Mistyczny model Twittera został wreszcie ujawniony - będą to konta płatne czyli tak zwane PRO. Każdy kto spodziewał się, że po 3 latach od startu serw...
Tak więc nie będzie rewolucji w modelach biznesowych. Wszystko jak na razie oprze się na przychodach z sprzedaży miejsca na promocję innego serwisu oraz klasycznych płatnych kont.
Najważniejsze pytanie kiedy i za ile nadal pozostaje bez odpowiedzi. Firma zatrudniła niedawno product managera, który z tego co pisze WSJ będzie odpowiedzialny za przygotowanie oferty specjalnej dla płacących klientów.
Dla kogo będą konta płatne też nie jest do końca powiedziane. Oczywiście będzie mógł je wykupić każdy, pytanie natomiast w jaki sposób twórcy serwisu chcą namówić firmy aby korzystały właśnie z kont pro, kiedy przez 3 lata skutecznie promowały się całkowicie za darmo?
Można wyobrazić sobie, iż wraz z płatnym dostępem dostaniem różnego rodzaju analizy, zestawienia, informacje o tym jak nasze wiadomości były odbierane przez innych, informacje o oglądalności itp. Pytanie tylko czy to wystarczy i czy ktokolwiek oprócz firm będzie chciał płacić za ekstra funkcje w twitterze?
Warto zauważyć iż przez 3 lata twitter doczekał się setek jeśli nie tysięcy rozszerzeń tworzonych przez zewnętrzne serwisy - tak więc zaoferowanie w zamian za opłaty czegoś unikalnego i wyjątkowego może nie być wcale takie proste. Zastanawiam się też jaka będzie polityka firmy w stosunku do darmowych aplikacji, które zaczną realizować te same funkcje za które serwis pobiera pieniądze (no chyba, że ograniczą API i nie udostępnią niektórych możliwości)
obrazek pochodzi z online.wsj.com
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu