Volvo V90 Cross Country
36

Volvo V90 Cross Country to nowoczesne, uterenowione kombi – testuje Maciej Pawelec

Choć Volvo V90 Cross Country to nowy model w gamie szwedzkiej marki, to tak naprawdę jest to następca niezwykle popularnego XC70, dla wielu synonimu uterenowionego kombi. A tego typu auta odznaczają się wyjątkową funkcjonalnością i uniwersalnością. Łączą bowiem pakowność typowych aut kombi z dużym prześwitem i najczęściej sprawnym napędem pozwalającym na znacznie więcej niż po prostu jazdę po nieutwardzonej drodze. Tym razem za kierownicą testowanego samochodu zasiadł Maciej Pawelec, kierowca wyścigowy i instruktor doskonalenia jazdy.

Volvo V90 Cross Country wchodzi na rynek, na którym wydaje się nie ma licznej konkurencji. Audi A6 Allroad i nowy Mercedes-Benz Klasy E All-Terrain. BMW, Lexus czy Jaguar nie oferują auta tego typu. Niewielu konkurentów nie oznacza, że będzie łatwo. Volvo ma jednak solidne podstawy by śmiało wrócić na ten rynek. Wrócić, bo wcześniejszy model XC70 bardzo dobrze sobie na nim radził. Teraz, gdy V90 Cross Country bazuje na najnowszej technice znanej z S90/V90 i XC90, Volvo podejmuje rękawicę. Czym ma zachęcić?

Volvo V90 Cross Country

Volvo V90 Cross Country

Przede wszystkim dużym, bo wynoszącym aż 21 cm prześwitem, napędem na cztery koła w standardzie, oszczędnymi silnikami, świetnym wyglądem, wykończeniem klasy premium, a także: najnowszymi rozwiązaniami technicznymi z zakresu bezpieczeństwa i komfortu. Zapraszamy do obejrzenia obszernej relacji z testu Volvo V90 Cross Country:

Ceny

Cennik Volvo V90 Cross Country rozpoczyna się od 230 tys. zł za całkiem dobrze wyposażone już auto. Warto zauważyć, że V90 CC względem analogicznie wyposażonego V90 jest droższe o zaledwie 8 tys. zł. To naprawdę rozsądna polityka cenowa. Oczywiście, jak przystało na segment premium, doposażając auto bez trudu uda się zwiększyć jego cenę powyżej progu 300 tys. zł. Wciąż jednak nie jest to duża kwota, bo konkurencja tańsza nie jest.

Volvo V90 Cross Country

Volvo V90 Cross Country

Słowo końcowe

Jeśli jeszcze kilka lat temu ktoś miał wątpliwości, czy Volvo należy do segmentu premium, to obecnie szwedzka marka dostarcza wystarczająco dużo argumentów, by każdy miał pewność, że mamy równorzędnego rywala dla niemieckiej „trójcy”. Po pierwszych testach, Volvo V90 Cross Country daje się poznać jako przemyślany i niezwykle dopracowany samochód. Wyposażono go w pełen pakiet asystentów aktywnie dbających o bezpieczeństwo, jak również zwiększających komfort użytkowania. Auto prezentuje się niebywale okazale, a zasiadając w środku trudno oprzeć się wrażeniu, że mamy do czynienia z materiałami z najwyższej półki, do tego świetnie spasowanymi. Już niebawem zaprezentujemy Wam pogłębiony test tego samochodu!

Volvo V90 Cross Country

Volvo V90 Cross Country

Zdjęcia z prezentacji samochodu pochodzą od Volvo.

  • Dariusz

    Fajne auto, Volvo ostatnio robi sporo zamieszania i wydaję mi się, że predysponuje na lidera na rynku aut. Ciekaw jestem jak będzie z eksploatacją ich nowych wynalazków i czas pokaże.

    • Sam bym chętnie przetestował – ale ja się nie nadaję do testu tygodniowego. Faktyczne auto można poznać dopiero po dłuższej trasie a wszystkie wygody i nie wygody wychodzą dopiero po kilku tysiącach kilometrów.

    • Przemo

      Jeszcze zbyt wcześnie by takie osady wydawać. Nie mają dużych i mocnych silników. Gama modeli też nie jest zbyt duża. Z pewnością mają ambicje.

  • Olo

    Cieszy że jest jakaś przeciwwaga dla Audi i Mercedesa, szczególnie pod względem jakości wykończenia

    • Przemo

      Szkoda że Subaru wypadło z tego rynku.

  • douglas

    300 tys. zł to nie jest duża kwota? :) Dobrze się powodzi w tym Antywebie ;) To, że konkurencja nie jest tańsza to jeszcze nie znaczy, że 300k to niewiele…

    • jan

      W klasie premium to rzeczywiście niewiele, konkurencja z podobnym wyposażeniem to minimum 50 tys więcej.

    • douglas

      W tej konkretnej kategorii samochodów – zgoda. Bo nie w całej klasie premium, to znacznie szersze pojęcie. Właśnie brakuje mi tego doprecyzowania, że w tej klasie to nie jest dużo bo napisane jest tak jakby tak ogólnie to była nieduża kwota.

    • Przemo

      Mowa o konkretnym aucie, więc określenie ceny jest właściwe. Dom 200m2 za 700k to też dobra cena nawet jeśli to dużo pieniędzy.

    • douglas

      Bez problemu znajdziesz dom 200m2, który z całą pewnością nie jest warty 700k. Dokładnie ten sam problem, cena podana w próżni, z krótkim „jest dobra bo są inne droższe”. Powinien być jakiś punkt odniesienia, np. przykładowe ceny podobnych konfiguracji od konkurencji, nie każdy jest ekspertem w motoryzacji i orientuje się w cenach każdej klasy samochodów żeby takie rzeczy wiedzieć. Albo nie nazywajmy tego testem tylko wrażeniami z jazd czy coś takiego.

    • Przemo

      Ale wiadomo o jaką konkurencję chodzi. Audi A6 Allroad I Mercedes E AT.

    • douglas

      Tylko żeby ocenić czy te 300k jest faktycznie dobrą ceną trzeba zajrzeć do konfiguratorów tych marek, wyklikać podobną konfigurację i zobaczyć czy faktycznie tak jest i czym się różnią. Skoro się pisze, że konkurencja jest droższa to powinno się podać ze 2 przykłady, a już na pewno przynajmniej jeden dla A6 Allroad bo to chyba najpopularniejsze auto tego typu.

  • Guy

    Artykuł sponsorowany? Bo tak brzmi i wygląda.
    Oczywiście słowo test jest gigantycznym nadużyciem – to raczej czytana przez tego miłego chłopca lista cech samochodu, poprzeplatana materiałami producenta.

    • Tomasz Niechaj

      Może oglądamy inne filmy, ale Maciej sprawdza większość systemów wsparcia tego samochodu. M.in. Pilot assist, czy system hamowania autonomicznego. To też materiały prasowe?

    • Serio tak brzmi i wygląda? Gdyby był sponsorowany to byłby podpisane – u nas to jest proste i przejrzyste,

    • Wojciech W

      serio

    • Gdzie? Proszę o jakieś konkrety a nie buczenie, że wszystko jest sponsorowane.

    • Wojciech W

      1. Brak wad (nie wierzę)
      2. Wychwalanie systemów jak z instrukcji.
      3. Przeplatane reklamowym wideo (ale tu nie mam pewności).

    • Tomasz Niechaj

      1. Bylo wspomniane choćby o działaniu tempomatu na ciasnych zakrętach.
      2. Co znacz wychwalanie systemów jak z instrukcji? Zostało cokolwiek przekiopiowane?
      3. A to nie można wykorzystać prasowych nagrań wideo, których na prezentacji zwykle nie ma jak zrobić? Szczególnie jeśli jedzie jedna osoba z redakcji. Druga sprawa: czy pokaż działania drive assist, czy asystenta hamowania jest prasowym wideo?

    • Wojciech W

      Akurat jestem „w potrzebie” i różne testy czytam/oglądam. Tego do końca nie obejrzałem, bo uznałem go za product placement. Wystarczy porównać z testami („pierwszą jazdą”?) wykonywanymi przez magazyny motoryzacyjne. Za dużo skupienia na komputerze, systemach a coś ile miejsca z tyłu? Jaki bagażnik? Może jakieś klipy jak się coś innego robi poza tymi systemami? Można mnożyć…

      Wg mnie (i tylko wg mnie) był to subiektywny wybór plusów autora testu a nie neutralny/wyważony merytoryczny tekst/test.

      PS. Auto super tak czy siak.
      PS2. Jak używasz jakieś wideo od producenta (normalne) wypada podpisać że to ich materiał. Bez tego się sugeruje, że to Wasze zdjęcia z testu, a to już jest przekroczenie pewnej magicznej linii obiektywności.

      Podpisano: były redaktor działu testów software’u magazynu komputerowego. Ale może się nie znam.

    • Tomasz Niechaj

      Wojtku, to blog technologiczny, więc skupiamy się na nowych technologiach. Na ich temat jest u nas więcej niż we wspomnianych przez Ciebie serwisach motoryzacyjnych. Oni mają za to coś, czego my nie mamy. Pełne omówienie samochodu zajęłoby 3 a może nawet 4 godziny.

      I to tyle z mojej strony, bo niestety nawet nie odpowiedziałeś na wszystkie moje pytania do Twoich wcześniejszych zarzutów.

    • Wojciech W

      Przyznaje się że ciągle mam wątpliwości czy blog technologiczny powinien testować auto. Nawet pod kątem „technologii”. Choć nie posuwacie się tak daleko jak wasza konkurencja (i za to was szanuje). Z naciskiem na testować a nie opisywac. Jakoś mi się skojarzył blog o antenach testujący antenę w iPhone.

      Żeby było też jasne – z tekstu dowiedziałem się kilku ciekawych rzeczy.

      Pamiętajmy jedno – prawdziwa cnota kryttyo się nie boi ! :)

      Ale nie placzmy nad jednym niezadowolnym klientem i przeniesmy rozmowę na priv jesli chcesz.

      A historia osądzi ten tekst :)

    • Tomasz Niechaj

      Wojtku, spokojnie osoby które się tym zajmują nie są tutaj przypadkowe. To nie jest tak, że blog technologiczny zajął się testowaniem aut. Blog technologiczny zatrudnił specjalistów, którzy się tym wcześniej zajmowali. To zasadnicza roznica.

      Myślę że kolejne materiały bardziej Cię przekonają.

    • Wojciech W

      Trzymam kciuki. Im lepiej tym lepiej.

    • Guy

      Zostaw, tego Pana nie przekonasz, że białe jest białe, a czarne jest czarne. Tak już ma.

    • Przemo

      A czym próbowałeś tego Pana przekonać, bo nie widzę?

    • Guy

      ten Pan jest generalnie znany w branzy technologicznej od nienajlepszej strony jako dyskutant – zawsze ma racje, nie reaguje na argumenty a jak pokazujesz mu białe, to mowi, że czarne. Ot taka toksyczna osobowość.

    • Przemo

      Rozumiem że gość zaszedł ci za skórę ale póki co to właśnie ty nawet nie pokazujesz tego białego.

    • Guy

      Nie, nie zaszedł. Po prostu widziałem sporo jego wypowiedzi i to wystarczy.

  • Mattt

    Podoba mi się taka forma omówienia samochodu. Rzeczowo.

  • Purrrrr

    To nawet nie wy przetestowaliście ten samochód? Jak będziecie robić test LG G6, to swój zrobicie, czy opiszecie test Mobzilli czy innego Tabletowo?

    • Tomasz Niechaj

      Jak najbardziej my. Od dłuższego już czasu współpracuję z Maciejem i teraz przygotował on materiał dla Antyweb.pl. Pierwszy, ale nie ostatni raz. Jesteśmy dumni z tego, że profesjonalny kierowca wyścigowy i licencjonowany instruktor doskonalenia jazdy reprezentuje nas i tworzy dla nas treści. Niewielu może pochwalić się takim zapleczem merytorycznym.

  • Przemo

    Silnik dwa litry. Nie wiem czy w takim aucie chciałbym takie coś. Ale może to tylko błędny stereotyp?

  • Nerd

    Nie wiem czy to taki super pomysł z ekranem, który odpowiada za obsługę wszystkich funkcji

  • Marek Śliwiński

    Dramatycznie niski poziom tutejszej dyskusji. Nic na temat auta i niewiele na temat materiału. Jakieś wycieczki osobiste, pretensje o jakieś białe i czarne, a mistrzem jest osobnik który oczekuje porównania cenowego aut a nawet nie chce mu się zajrzeć w konfiguratory aut. Zakupem to on na 100% nie jest zainteresowany.

    Osobiście uważam że Pan Maciej powinien mówić bardziej zwięźle i nieco szybciej.

    • Maciej Pawelec

      Bardzo dziękuje za uwagi . Postaram się wcielić je w życie :).