Świat

Webmail trzyma się w Europie mocno, Polska na 6 miejscu. Zgadniecie, jaka poczta jest najpopularniejsza?

Kamil Mizera
Webmail trzyma się w Europie mocno, Polska na 6 miejscu. Zgadniecie, jaka poczta jest najpopularniejsza?
Reklama

Choć nie raz wieszczono jej śmierć i zastąpienie przez różne serwisy społecznościowe i komunikatory, elektroniczna poczta trzyma się całkiem nieźle i ...

Choć nie raz wieszczono jej śmierć i zastąpienie przez różne serwisy społecznościowe i komunikatory, elektroniczna poczta trzyma się całkiem nieźle i nigdzie się nie wybiera. I bardzo dobrze, bo osobiście nie wyobrażam sobie na chwilę obecną możliwości prowadzenie służbowej czy oficjalnej komunikacji za pośrednictwem Facebooka i tym podobnych serwisów. Co więcej, liczba użytkowników webowego maila w Europie rośnie. A jak wygląda to w Polsce?

Reklama

Zacznijmy jednak od początku. Serwis ComScore przedstawił wczoraj bardzo ciekawe informacje dotyczące korzystania z poczty elektronicznej za pomocą przeglądarek. Otóż w Europie ponad 276 milionów użytkowników Internetu łączy się z webowymi e-mailami, takimi jak Gmail czy Hotmail ze swoich komputerów, co stanowi aż 69% wszystkich użytkowników powyżej 15 roku życia. Co więcej, liczba ta w ciągu ostatniego roku urosła o 14%. Najwięcej internautów korzysta z webowega maila w Wielkiej Brytanii (82,7%) i Hiszpanii (79,2%), ale również w Polsce ten odsetek jest wysoki, bo wynosi aż 70,5%, utrzymuje się powyżej średniej europejskiej (69,5%) i daje nam 6 miejsce.


A z którego webowego klienta poczty internauci w Europie korzystają najchętniej? Czyżby z Gmaila? A nie, bo z Hotmaila, obecnie Outlook.com. Na 276 milionów użytkowników zaglądających i sprawdzających skrzynkę przez przeglądarkę aż 108 wybrało właśnie tę pocztę, gdy tymczasem „tylko” 74 usługę Google (na trzecim miejscu znalazło się Yahoo). Warto jednak wspomnieć, że o ile Gmailowi urosła liczba odwiedzających o 18% w stosunku do poprzedniego roku, o tyle Hotmailowi zaledwie o 1%.


Spoglądając na powyższe dane widać dość dokładnie, że e-mail ma się dobrze na Starym Kontynencie, a do tego jeszcze coraz więcej użytkowników sieci korzysta z webowych klientów. Sam synchronizuje swoje maile z zewnętrznymi programami tylko na urządzeniach mobilnych, jednak na co dzień  wygodniej pracuje mi się na przeglądarce. Rosnąca liczba użytkowników to również rosnący potencjał marketingowy i wyniki te ucieszą bez wątpienia firmy takie, jak Google, żyjące z reklam.

 Fota

Reklama

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama