ile na początku mocno angażowali się w nim ludzie starsi, szukający faktycznie znajomych z dawnych lat to jednak teraz widać, że serwisie tym zaczyna dominować młodzież i studenci.
Wykres pokazuje też kto staje się liderem w kategorii 7-14 i można doszukiwać się w tych wynikach przyczyn spadku popularności epuls.pl. Pytanie za to co ludzie w wieku 35+ robią w epuls?
Raport w PDF
Społeczności w Polsce -
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu