200

Linie Lotnicze United i pobity pasażer. Twitter płonie

Zawsze uważałem, że pasażer w przewozie lotniczym traktowany jest jako zbędny dodatek. Nic bardziej nie udowadnia tej tezy niż zachowanie linii lotniczych United. Pasażer, który nie chciał ustąpić miejsca w samolocie pracownikowi linii lotniczych został pobity i siłą wyciągnięty na zewnątrz. To wszystko dzieje się w tych czasach, w czasach kiedy hasło "klient jest najważniejszy" nie schodzi z ust korporacyjnych PR-owców, a niemal każdy posiada w kieszeni telefon z kamerą i dostępem do social media.

Overbooking to problem znany każdemu, kto często lata. Sprzedaje się więcej miejsc niż jest w samolocie, a potem problem ma pasażer. Tym razem było jednak jeszcze inaczej. Podczas rejsu z Chicago do Louisville okazało się, że trzeba zrobić w samolocie miejsce dla pracowników United, którzy pilnie potrzebowali dostać się do Louisville, aby obsłużyć następny lot. W takich przypadkach oferuje się pieniądze i hotel dla pasażera, który udostępnia miejsce. Nikt się nie zgłosił – samolot był pełny. Kapitan zdecydował więc, że wylosuje komputer i wybrane osoby mają udostępnić swoje miejsca pracownikom linii. Jeden z pasażerów się nie zgodził, twierdząc że jest lekarzem i ma spotkanie z pacjentem następnego dnia.

To co się działo później możecie zobaczyć na nagraniu. Nie wiem, co oni sobie myśleli… Co myśli idiota, ochroniarz wyciągając niewinnego człowieka w ten sposób z samolotu?

To wszystko naprawdę dzieje się w tych czasach? W czasach kiedy każdy ma telefon komórkowy i każda sytuacja tego typu w kilka sekund jest sensacją na całym świecie.

Oczywiście sytuacja ta wzbudziła olbrzymie emocje. Tag #United na Twitterze pełen jest emocjonalnych wypowiedzi ludzi, którzy w ostentacyjny sposób niszczą swoje karty lojalnościowe United, kasują aplikacje i ostro krytykują zachowanie linii lotniczych. Szef United Oscar Munoz oczywiście szybko przeprosił za całe zajście, ale mleko się już rozlało.

Nikt nie chce słuchać tłumaczeń właściciela linii lotniczych, które akceptują taką formę „obsługi klienta”. Trudno się dziwić – nie wyobrażam sobie sytuacji, w której płacąc za usługę, ktoś na siłę zmusza mnie abym z niej rezygnował (i to już w trakcie, bo przecież ten pasażer wszedł na pokład samolotu), a kiedy się nie zgadzam używa siły. To jest absolutnie skandaliczne zachowanie i chyba największa wpadka linii lotniczych o jakiej słyszałem. Nie wiem jak United chce wyjść z tego koszmaru z twarzą – mam nadzieję, że te oznaki solidarności na Twitterze nie będą jedynie chwilową aferą i faktycznie United poniesie również finansowe konsekwencje swoich decyzji.

  • lotnik

    lepiej poczytac procedury bezpieczenstwa zanim powiecie ze biedak nislusznie oberwal

    • Procedury procedurami, ale całą sprawę dałoby się rozwiązać w zdecydowanie bardziej cywilizowany sposób. W przypadku overbookingu linie lotnicze oferują rekompensatę finansową. Nie wierzę, że gdyby pojawiła się propozycja wypłacenia konkretnej kwoty zadośćuczynienia, na pokładzie nie znalazłby się chętny. Tak przynajmniej działało to za każdym razem, kiedy ja się z overbookingiem spotkałem. Przy czym całą sprawę rozwiązywano jeszcze przed wejściem na pokład (co jest kolejnym absurdem, że najpierw wpuszczono ludzi do samolotu, a potem z niego przegnano).

      Pomijam już fakt, jak się z tym człowiekiem obchodzono. Zwierząt się tak nawet nie traktuje…

    • Oni proponowali pieniądze ale się nikt nie zgłosił.

    • Krzysztof Żołnowski

      Widocznie proponowali za mało :)

    • Standardowe stawki – wiele razy byłem w takich sytuacjach i ludzie bardzo rzadko korzystają – wolą być szybciej w domu niż dostać kasę.

    • YY

      Dokładnie tak i mają do tego prawo… a jak kogoś muszą wcisnąć na doczepkę, to niech mu szykują oddzielny samolot i ponoszą wszystkie koszty, bo co mnie to jako pasażera obchodzi… zapłaciłem i żądam wykonania usługi

    • Lukasz

      Tak dobrze piszesz, widać że niektórzy to po prostu skurwy?yny

    • YY

      i dlatego nie latam :D

    • United_We_Stand

      najpierw przy odprawie 300$, potem juz na pokladzie 800$ plus nocleg w hotelu i lot nastepnego dnia

    • Krzysztof Żołnowski

      Gdzieś czytałem o stawkach $300 i później $400. Niemniej jednak uważam, że przy zwiększeniu stawki w końcu ktoś by się przełamał :)

    • United_We_Stand

      Dokladnie to 400 i 800 :) ale w sumie nie ma to znaczenia

      > United officials explained that employees asked for volunteers, first offering $400 then $800 to compensate for rebooking them.
      http://thedailybanter.com/2017/04/the-united-airlines-incident-was-shocking/

    • Ciągle są inne relacje co do tych kwot.

    • Rado

      Ja za wylot 3 godziny później innym samolotem dostałem od nich 1200$, miejsce w biznes klasie, saunę japońska podczas między lądowania w Londynie itp. Ja nie narzekałem.

    • MacDom

      Z perspektywy USA te stawki nie są duże. Szczególnie dla osób które latają normalną linią a nie tzw tanią.
      1000 dolarów to bym zrozumiał.

    • Alot

      Przeciętna pensja w USA to 2500 $.
      1200 $ bonus, to dla wielu Amerykanów jak los na loterii.

    • zakius

      daliby i 80k, ale jak komuś to nie odpowiada, zwłaszcza jeśli faktycznie leciał do pracy, to nie mają prawa go wyrzucać

    • JK

      no to teraz zwyczajowo gość ich pozwie i dostanie duuużo więcej za pobicie jak będzie ugoda albo jeszcze więcej jak będzie proces… to jest USA więc ktoś za to beknie bo wątpię by ten człowiek im odpuścił o tak

    • mongol13

      Ostatecznie stanęło na $800 jeśli dobrze pamiętam. Powiem tak- oni sami siebie wycenili tym ruchem. Dajemy wam $800 za ustąpienie nam miejsc. Nikt się nie zgłosił, oni nie podnieśli stawki, więc na tyle swoich ludzi cenią. A że nikt się nie zgłosił, to trzeba było kogoś za przeproszeniem wyjebać, tym razem bez patrzenia na jakiekolwiek standardy.

    • yhy

      2 – DWIE OSOBY SIE ZGLOSILY
      2 wylosowano komputerowo
      profesjonalny news…

    • Wojciech Pluta

      Osobiście zdarzyło mi się już czekać kilka godzin za stawkę zazwyczaj ok. 250€. Dodatkowo zdarzyło mi się, że późniejszy lot oznaczał również przeskok z klasy ekonomicznej do business (chociaż na krótką trasę :()

    • Też miałem propozycje za 250k ale za 6h czekania na lotnisku – poddałem się

    • mcmacpl

      1000PLN za 6 godzin nicnierobienia? Faktycznie, złodziejska stawka. Nawet na waciki by nie starczyło…
      Słuszną linię ma nasza władza! Polakom za mniej niż 200PLN/h już się nawet nie opłaca siedzieć i czytać książki :-)

    • PO 15h lotu mam w dupie kolejne 6h za 250 euro. Ty wolisz brać, ja nie

    • mcmacpl

      Ja bym wziął :-) Tyle że ja latam po Europie i to z przesiadką, więc u mnie to zawsze oznacza, że nie zdążę na następny samolot… Ale 250€ bym przytulił…
      Ale na serio: jestem pod wrażeniem zamożności naszego społeczeństwa, jakie wynika z lektury komentarzy na wielu blogach technologicznych…

    • Wojciech Pluta

      6h nigdy nie czekałem, zazwyczaj było koło 4h, powyżej tej granicy już nikt się nie kwapił a nie spotkałem się z sytuacją, żeby ktoś proponował wyższe stawki. Ale ja latam po Europie.

    • Andrzej T

      250 tys? nie skorzystałeś?

    • etan

      250k w jakiej walucie?

    • neutrico

      250k tugrików mongolskich ;)

    • Wtf

      Jakie 250k idioto? Wiesz co to jest literka „k” przy cyferkach „światowcu”..?

    • Jack Morgan

      Naprawde? To byla albo literowka albo zwykla pomylka i od razu trzeba ludzi wyzywac od idiotow i sarkac na nich per „swiatowiec”?
      Odrobine kultury

    • qweewqw

      Idioto ? Opanuj się…

    • paralotnik

      bardzo stronniczo, z ocena juz napisaliscie „klient jest najwazniejszy” „”klient jak bagaz” ale pamietajcie ze w powietrzu w malej klatce sa ograniczone mozliwosci reagowania w sytuacjach alarmowych badz na agresje pasazerow. lepiej takiego pozbyc sie za wczasu… wlasnie w trosce o dobro klientow.
      pozdrawiam pijaczkow z polski i anglii, dzieki ktorym mozna miec pelen obraz miedzyladowan i interwencji. chociaz za opoznienia i tak zawsze obwinia sie linie lotnicze

    • Nie byli w powietrzu – ten incydent nie ma nic wspólnego z bezpieczeństwem lotu.

    • paralotnik

      zaakceptował regulamin lotu. Skoro musiała reagować ekpia z odznakami, tzn. że musiał się bardzo mocno awanturować, w innym wypadku dałaby radę ekipa z samolotu.

    • Oczywiście ale każdą sytuacje tego typu rozwiązuje się pokojowo. Lnie lotnicze nie są od tego aby przy każdym konflikcie pasażer kończył pobity – szczególnie kiedy wykupił bilet i miał prawo do tego miejsca.

    • United_We_Stand

      Reakcja pasazerow (na filmach slychac ich komentarze w rodzaju: co robicie temu czlowiekowi? itp.) nie wskazuje, by ten ochroniarz plus dwoch oficerow prawdopodobnie policji lotniskowej interweniowalo, bo gosc narozrabial.
      Poza tym, on potem wrocil na poklad samolotu – myslisz, ze gdyby cos odwalil, to by go wypuscili z powortem?

      No i nie oszukujmy sie – nie wygladal na przestepce, byl przerazony, polprzytomy ze strachu i stresu.

    • zakius

      „dałaby radę” na zasadzie „wysiadaj albo nie startujemy”?
      po takim tekście sam bym strzelił kapitana w pysk

    • Feniks06

      Ale oczywiście że winę ponosi linia lotnicza. Gość zapłacił za wykonanie usługi i ma prawo oczekiwać że usługa zostanie wykonana. Nawet jeśli później był chamski czy agresywny to dalej odpowiedzialność jest na linii lotniczej. To oni jako profesjonaliści nie powinni dopuścić do tego by sytuacja eskalowała do takiego stopnia. Interwencja ekipy to tylko nieudolne sprzątanie po spieprzonej robocie.

    • KaenV

      paralotnik, no właśnie tutaj to Ty wyciągasz już wnioski i oceniasz.. w dodatku błędnie.
      Zawarł umowę i linia w trakcie już jej trwania złamała ją wyrzucając 4 osoby z samolotu tylko dlatego, że sami popełnili błąd. 1 z wyrzucanych po prostu nie wstał i nie wyszedł spuszczając głowę, chciał lecieć. Ot całą jego agresja. W ogóle widzisz na którymkolwiek nagraniu by stawiał jakikolwiek opór? Bo ja nie. Jest wywlekany jak szmaciana lalka.

    • Zalgowski

      „lepiej takiego pozbyc sie za wczasu”
      Tzn. jakiego? Przecież on nic nie zrobił.

    • KaenV

      Procedury.. umów należy dotrzymywać. Tu jest przykład nie tylko łamania zawartej umowy ale łamania jej brutalnie.
      Tak czy siak, firma straci na tym wiele, już straciła, a lepiej nie będzie. Zwłaszcza w sądzie, bo z całą pewnością tam to znajdzie finał. Tu facet dodatkowo może wykorzystać poprawność polityczną – stwierdzając, że to rasizm. Tak czy siak ładne pare milionów ma już w kieszeni.

  • marcpst

    decyzja kapitana statku ma być respektowana, nawet jak sie to komuś nie podoba, w dupie mam że miał oplacony bilet i jechał na pomoc pacjentowi, po wejściu na pokład wszyscy pasażerowie są na łasce w zasadzie jednego goscia ktory ma władzę absolutną i tak powinno zostać

    • Teges

      Twoje zdanie też można mieć w dupie :)

    • marcpst

      co twoja odpowiedz wniosła oprócz smrodu z otwartej bez sensu japy?

    • Teges

      Nic, ale nie wylizuje tyłka kapitanowi samolotu :) a jak widać, jego „władza absolutna” kręci Cię.

    • marcpst

      a jak każą założyć maski bo ciśnienie spada to mowisz zeby sie od ciebie odpierdolili JP na 100% hwdp? masz 15 lat brajanku?

    • Koledzy zaraz po banie rozdam za takie dyskusje. Jak nie umiecie kulturalnie to macie jeszcze cały internet do takich rozmów.

      marcpst – dziecinne są takie porównania.

    • Miszel

      Grzegorzu – powyżej też przywołałeś wulgarne określenie pupy ;)

    • Teges

      Nie, proszę aby mnie pobili, bo tak traktuje się kogoś, kto ma bilet i został wpuszczony do samolotu.

    • Lukasz

      Brawo, widać że ktoś ma olej w głowie

    • A to wojsko jest ? Ja myślałem, że prywatny transport. Jak nie masz problemu że ktoś ci mordę obije za to, że nie ustąpiłeś legalnie posiadanego miejsca to twoja spraw. Każdy normalny człowiek jest w szoku

    • marcpst

      Kapitan samolotu, po zamknięciu drzwi, ma na pokładzie władzę absolutną. Jego największym priorytetem jest bezpieczeństwo lotu. Może więc zaaresztować pasażera, a nawet zarządzić międzylądowanie, aby oddać go w ręce policji, jeśli zachowuje się niebezpiecznie. Poza tym zdarza się, że pilot udziela ślubu czy uczestniczy w spisywaniu testamentu.

      Samolot to nie bus do Pcimia Dolnego.

    • Może ale nie musi – to co zrobili jest krytykowane na całym świecie i nikt nie odważy się ich usprawiedliwiać. Nawet jeśli Kapitan ma do czegoś prawo to sytuacja w której normalny klient jest pobity jest patologiczna.

    • oloowek

      > Jego największym priorytetem jest bezpieczeństwo lotu

      No, szczegolnie jak samolot stoi na plycie, podpiety tunelem do terminala.

    • Łukasz Makuch

      a kto powiedział, że to się dzieje po zamknięciu drzwi, skoro jest ochrona „z zewnątrz”? sugeruję oglądać ze zrozumieniem, a potem się wypowiadać….

    • Krzysztof Lancaster Kotkowicz

      Zgadzam się z Tobą. Szczególnie w kontekście: „po zamknięciu drzwi”.

    • zakius

      spokojnie siedzący na swoim opłaconym miejscu pasażer nie ma najmniejszego wpływu na bezpieczeństwo lotu
      owszem, można wyjść i udać się prosto do sądu, ale można też próbować tego uniknąć

    • Bartosz Brzeziński

      ‚po zamknięciu drzwi’ i ‚bezpieczeństwem lotu’, nie ‚bo nasz korporacyjny interes w sumie jest ważniejszy niż pasażer’
      Może po tej sytuacji trochę zmienią się zasady overbookingu, zamiast flat rate to oferować negocjowalną kwotę zadośćuczynienia.

    • Karol Grabowski

      Kapitana, jak i personel samolotu, obowiązuje prawo międzynarodowe. Kapitan ma wiele praw i kompetencji, żeby usunąć, jak i np. zaaresztować danego pasażera w trakcie lotu, a później przekazać go odpowiednim służbom. Ale tylko w wypadku zaistnienia wyjątkowych sytuacji, głównie zagrażających bezpieczeństwu lotu. Tu mówimy o samolocie który stał na płycie lotniska. Pasażer nie spowodował żadnej krytycznej dla lotu sytuacji, żeby ktokolwiek musiał go wywlec z samolotu i przy okazji go poturbować. Kapitan mógł zadecydować o nie podjęciu lotu i nakazać wszystkim opuszczenie pokładu. Może pracownik UA mógł lecieć innym lotem i nic by się nie stało? No, ale była wyliczanka i decyzja „jak nie, to dostajesz wpierdziel”. I wg ciebie to jest normalna procedura?

      Sąd powinien rozsądzić, czy personel nie nadużył swoich kompetencji. Dla mnie – nawet, jeżeli ktoś to próbuje podpiąć pod jakieś zapisy typu „ustawa antyterrorystyczna” czy inne – takie zachowanie służb to jest patologia! Tyle w temacie.

    • mongol13

      Po zamknięciu drzwi. Bezpieczeństwo lotu.
      Po zamknięciu drzwi. Bezpieczeństwo lotu.
      Po zamknięciu drzwi. Bezpieczeństwo lotu.
      Po zamknięciu drzwi. Bezpieczeństwo lotu.
      Po zamknięciu drzwi. Bezpieczeństwo lotu.

      Wystarczająco dużo razy to napisałem, żebyś zrozumiał sens swoich własnych wypowiedzi? Oni stali na płycie lotniska. Podpięci do terminala. To tyle w kwestii bezpieczeństwa lotu i tej absolutnej władzy kapitana po zamknięciu drzwi. Gdyby faktycznie szanowali swoich klientów to nigdy by nie wyskoczyli z pomysłem „no, to żeby nie było na nas, to losowanko przeprowadzi komputer; taka jest wola plemienia”, tylko dalej licytowali stawkę. No ale widać sami twierdzą, że nie są warci więcej jak 800$, tak więc o czym my rozmawiamy.

    • BloodMan

      No i pan-ważniejszy-kapitan stracił już pewnie pracę, a United samolot – a przynajmniej jego równowartość w akcjach które poleciały na łeb na szyje – i masę klientów którzy już z nimi nie polecą.
      Klask klask klask. Jak kapitan jest durniem to najwidoczniej dla niego widzimisię jest ważniejsze a nie bezpieczeństwo – i nawet nie próbuj z tym faktem dyskutować ;)

    • Wtf?

      Weź już się nie komprominutuj z tą „władzą absolutną”..

    • smolensk

      w samolocie kapitan ważniejszy niż prezydent. Jeżeli podważasz te zasadę, to wczoraj była piękna rocznica

    • Chaos Deterministyczny

      Kierowca w autobusie podobnie. Sprzedawca w mięsnym także.

    • Przemysław Rumik

      @marcpst:disqus tak, kapitan rządzi na pokładzie. Jednak nie świadczy to dobrze o firmie, że jej procedury pozwalają na to by tak traktować pasażerów.
      Z punktu widzenia firmy lepiej by było zaproponować nie 800 USD, a 10k USD czy więcej bo ktoś by w końcu się zdecydował. Pilot dostał polecenie, że ma załatwić miejsce, załatwił, ale to polecenie ktoś wydał i nie dał mu widać narzędzi lepszych niż użycie siły. Miało być tanio.

    • Wtf?

      Coś Ci się pomyliło chłopino. I jaką władzę absolutną? Weź o czym Ty bredzisz.. Jakby tego facecinę niechcący zatłukli albo by miał zawał, i by im zszedł podczas tej szarpaniny „bo kapitan wydał rozkaz”, to też by było wszystko top-top? Myśl, szczególnie, że już nie jesteś gimbusem. To nie boli..

  • straz miejska

    Ci panowie wyglądają mi na służbę naziemną, taką ochronę lotniskową, a nie na pracowników linii lotniczych.

    • Oczywiście, w tytule jest skrót myślowy. United wezwało ochronę, przyzwoliło na całą sytuację i nie reagowało.

    • jerzyk

      słaby skrót myślowy, wprowadzający w błąd. Wzywali, ponieważ nie dawali sobie rady „policja” przejmuje pałczkę

    • dlatego poprawiłem

  • Michał Hackleberry

    Spokojnie, za tydzień okaże się, że to kolejna viralowa akcja promocyjna.

    • Ta,..CEO się tłumaczy z pobicia – to super reklamam :)

    • Michał Hackleberry

      Może to jakiś marketing level up?

    • mongol13

      Kto wie, może to taki lotniczy odpowiednik Web 3.0? :D

    • andres

      Może wynajęli Jakóbiaka lub agencję Warsaw Creatives od ostatniej kampanii Reserved i zaraz się okaże że to była tylko taka wizualizacja 😂

  • jakubtepper

    To nie United go pobiło, w akcji wynoszenia go z pokładu nie brał udziału personal linii.

    Nic nie usprawiedliwia użycia siły, tu zostało zawalone na całej linii. Podobnie jak wypowiedz Munoza, kretyńska do kwadratu.

    ALE, procedury są jakie są niestety. Trudna sprawa, United robi ją dla siebie jeszcze trudniejszą.

    • Oczywiście, w tytule jest skrót myślowy. United wezwało ochronę, przyzwoliło na całą sytuację i nie reagowało. Nie sądzę też aby była procedura która mówił „można pobić pasażera w monecie kiedy nie chce oddać miejsca w sytuacji overbookingu” :)

    • jakubtepper

      Jasne.
      Nie mam nic przeciwko wkurwowi na United, bo to już kolejna sytuacja, gdzie strzelają sobie w kolano z prostym problemem i kompletnie nie potrafią z tego wybrnąć.
      Natomiast to nie „skrót myślowy”, to „nieprawda”, „fake news” czy jakkolwiek tego byś nie nazwał, co sam szkalujesz w obecnych mediach.

      Dodatkowo wczoraj pisałes o nagłówkach w WP etc o kościele w Egipcie – robisz teraz dokładnie to samo. :) „Policja/służby lotniskowe pobiły pasażera linii lotniczych” już by się gorzej klikało, co?

    • Elmot

      Fakt. Wczoraj zdecydowana większość myliła gości z TSA z pracownikami UA, a to kompletnie dwie różne sprawy. Zresztą ci pierwsi maja sporo na sumieniu i bynajmniej nie jest to taka pierwsza akcja, choć ta jest chyba jedną z najbrutalniejszych.

    • Ja zakładam, że to mogła być też ochrona z UA + TSA

    • Krzysztof Lancaster Kotkowicz

      No z filmu wynika, że to było TSA, nie widzę nigdzie ochrony UA.

    • Elmot

      UA nie ma swoich ochroniarzy. Ci goście są z TSA, czyli rządowej agencji zajmującej się bezpieczeństwem w transporcie. Uprawnienia praktycznie takie jak Policja.

    • Zgadzam się – poprawiłem tytuł

    • Bartosz Brzeziński

      No tak, nie pobili sami, tylko outsourcowali te zlecenie, są praktycznie niewinni :)

      Procedury tworzą ludzie, konkretnie to United stworzyło te procedury.

  • United_We_Stand

    @Pepsi:No one can possibly fuck up more than us.
    @United: Hold my beer…

    • Piotr

      United Airlines nie pierwszy raz dało d…
      https://www.youtube.com/watch?v=5YGc4zOqozo
      Zniszczyli gościowi drogą gitarę, potem się tego wypierali.
      Wikipedia podaje, że po opublikowaniu piosenki ich akcje mocno spadły – jednak po 4 tygodniach odbiły się o +-80%.

  • a jak mieli go wyciągnąć jeżeli stawiał opór?
    nie chciał wyjść musieli zastosować przemoc – sam sobie winien

    • o jasne

    • tak się np. czarni zachowują wobec policji w USA, stawiają się, a potem wszyscy komentują, że policja jest zbyt brutalna i rasistowska
      https://www.youtube.com/watch?v=ABvASy7L0U0

    • Artur Łukasz

      to jakby kierowca cię za nogi wyciągnął z autobusu i kazał spierr bo nie ma miejsca dla drugiego kierowcy który zaczyna zmianę za 3h.

    • Jeżeli sam bym wyszedł to nie musiałby mnie wyciągać za nogi. Rozumiem złość tego gościa. Rozumiem także, że to bardzo źle dla PR tej firmy. Nie zmienia to jednak faktu, że mają do tego prawo, a gdy ktoś nie chce współpracować mają prawo użyć siły.

    • Wtf?

      G*wno mają do tego prawo! Następny geniusz.. Gdzie w regulaminie tych linii napisane mają, że pasażerowi który legalną drogą nabył ich bilet, i nie jest pod wpływem alkoholu przy czym nie stwarza zagrożenia dla lotu mogą „legalnie” rozwalić łeb i wywlec siłą z samolotu za kudły i uszy w taki spisób?! Gdzie tak jest napisane?! No przewiń ten punkt regulaminu – czekam..

    • I też zgodnie z regulaminem

    • trzeba odróżnić fakt, że mieli do tego prawo, od faktu, że to kiepski PR

    • Na jakiej podstawie mieli prawo pobić pasażera który był spokojny i zapłacił za bilet – pokaż mi to w regulaminie jakiekolwiek lotu

    • nie był spokojny, stawiał opór, obejrzyj wideo z relacją świadka
      https://www.youtube.com/watch?v=ABvASy7L0U0

    • ale rozumiesz co oni mówią? Gdzie on był niespokojny? Po pobiciu zachowywał się dziwnie

    • I te zszokowane mini ludzi na pokładzie – nie widać u nich zrozumienia. Poza tym o czym my rozmawiamy – skoro szef United już przepraszał. Widać oni rozumieją, że zrobili źle – fatalna akcja.

    • na wideo jest relacja także o tym jak przywitano czterech pracowników dla których zwolniono miejsca – inni pasażerowi mówili im, że powinni się wstydzić pracować w takiej firmie – od strony PR to strzał w stopę

    • zakius

      nie wyciągać go i ponieść odpowiedzialność za swoje nieogarnięcie na własny koszt

    • samolot jest ich własnością i mają prawo wyprosić kogo chcą, ty jako pasażer masz prawo już więcej nie skorzystać z ich sieci

    • zakius

      jest to firma usługowa, jako taka ma pewne odgórnie nałożone zasady, w tym zawarte zazwyczaj jest, że nie mogą odmówić wykonania usługi bez uzasadnionej przyczyny, w szczególności już opłaconej (chociaż przepisy ich obowiązujące mogą się różnić)

    • Meretycz

      Nie. Zapłacił za usługę i ich cholernym obowiązkiem jest jej wykonanie

    • Wyobraź sobie, że masz hotel. Jeden z twoich pracowników popełnił błąd i wynajął już wynajęty pokój. Musisz usunąć klienta. Proponujesz mu pieniądze i zakwaterowanie w innym miejscu. Ten się stawia i nie chce opuścić twojego lokalu. Masz prawo wezwać policję aby usunęła gościa. Jeżeli policja zrobi to agresywnie nie będzie to twoja wina. Tak to wygląda od strony legalnej. Od PR wygląda gorzej, bo ludzie utożsamiają wyrzucających z liniami lotniczymi, a to byli pracownicy lotniska, nie tej linii.

    • Meretycz

      No właśnie nie mam takiego prawa. Mam za to cholerny problem.

    • MoiraAtropos

      jasne, powinni go byli od razu zastrzelić na miejscu, nie wiem po co się z nim szarpali

    • przepisy wyraźnie mówią co należy zrobić w takiej sytuacji (overbooking)
      dziś wystarczy powiedzieć w samolocie słowo bomba i cię wywalą

    • MoiraAtropos

      mam nadzieję, że jeśli kiedyś ciebie ktoś wywali na zbity pysk z samolotu, autobusu, albo taksówki, to będziesz konsekwentny w swoich przekonaniach i nie polecisz z tym na policję :)

    • a co by mi dało gdyby w takiej sytuacji poleciał na policję?
      przecież oni nie złamali żadnego prawa, prawo złamał ten facet, bo stawiał opór

    • Meretycz

      Jakie prawo złamał? Gdzieś masz w kodeksie karnym „kto oczekuje wykonania opłacone usługi popełnia przestępstwo”?

    • Złamał prawo stawiając opór służbom porządkowym lotniska.

    • Meretycz

      A to kim oni niby są? Od kiedy nieposłuszeństwo wobec pracownika jakiejś firmy, który chce wymusić na człowieku coś, do wymuszenia czego nie ma prawa jest przestępstwem?

    • Podchodzisz do tego zbyt emocjonalnie. Pracownicy McDonalda też mają cię prawo wywalić. Prawdopodobnie tego nie zrobią, bo to zepsuje PR jak tym liniom lotniczym, ale prawo mają. Zwykle też nie robią tego sami i wzywają policję. Tak się stało w tym wypadku, to nie linie lotnicze wywaliły gościa, ale pracownicy lotniska wezwani na pomoc.

    • Meretycz

      Przedstawiam suche fakty. To Ty piszesz jakieś bzdury o łamaniu prawa przez klienta. I nie, nie mają prawa mnie wywalić. Nie wiem w jakiej Ty dziczy żyjesz, ale w cywilizowanym kraju klient po opłaceniu usługi ma prawo oczekiwać jej wykonania o ile nie stanowi zagrożenia.

    • Przedstawiasz suche fakty??? Z twoich słów przebijają tylko emocje, nie fakty.
      Faktem jest, że samolot nie może polecieć ze stojącym pasażerem. Tak więc jeżeli zrobili overbooking to muszą kogoś wywalić. Nie mają wyjścia. Poprosili o wolontariuszy – nikt się nie zgłosił, wiec wybrali pasażerów, którzy ostatni kupili bilety. Proponowali im pieniądze ($400) i noc w hotelu na koszt linii. Nie mogli wykonać usługi, bo brakowało miejsc. Proste fakty.

    • Meretycz

      Zacytuj te „emocje”. Bo jak na razie to uznam, że jesteś trollem bo wmawiasz mi coś, co nie ma miejsca byle postawić na swoim, jak typowy troll.

    • argumentum ad personam świadczy właśnie o emocjach

    • Meretycz

      Nazywam rzeczy po imieniu. Zarzucasz mi coś co nie ma miejsca byle postawić na swoim. Zachowanie typowe dla trolla.

    • Wtf?

      No i co z tego? A on powiedział słowo „BOMBA”? Co ma pies do wiatraka?

    • Meretycz

      Prawo>przepisy.

  • Dawid C

    1. Nikt z obsługi United go nie wyrzucił z samolotu- zrobiła to lokalna policja.
    2. Gdzie na nagraniu jest pokazane że facet dostaję w ”mordę’ ? (Na nagraniu widać obrażenia twarzy ale według tlumaczeń policji powstały one podczasz szarpaniny a nie jako rezultat celowego pobicia).
    3. Możliwość wyrzucenia kogoś z samolotu jest zapisana w regulaminie- zasady są zasadami nawet jak nie są sprawiedliwe.

    • Elmot

      1) Lokalna policja nie ma nic do rzeczy. Owszem, było w pobliżu dwóch uzbrojonych policjantów, ale nie brali udziału w akcji. Ci z filmu są z TSA i z wiadomych względów nie mogą nosić broni.
      2) Czyli jeśli ciągnąc kogoś „niechcący” walnę jego głową o coś twardego to wszystko jest ok?
      3) Nie znam szczegółowych zapisów regulaminu UA, znasz ? Zapodaj.

    • Dawid C

      2. Zależy z jakich pwodów ciagniesz, jak się bronisz to masz prawo użyć siły. W przypadku tego gościa został on wyciągnięty siłowo z samolotu i tylko tyle widać na filmoe- co się stało pużniej to czysta spekulacja. (Pozatym na jego twarzy nie widać siniaków- które są znakiem charakterystycznym dla pobicia a jedynie krew wypływającą z ust- co moim zdaniem bardziej wskazuje na obrażenie spowodowane upadkiem a nie pobicie.
      3. Nie znam regulaminu, operuje na tym co widziałem na filmie.

    • Elmot

      2) No nie żartuj sobie. Siniak to de facto rozłożona krew, która dostała sie pod skórę. Żeby siniak był widoczny potrzeba co najmniej kilku godzin. Nie upadł, a został przewrócony jak już, czyli działanie celowe i z premedytacją.
      3) Nie znasz, ale się wypowiadasz?

    • 3) To jakby kończy rozmowę o legalności tej akcji :)

    • Dawid C

      Podsumowójąc, wyrzucenie kogoś z samolotu za który bilet został zapłacony jest w samo w sobie nagane ale wliczone w ryzyko (terms and conditions).
      Facet był proszony wielokrotnie do opuszczenia kabiny, odmówił więc musieli go do tego zmusić.
      W moim mniemaniu sposób w jaki został on potraktowany jest tylko i wyłacznie zjego winą a samo akt użycia siły był adekwatny do sytuacji.
      I dzięki za rozmowe na poziomie ;)

    • Gdzie w termns and coinditions jest taka procedura dla overbookingu ?

    • zakius

      nie musieli, mogli podnosić stawkę aż ktoś by się zdecydował

    • Jaki regulamin mówi o wyrzucaniu pasażera z samolotu – daj jakiś punkt na to

    • zoś

      To nie było takie trudne : https://www.united.com/web/en-US/content/contract-of-carriage.aspx

      Rule 21 Refusal of Transport – H. Safety – 2. Passengers who fail to comply with or interfere with the duties of the
      members of the flight crew, federal regulations, or security directives;
      Zapis jest na tyle ogólny, że według mnie idealnie wpasowuje się w sytuację.

    • Karol Grabowski

      Wskaż mi proszę któreś z powyższych dla tego konkretnego przypadku, bo nie widzę ;)

    • zoś

      Załoga dostała polecenie służbowe załatwienia miejsc w samolocie dla pracowników United? Naprawdę, opis tego punktu jest na tyle ogólny, że cokolwiek może do niego pasować. To tylko kwestia wyobraźni…

    • Karol Grabowski

      Taaa, coś pomiędzy kumoterstwem a tzw. altruizmem odwzajemnionym 😁

    • BloodMan

      Nie, nie jest ogólny i nie pasuje do tej sytuacji.

    • Wtf?

      Gdzie masz tutaj opis tej sytuacji w tym punkcie w której facetowi rozwalają łeb i przeciągają po podłodze? Gdzie jest to napisane że tak wolno? Bo ja nie widzę..

    • 2. Widać jak go o poręcz siedzenia obili – to wystarczy – nie trzeba lać w mordę aby było pobicie

    • Dawid C

      Oczywiscie żę nie, ale na nagraniu nie widziałem żeby ktoś go lał od tak. Pozatym facet został poproszony o opuszczenie samolotu wielokrotnie (czy wurzycanie z samoloty było sprawiedliwe czy nie to inny temat). Użycie siły było spowodowane tym że nie chciał opuścić samolotu a nie samowolką policji.

    • – przepraszam czy mógłby pan opuścić samolot?
      – nie. mam jutro pacjenta
      – no to masz w ryj

      Obsługa Unitend ma nowe standardy przy overbookingu

    • United_We_Stand

      > Obsługa United ma nowe standardy przy overbookingu

      Oni tylko rozwiazuja problemy pasazerow.

      Zapytali goscia, czy „ma jakis problem”. Pewnie mial :D

    • kofeina

      A wyżej nie zostało już ustalone, że to nie UA bezpośrednio?

    • Wtf?

      To po co się wypowiadasz jak nie znasz regulaminu? Następny g*wno wiedzący..

    • Dawid C

      Naprawdę jesteś na tyle naiwny żeby uwierzyć że linia lotnicza złamała by prawo i regulamin w tak oczywisty sposób przy ponad setce osób przy której każdy ma dzisiaj telefon z kamerą? Prawie każda linia lotnicza na świecie zastrzega sobie prawo do wyproszenia pasażera z samolotu… dlatego istnieje nakaz prawny rekompensaty takiego pasażera, wiec tak linie lotniczo mogą cię wyprosić z samoloty nawet jak zapłącisz za bilet….

  • United_We_Stand

    Takie cos jeszcze wyszperalem :D

    https://pbs.twimg.com/media/C9F_lnGUAAAdoN0.jpg

  • doogopis

    Dostanie koleś odszkodowanie i tyle.
    Swoją drogą chamstwo jak ja pier.. Jak zwykle stawia sie zysk firmy jako najwyższy cel. Jak można tak wywalać pasażera bo jakieś placki mają zdążyć by obsłużyć inny lot. Dlaczego klient ma być zawsze stratny.
    Ja na jego miejscu bym wykorzystał sytuacje na max!

    • oloowek

      Ale nigdy nie bedziesz na jego miejscu – ty nie latasz samolotami, zapomniales?
      A jak juz polecisz, to ci sie ten twoj plaski swiat z obrazkow i filmow z jutuba zawali jak domek z kart :)

    • doogopis
    • oloowek

      O, jest i obrazeczek, nie zawiodles mnie :)

      Deportowany skad? Z USA?

      Cos ty tam narozrabial? Laziles po nocach po Strefie 52 i szukales sladow hamowania ufo, czy demaskowales iluminatow? :D

    • oloowek

      Rozumiem, ze ta czarna kropka plynaca pod prad to jest dowod na plaskosc ziemi, tak?

    • Feniks06

      Potrzebujesz dowód na słuszność czarnej kropki? ;)

  • Tomasz Jaromin

    Najbardziej zastanawia mnie, dlaczego plany pasażera są niby mniej ważne od planów pracowników linii lotniczej. Nie dziwi mnie ten wkurw.

    • Krzysztof Lancaster Kotkowicz

      Zapewne dlatego, że Ci pracownicy lecieli tam by obsłużyć kolejny lot. Co oznacza, że gdyby nie dotarli na miejsce, to nie obsłużyliby tego lotu i więcej niż jeden pasażer miałby popsute plany. ;-)

    • zakius

      trzeba było się nie szlajać po innych portach lub lepiej zaplanować loty, w zależności od osoby odpowiedzialniej za tą sytuację

    • Krzysztof Lancaster Kotkowicz

      Szlajać? :D

    • zakius

      jeśli byli tam z własnej woli to trudno inaczej to określić, a jeśli ktoś im złe zaplanował pracę to również to zawarłem w komentarzu

    • Krzysztof Lancaster Kotkowicz

      Równie dobrze mogli być załogą awaryjną lecącą na zastępstwo.

    • Mateusz

      Linie lotnicze maja na ogol zaloge w stand-by na takie wypadki, trudno mi uwierzyc, ze nie mieli ich tez tam. Co jesli sie zaloga rozchoruje itd? Nie mowiac juz o tym, ze ten dystans da sie pokonac w 4.5h samochodem. Strasznie spapral to sobie United.

    • Krzysztof Lancaster Kotkowicz

      Nie no, absolutnie się z tym zgadzam, można było to ograć na wiele sposóbów, wybrali najgorszy z możliwych, natomiast odpowiadam po prostu na konkretne pytanie, czemu jedne plany zostały uznane za ważniejsze.

      Pytanie też, czy zważywszy na stosunkowo niewielką odległość to właśnie nie była załoga stand-by lecąca na zastępstwo :)

    • Feniks06

      No to pasażer zawalił czy ich logistyka? :)

    • Krzysztof Lancaster Kotkowicz

      Ale ja nie odpowiadałem na pytanie kto zawalił ;)

    • Feniks06

      Tak, wiem :)

  • ArturS

    powinni dostawić krzesełka ;)

  • haha

    America Land of Freedom :P

  • Tadeusz Zielinski

    A tymczasem skoczyly im akcje w gore i sa warci o 350 milionow $ wiecej :(

    • samo życie bad guys mają zawsze lepiej

    • United_We_Stand

      Czyli ktos zarobil.
      To moze o to chodzilo? :)

      Przeciez sprawa przyschnie, za tydzien internet bedzie zyl juz inna afera. Za miesiac nikt nie bedzie pamietal co sie wydazylo.

      PS. Yyy, cos tam im dzisjaj spada jednak :P
      http://ir.united.com/investor-resources/stock-chart

  • Tomek Pycia

    A mnie zastanawia inna sprawa ze w dobie tych wszystkich machin learning. predictive, AI i tym podobnych Big data, a choćby zwykłego systemu planowania zasobów linia lotnicza nie jest wstanie przewidzieć że będzie potrzebowała przerzucić załogę.
    To że kapitan na pokładzie ma władze absolutną nie oznacza, że może traktować ludzi jak śmieci.

  • Tomek Niewinnian

    gdyby ktoś z Was, broniących obsługi, dostał po gębie jak ten człowiek to też byście stwierdzili, że jest ok bo mają prawo?

    • MoiraAtropos

      pierwsi by z płaczem na policję polecieli, ale to typowe

    • Tomek Niewinnian

      JP na 75% :)

  • Henryk

    Jest taki startup nawet, który walczy o twoje prawa jak linia lotnicza dała „ciała” https://www.airhelp.com/en/

    • Krzysztof Lancaster Kotkowicz

      Jest więcej takich startupów.

  • Rob Roy

    Jakby nie mógł w kiblu przesiedzieć lotu

  • Nose4s

    Cóż mamy tu dwie strony medalu, jak zwykle. Po pierwsze jest regulamin, który wyraźnie wylicza stawki rekompensaty, a jeśli to nie zadziała, to następuje losowanie. Chyba każda linia lotnicza tak ma, opierał się, złamał regulamin, który sam zaakceptował, więc spróbowali usunąć go siłą,

    Z drugiej strony, rzeczywiście mogli zaproponować więcej, ale jakby taki precedens nastąpił, to ludzie szybko by się nauczyli, że mogą być „niechętni” aż kwota dojdzie do 10k i więcej. To chyba oczywiste, zwłaszcza z amerykańską chciwością, i nasz redaktor chyba nie wie o czym pisze, jeśli myśli, że byłoby inaczej. Chyba po prostu regulaminowe stawki powinny być wyższe.

    A z tego co ja wiem, to go nie pobili, tylko się szarpał i przygrzmocił, więc redaktor rozprowadza „fake news”. To jak go wyciągnęli, mi się nie podoba.

    • Meretycz

      Regulamin nie jest ponad prawem.

    • Nose4s

      Ale regulamin jest zgodny z prawem.

    • Meretycz

      Nie bardzo.

    • Nose4s

      Ok, wykaż mi fragmenty ich regulaminu, które są niezgodne z prawem.

    • Meretycz

      Ten zezwalający na pobicia klienta kiedy ten nie chce zrezygnować z opłaconej usługi.

    • Nose4s

      Nie ma takiego zapisu w ich regulaminie. Za to mają prawo usunąć siłą kogoś, kto nie wykonuje poleceń obsługi samolotu. Tak jak ty masz prawo usunąć kogoś ze swojego ogródka.

      Pieprzysz głupoty i nie wiem dlaczego marnuję dla ciebie czas. Wciąż też nie wskazałeś żadnego konkretnego zapisu w ich regulaminie.

    • Meretycz

      Jeśli ktoś wynajął mój ogródek na jakąś imprezę i nie łamie tam prawa to nie, nie mam prawa go usunąć, a jeśli spróbuję to mogą mi strasznego smrodu w sądzie narobić. Masz jakąś firmę usługową? Podaj jej nazwę, żebym przypadkiem nie skorzystał z usług dzikusów, którym się wydaje że są panami i władcami na swoim terenie.

    • Nose4s

      Ale jeśli wynajmiesz komuś ogródek, przedstawisz mu regulamin, a potem on złamie jedno z postanowień tego regulaminu, to tak, masz prawo go wywalić. Zwłaszcza, że regulamin jest w 100% zgodny zarówno z amerykańskim całym tym prawem wokół lotów, jak i ogólnie prawem.

      Więc o czym ty pierdolisz? A może pierdolisz dla samego pierdolenia? Bo jak na razie nie powiedziałeś nic sensownego i ciągle nie wykazałeś żadnego zapisu w regulaminie United, będącego niezgodnym z prawem amerykańskim.

    • Meretycz

      Jeśli mam punkt: „mogę Cię wywalić z ogródka bo tak…” To on nie jest zgodny z prawem. A o pierdolenie to rodziców zapytaj, czemu to robili.

    • Nose4s

      No widzisz, ale oni go nie wywalili bo tak, wywalili go, bo według regulaminu pracownicy mają pierwszeństwo. Zresztą, w wielu przypadkach masz punkty „bo tak”…. Zwrot do 14 dni, dlaczego? Bo tak. I nawet w regulaminu swojego pieprzonego ogródka mógłbyś sobie dać „mogę cię wywalić bo tak”, tak długo jak on to podpisze, jest to wiążąca umowa. Tak jak w tym przypadku.

      Ciągle pierdolisz jak potłuczony i ciągle nie odniosłeś się do najważniejszego punktu naszej dyskusji (tho, żeby nazwać to dyskusją, musiałbyś mieć jakieś argumenty), w jakim miejscu regulamin United (i tak swoją drogą, niemal każdego przewoźnika) jest niezgodny z prawem. Wylicz mi wszystkie takie punkty, czy dalej będziesz udawał, że tematu nie ma?

  • Stefan

    Szef przeprosił ale w wewnętrznym mailu już wyjaśnił pracownikom, że było ok. Korporacyjna gnida.

  • bartosz krupa

    jak widac opór kiepsko działa, zawsze ktoś przergra… słabszy ;)

  • Michał Kubacki

    Ja wiem, że w dobie Internetu fajnie hejtuje się zbiorowo firmę, ale myślę, że za całą aferą stoją nie linie lotnicze, zarząd i managerowie, ale pracownicy i ochroniarze tego lotu. Wątpię, że ktokolwiek ustala procedury zezwalające na przemoc. Niestety załoga i ochroniarze okazali się idiotami i firma powinna pociągnąć ich do odpowiedzialności prawnej za pobicie człowieka i przekroczenie uprawnień.

    Jedyny błąd jaki popełniła firma to nieustalenie procedur na wypadek gdyby pracownikom odwaliło.

  • Rado

    Zmora naszych czasów: gdy coś się dzieje, nikt nie pomaga tylko każdy filmuje. A później wszyscy są bohaterami skrytymi za swoimi nickami w wirtualnym świecie.

  • Robert Lewandowski

    Powinien dostać dożywotni ban na wszystkie linie lotnicze. Nie wyobrażam sobie, żebym jako kapitan chciał wpuścić kogoś takiego na pokład. Oprócz tego powinien być pozwany przez pozostałych pasażerów za stres i opóźnienie a przez UA za straty.
    Swoją drogą niezła dzicz wśród komentujących. Strach z takimi, którym się wydaje, ze mogą się dowolnie stosowac do poleceń kapitana, wsiąść do samolotu.

    • Feniks06

      Masz rację. Aż dziw że go nie zastrzelili. Jest jeszcze szansa że dostanie dożywocie.

    • Meretycz

      Zapłacił i chciał wykonania usługi… Potwór!

  • Faktycznie chujówka, ale nie zwalałbym całej winy na przełożonych – wszak to szeregowy pracownik spuścił wpierdol. Jednak ktoś beknąć musi.

  • 2099

    Murica

  • yhy

    „Co myśli idiota, ochroniarz wyciągając niewinnego człowieka w ten sposób z samolotu?”
    Co mysli idiota, bloger, ktory komentuje sobie w biurze – nie bedac swiadkiem CAŁEGO ZAJŚCIA
    Az dziw bierze ze ochroniarz nie posluchal znawcy blogera, ktory mu placi…

  • Marcin

    Jest już nowa reklama tych linii lotniczych, takie ocieplenie wizerunku :)
    https://youtu.be/1Y8HdeHtOJs

  • Na liveleaku jest wideo z rozmowy lekarza z ochroną, jeszcze przed eskalacją, nagrywane przez osobę o jedno siedzenie z tyłu. Lekarz powiedział „you can drag me down, I’m not goin” :D

  • stefan

    DOBRZE MU TAK! Chciał porumakować, a zasady są jasne. Trochę pokory by cwaniaczkowi nie zaszkodziło. ŁAJZA.

  • Kilgore Trout
  • Wolny_obywatel

    Ewolucji amerykańskiej demokracji ciąg dalszy.

  • Gray Anderson

    http://www.claimflights.pl is a great company for getting compensation they got me compensated at the lowest fees as compared to other companies.

  • Gray Anderson

    http://Www.claimflights.pl to świetna firma do otrzymania rekompensaty, którą otrzymali od nas zrekompensowane najniższymi opłatami w stosunku do innych firm.