iphone se prezentacja smartfonu od Apple
247

Trzy miesiące androidowca z iPhonem SE

Na iOS przesiadłem się w połowie kwietnia tego roku, była to dość ekstremalna przesiadka, gdyż przez ostatnie 6 lat praktycznie nie rozstawałem się z telefonami z Androidem. Opisując Wam pierwsze wrażenia z obcowaniem z iOS na iPhone SE, nie kryłem swojego zachwytu, co do wydajności tego urządzenia, płynności działania i czasu pracy na jednym ładowaniu. Obiecałem Wam, że dam znać, jak sprawa będzie wyglądała po kilku miesiącach.

Wydajność iPhone SE

Zachwyt nie minął, ani trochę wydajność iPhone SE nie spadła, nawet przy kilkunastu zrzucanych aplikacjach, wszystko uruchamia się płynnie, bez zacinek i co najważniejsze działa błyskawicznie. Zdążyłem już przetestować kilka zasobożernych gier, jak wyścigówki czy FIFA, które nie sprawiały najmniejszych problemów.

Co do baterii, nadal wytrzymuje bardzo długo w porównaniu z moimi poprzednimi telefonami z Androidem. Jeśli rano wychodzę z naładowaną baterią, do wieczora zużycie nie schodzi mi poniżej 50%. Wczoraj zapomniałem podłączyć go do ładowania, i na teraz mam około 60%, a korzystałem z niego dość intensywnie cały wieczór i około 1,5h z rana w drodze do biura. W biurze dwie rozmowy telefoniczne i kilkanaście uruchomień różnych aplikacji i gier, przygotowując się do tego tekstu.

iphone se gra wyścigowa

Wykonanie iPhone SE

Kupując tego iPhone miałem też obawy, co do jego wytrzymałości. Nasłuchałem się historii o pękających ekranach, odpryskach czy porysowanych obudowach po kilku miesiącach użytkowania. Obawy potęgował fakt, że nie trawię wszelkiego rodzaju osłon czy etui, które moim zdaniem jedynie szpecą telefon.

iphone se wygląd telefonu

iphone se trzymany w dłoni

iphone se wyłączony

iphone se jakość wykonania

iphone se tył urządzenia

Telefon wprawdzie nie upadł mi z większej wysokości, ale nie obchodzę się też z nim jak z jajkiem. Wysunął mi się kilka razy z dłoni na biurko przy odkładaniu, trzymam go normalnie w spodniach, bez kluczy, ale jednak jest to jak najbardziej normalny i naturalny sposób użytkowania i efekt widać na powyższych zdjęciach, ani jednej ryski, zadrapania czy odprysku. Jedynie na logo Apple drobne zarysowania, ale to tylko pokazuje, że jednak podczas tego użytkowania narażałem telefon na zarysowania, co nie dotknęło jednak, ani obudowy ani ekranu.

Aplikacje Apple vs Google na iOS

W pierwszych wrażeniach pisałem też, że zdecydowałem się na odejście od aplikacji Google, takich jak notatki, Gmail, Google Kalendarz, Chrome czy Google Mapy, pozostałem wtedy jedynie przy Google Zdjęcia, z racji opasłej historii z Androida i Google Authenticator do autoryzacji kont Google na desktopach.

Aktualnie do zestawu wróciły jedynie Google Mapy, z uwagi na kilka błędnych wskazań map od Apple, z którymi Google poradził sobie bez problemu.

Do poczty email początkowo zainstalowałem aplikację Spark, ale też nie wytrzymała próby czasu i powróciłem do domyślnego klienta od Apple. Problemem w Spark okazały się powiadomienia o nowych wiadomościach, działało to zupełnie losowo, raz przychodziły, kolejnym razem dopiero po uruchomieniu aplikacji. W Mail od Apple problem miałem wcześniej w przesuwaniu folderów utworzonych na desktopowym Gmailu, z których często korzystam, do górnej części listy, okazało się, że przy edycji skrzynki jest to możliwe i działa podobnie, jak w mobilnej wersji Gmaila na Androida.

skrzynki emailowe

Korzystanie z aplikacji na iPhone SE

Bezpośrednio po przesiadce miałem też lekki zgryz z brakiem przycisku cofnij, po tych kilku miesiącach okazało się jednak, że korzystanie przy tym z gestów jest o wiele wygodniejsze i szybsze. Podoba mi się też przechodzenie pomiędzy aplikacjami, na przykład gdy przeglądam newsy w Feedly i przechodzę do pełnego artykułu, powrót do Feddly nie powoduje, żadnego przeładowania, wracam dokładnie tam gdzie skończyłem. I tak jest z każdą aplikacją, czy to Twitterem, Facebookiem czy Safari.

Rozmiar telefonu iPhone SE

Wcześniej korzystałem ze smartfonów z Androidem z ekranami już powyżej 5 cali, przesiadka na 4 cale przeszła bez problemu, mimo że nie mam małych dłoni, odczuwam większy komfort przy tym iPhone. Telefon trzyma się pewnie, nie wypada, nie trzeba podtrzymywać drugą ręką przy skomplikowanych czynnościach. Praktycznie każdą aplikację wygodnie mogę obsłużyć jedną ręką bez wspomagania drugiej dłoni (oczywiście oprócz gier), co jest dla mnie najbardziej naturalnym trybem, przy korzystaniu z telefonu.

Co drażni w iPhone SE?

Praktycznie nie znalazłem minusów w tym telefonie, jedyne co, czasem zdarza mi się podczas pisania nacisnąć zamiast Z, CapsLocka w połowie wyrazu, co często wyklucza nawet korektę przez słownik i muszę kasować do tego miejsca. Ale jeszcze nie zirytowało mnie to na tyle, by przesiadać się na inną klawiaturę.

Na koniec pojemność iPhone SE. Ten model ma 16 GB, przeszło przez niego kilkanaście dodatkowych aplikacji i gier, jeszcze nie zdarzyło się przez te 3 miesiące, bym musiał kasować coś na siłę, bo zaczyna brakować miejsca, cały czas mam wolne jakieś 3, 4 GB.

Jeśli zastanawiacie się nad podobną przesiadką, z czystym sumieniem mogę Wam polecić iPhone SE, zwłaszcza, że aktualnie w sprzedaży są dostępne modele z 32 GB i 128 GB, w cenach takich samych jak zeszłoroczne z 16 GB i 64 GB.

  • Marian Koniuszko

    Od 3 miesiecy mam firmowy telefon – iPhone SE. Nienawidze go z calego serca. A konkretnie systemu powiadomien. Jest tak bardzo zly, ze bardziej nie moze byc.

    • Mi za to odpowiada, z tego względu, że jest schowany, przy dużej ilości powiadomień nie torpedują na głównym ekranie

    • Marian Koniuszko

      A w Androidzie nie jest schowany? Czyzbys nadal uzywal KitKata? Do tego powiadomienie o mailach z np. Gmaila (ale i Outlooka) sa w Androidzie zgrupowane i moge je „rozszerzyc” zeby zobaczyc wszystkie maile. W iPhone kazdy email to osobne powiadomienie. O usuwaniu wszystkich powiadomien z ekranu nawet nie bede pisal, bo zaraz mi ktos napisze, ze moge to robic na biezaco a nie czekac az mi sie ich nazbiera kilkadziesiat.
      iPhone jest fajny, bo dziala sprawnie, ale te powiadomienia sa rodem z roku 2012.
      Do tego zmiana glosnosci zaslaniajaca praktycznie caly ekran, koniecznosc uzywania iTunes (na szczescie mam maca, wiec az tak bardzo nie boli), brak NFC do parowania telefonu ze sluchawkami – wszystko to sprawia, ze iPhone’a uzywam wylacznie sluzbowo, a do wszystkiego innego mam telefon z Androidem.

    • Jarosław Garbacz

      Według mnie system powiadomień jest rewelacyjny. Możliwość konfiguracji powiadomień każdej aplikacji ba każdego konta e-mail osobno. Jeżeli e-mail przyjdzie z ważnego konta to np. Będzie alarm na ekranie jeżeli jakieś spamowe konto to tylko zmiana ikonki lub ewentualnie bezgłośnie w centrum powiadomień. Usuwanie wszystkich powiadomień z centrum jedynym przyciskiem. Czego chcieć więcej. A co do itunes to nie wiem do czego jest niezbędny w telefonie.
      https://uploads.disquscdn.com/images/185a288b9e5f198b41a0278cd06ccb7bc4735d34a6c3b01b8c5b884e474d964c.jpg https://uploads.disquscdn.com/images/020f38e414dd2c4b7a4664112fb5ca06d759517c386eb2c7fca4d5560801b1e1.png https://uploads.disquscdn.com/images/9a6cd0a611310deb0c52cbb9cb9e9bf73af0459187a486b241723cbd47e68bf6.png

    • łukasz Jedryszczyk

      Wow Chyba dawno nie widziałeś androida też to ma😀

    • Jarosław Garbacz

      To prawda 😅 Przesiadlem się kiedy aplikacja latarka chciała dostęp do moich kontaktów i nie mogłem jej tego zabronić. Wiem że od tamtego czasu Android bardzo się zmienił na lepsze. Jednak nie napisałem tego w kontekście, że na Androidzie czegoś nie ma.

    • andrut_ssie_pale

      Nic sie nie zmienilo.

      Android to gowno, nawet systemowe aplikacje w Xiaomi MUi – najlepszym z Ui – dalej jada po uprawnieniach jak typowe malware.

    • Marian Koniuszko

      Wszystko fajnie, ale jak masz powiadomienia z kilku dni (bo na przyklad byles akurat na urlopie i telefon zostawiles w domu), to po tygodniu musisz usuwac powiadomienia z kazdego dnia osobno. Wiem, ze to pierdola, ale mnie irytuje. Reszte rzeczy, ktore wymieniles Android ma od przynajmniej 2 lat, wiec szalu nie ma. Jak sie nie zna lepszego rozwiazania, to czlowiek sie zadowala byle czym. A tym byle czym jest wlasnie system powiadomien w IOS. Oczywiscie moim zdaniem ;)

    • Jarosław Garbacz

      Ała

    • nehm

      U mnie na najnowszym iOS przycisk X usuwa wszystkie notyfikacje ze wszystkich dni.

      Dla mnie notyfikacje na iOS są dużo lepsze. Między innymi dlatego, że na Androidzie ciągle są te wkurzające ikonki na pasku oraz cały lock screen zawalony, co zmusza mnie do usunięcia notyfikacji. Potem usuwam i zapominam o nich.
      Na iOS czekają spokojnie i w niczym nie przeszkadzają. Tak samo mogą wejść w jednego maila, odpisać, a reszta zostaje w centrum powiadomień i czeka na swoją kolej.
      Bardzo ułatwia mi to pracę.

    • :)

      Daj spokój, dobry telefon. Nie wiesz jak to jest się „męczyć”, z androidem, którego chcę się pozbyć narzecz SE.

    • Marian Koniuszko

      Wiem, bo sam posiadam telefon z Androidem i naprawde ciezko mi sie pracuje na iPhonie. Jako telefon do zabawy – iPhone jest swietny, wszystko dziala, masz wrazenie ze jest plynnie, szybko i przyjemnie, nic nie musisz ustawiac, grzebac. Ale jak musisz w ciagu dnia odpisac na kilkanascie maili na telefonie, to iPhone’a w pewnym momencie masz ochote wyrzucic do smieci. Przynajmniej ja tak mam.

    • Wodnik Szuwarek

      Problemem jest mały ekran przy odpisywaniu na maile. Jak się już przyzwyczaisz do większego to na mniejszym gorzej się pisze.

    • Marian Koniuszko

      Problemow jest wiecej i pisalem o nich w innym komentarzu – np. fakt, ze maile sformatowane w HTMLu sa praktycznie nie do przeczytania na ekranie iPhone’a (i to zarowno SE jak i wiekszych braci). Klawiatura dziala przyzwoicie, na tyle dobrze ze uzywam wbudowanej (irytuje mnie tylko sposob dostania sie do znakow specjalnych).

    • Wodnik Szuwarek

      To już zależy od danego maila. Jedne się skalują, a inne nie i na Androidzie jest to samo.

    • Kot Behemot

      Mozesz sie dostac do znakow specjalnych na kilka sposobow. Obczaj dokumentacje albo sprawdz filmy z poradami. Klawiatura w ios ma bardzo duzo funkcji ktorych nie widac.

    • zakius

      na dużym się gorzej pisze, bo się nie da i musisz drugiej ręki używać

    • Marian Koniuszko

      jak masz raczki jak muminek, to moze to byc prawda. ale nawet wtedy mozesz w wiekszosci klawiatur androidowych wlaczyc tryb pisania jedna reka.

    • zakius

      który nie zmniejsza urządzenia, które jednak wypadałoby jakoś trzymać

    • Marian Koniuszko

      Sugerujesz, ze nie potrafisz utrzymac telefonu jedna reka i potrzebujesz do tego dwoch?
      Wydawalo mi sie, ze wystarczy ze klwiatura jest zmniejszona tak, ze fizycznie ma taki sam rozmiar jak w iPhonie z 4.5″ ekranikiem. Skoro tam potrafisz obsluzyc ja jedna reka (jednym palcem), to w czym problem jesli ekran jest wiekszy a klawiatura taka sama? Za duzo na ekranie sie dzieje i Cie rozprasza?

    • zakius

      bryła jest za szeroka i nie da się jednocześnie jej trzymać i pisać

    • Wróbel

      Ja daje radę, a mam 6s, więc nie opowiadaj bzdur o za szerokiej bryle w SE.

    • zakius

      >w czym problem jesli ekran jest wiekszy a klawiatura taka sama

    • Wróbel

      Troche nie rozumiem jaki ma to związek z dyskusją. Napisałeś, że SE ma za dużą bryłę żeby trzymać w jednej ręce. Ja cię poprawiłem a teraz piszesz coś o rozmiarach ekranu i klawiatury.

    • zakius

      odpowiedziałem na to pytanie
      związane z możliwością zmniejszenia klawiatury w większych modelach
      więc większy model nawet po zmniejszeniu klawiatury pozostaje większy

    • Wróbel

      Nie ważne jaki jest ekran, używając drugiej ręki zawsze piszesz szybciej.

    • zakius

      ale nie zawsze możesz/chcesz używać obu rąk do tego

    • Wróbel

      No nie zawsze, ale zazwyczaj kiedy chcesz/musisz pisać szybciej używasz drugiej ręki.

    • :)

      Dam Ci chętnie „wspaniałego” A5 2017 za tego okropnego SE :)

    • Marian Koniuszko

      No tak, to ja Ci dam iPhone’a 3G za tego A5, co Ty na to?
      Jesli juz porownujemy, to porownujmy telefony z podobnej polki cenowej, bo zaraz ktos wyskoczy z porownaniem macbooka z procesorkiem mobilnym do SurfaceBooka z i7. W koncu to i to laptop, rajt?
      Dodatkowo – Samsungow nie lubie jeszcze bardziej niz iPhone’ow, wiec dzieki za oferte, ale nie.

    • :)

      Człowieku ! Wyluzuj poślady bo Ci zwieracze pójdą !!!!

    • damianglu

      Dlaczego? Jak zmyślasz to się tłumacz. Zauważyłem to właśnie w Apple fanach tychniej rozgarniętych bo rozgarnięci choć nie mają racji to często się wybronią „bo to Apple” hahaha

    • :)

      Kolejny ?

    • Wróbel

      Nie masz racji. Udowodnić? Mam dużo argumentów na wyrzszosc IOS nad Androidem.
      Od razu zaznaczam, że korzystałem z Androidowych flagowców i NIE UWAŻAM ICH ZA ZŁE TELEFONY.
      >dużo płynniejszy system operacyjny
      >zamkniete środowisko, wszytsko po prostu działa bez kombinowania
      >wysoka jakość sprzętu
      >częste i natychmiastowe aktualizacje
      >system pisany pod hardware
      >bezpieczeństwo
      >AirDrop jest genialny
      >bardzo dlugie wsparcie sprzętu nowymi aktualizacjami

      To tylko argumenty wymyślone na kolanie, i na prawdę sprawdzają się. A co do podzespołów, to skoro te ,,mobilne intelki” pozwalają mi na MacBooku Air z 2012 roku odpalić najnowszego ilustratora i photoshopa bez przycinania, to jestem szczęśliwy.

    • Gagaga

      Przecież A5 2017 i iPhone SE to ta sama półka cenowa (przynajmniej według ceneo, wersja 32GB).

    • Emiel Rohelec

      Biorac pod uwage ze w obu systemach pisanie jest tak samo (^)(*&%&^*$, to nie rozumiem:) Zaden z tych systemow nawet nie lezal obok wygody pisania;)

    • Kot Behemot

      Zgadzam sie. iOS ma beznadziejny system powiadomien (najgorszy z moich dotychczasowych telefonow), ale w sumie android ma jeszcze gorszy, wiec z dwojga zlego… Uzywam apple watcha i dzieki temu w ogole zapomnialem o tej funkcji ios. Na AW powiadomienia dzialaj fantastycznie.

    • damianglu

      Czyli nie używałeś Android to dlaczego wystawiasz opinie o czymś czego nie używałeś?

    • Kot Behemot

      Uzywalem. Uwazam ze jest tak samo chujowe jak w ios. To ze jest INNE nijak nie powoduje ze jest lepsze.

    • YY

      Tak zły, że go nie używam, zamiast tego polegam na numerach przy ikonach

    • Krystian Wojdyła

      Możesz go dostosować, ja nie narzekam.

    • andrut_ssie

      To sie zwolnij, najwyrazniej zajmujesz miejsce w pracy komus normalnemu. Nie ma nic gorszego jak glupi pracownik.

  • :)

    Sam mam na niego „ochotę”. Nie tak dawno miałem iPhone 5s. bardzo fajny telefon, faktycznie, jego obsługa jedną ręką, poręczność to mistrzostwo. Teraz mam telefon z androidem, który kosztował raczej sporo, ale…. bardzo go nie lubię. Bardzo chętnie bym go zamienił na SE….

    • Marian Koniuszko

      W innym komentarzu piszesz, ze masz Samsunga A5. To co najwyzej srednia polka. To tak, jakbys kupil dzisiaj iPhone’a… 5, bo nawet nie 5S. Zatem wyglada na to, ze zamieniles siekierke na kijek.
      No i ceny A5 raczej nie sa „spore”, ale to juz indywidualna kwestia.

    • :)

      O żesz Ty w dupę … mój cały życiorys też już przewertowałeś ?

    • andrut_ssie

      to kolejna inkarnacja applefoba.

    • :)

      Mylisz się człowiecze powiadam

    • Idealny Marcin

      System powiadomień w telefonie opartym na Androidzie czy to za 1000 cz za 3000 zł jest ten sam :)

  • Rincewind

    Więcej jak 1000zł na telefon nie wydam.

    • www

      Zwykle biedota tak się tłumaczy.

    • Rincewind

      Mama cię na prostaka wychowała czy zrobił to internet?

    • NazirWWW

      tak, mama, ale Twoja.

    • Rincewind

      Twoja miała widocznie lepsze rzeczy na głowie?

    • as

      No prostak , jakich wielu na forach….

    • zenek73

      No niestety. Wakacje. Pogoda jest jaka jest. Nudzi się dzieciak.

    • Mariusz

      biedota? A dla mnie wydawanie większej kasy to szczeniackie niedojrzałe podejście, albo głupota. Czy każdą kasę tzreba wydac na telefon? Stuknij się w łeb

    • D2D2

      Kiedy się ludzie w końcu naucza nie mierzyć innych swoją miarą, nie w 
      tym negatywnym znaczeniu oczywiście. Jeden nie wyda więcej na telefon
      niż 1000zł przy zarobkach 3000zł bo dla niego to przesada i głupota i jest to 
      zrozumiałe i rozsądne, ale druga osoba może zarabiać dwa razy więcej – 6 tys i dla niej ten limit wynosi 2 tys. Nie wiemy nigdy kto siedzi po drugiej stronie monitora, może to być człowiek co wyciąga 10 tys i takie teksty o głupocie i niedojrzałym podejściu bo wydał więcej jak 1000zł są… niedojrzałe. Kolokwialnie mówiąc, nie cała polska pracuje na kasie w Biedronce i jeżeli kogoś stać na coś lepszego, nie odejmując sobie od ust czy jedząc konserwy przez miesiąc bo ma najnowszego iPhona, to ma prawo sobie to kupić. Sam mam iP 7 za 3 tys, kupiłem go bo mi się PODOBAŁ, stać mnie było, nic mnie nie ograniczało, żadne zobowiązania czy inne wydatki i wydałem z taka sama łatwością jak ktoś inny by wydał 1000zł.

    • Mariusz

      Czy to zatem powód, żeby kogoś z telefonem poniżej 1000 zł (nieważne z jakiego powodu taki kupił) nazwać biedotą?

    • Xytras

      Czy ja wiem, mam takie samo podejscie. Predzej kupie 3cia konsole czy 4tego laptopa niz wydam wiecej niz 1000-1200zl na telefon ;/

    • Anonim

      Troll.

    • Też tak uważałem, wyjątkowo skusiłem się tutaj, znalazłem ofertę za 1599 zł, wprawdzie zeszłoroczny model, no ale te 500 zł taniej niż z tego roku

    • zakius

      wiesz, za fajne urządzenie to dobra kwota, ale za chińczyka z dziwacznym systemem, własnym kabelkiem i własną apką do komunikacji z kompem to niemało
      :p

    • Maciej Jachnowicz

      DOBRYM systemem. Co przeszkadza Tobie jako użytkownikowi, inny kabelek niż reszta świata? Własna apka do komunikacji z kompem – jak wyżej, co Tobie to przeszkadza? Masz zainstalowaną na stałe – i co za różnica czy odpalasz Mój Komputer, czy iTunes?

    • Marian Koniuszko

      jak masz maca, to roznica zadna, bo Mojego Komputera i tak nie masz. za to na Windowsie iTunes to kobyla, ktora powinna zdechnac i roznica taka, ze w Moj Komputer klikasz i otwiera sie okienko, a w iTunes klikasz i sie laduje… laczy… laduje… i po kolejnych kilku kliknieciach masz dostep do swoich plikow.

    • Maciej Jachnowicz

      To polecam wymienić komputer. ;) Owszem, nie powiem, żeby iTunes działał tak szybko jak Eksplorator Plików w Windowsie, ale to jest dalej przyzwoite. I owszem, Eksplorator jest wygodniejszy…ale to naprawdę żaden powód, żeby rezygnować z wygody samego iOS’a, wykonania i jakości iPhone’a jako sprzętu i innych jego zalet. iTunes to po prostu rzecz z którą trzeba się nauczyć żyć. Teraz używam go codziennie do Apple Music.

    • zakius

      ios jest beznadziejny, a nie wygodny
      a z zalet ajfona to gwarancja aktualizacji i chyba tyle, bo w tej cenie to wszystko działa po prostu dobrze

    • Marian Koniuszko

      W domu mam macbooka, wiec nie narzekam. ale w pracy korzystam z Lenovo (procesor i5 z czterema fizycznymi rdzeniami, 12GB RAM, SSD) i tam iTunes uruchamia sie dluzej niz Outlook. Dla mnie to zart jakis.

    • Xytras

      Dla mnie tez, apple nie potrafi dopracowac softu :(

    • zakius

      ZŁYM systemem ze skopanym interfejsem, którego choćbyś kręcił bączki na głowie nie naprawisz
      z dwojga złego lepszy android, chociaż oczywiście i on wiele rzeczy robi źle
      co zmienia kabelek? a że potrzebuję mieć co najmniej dwa, jeden do ładowania, drugi do kompa a jak się uszkodzi (co aplowskim kabelkom się zdarza wyjątkowo często) to nie kupie go w pierwszym lepszym kiosku za 5zł
      co mi przeszkadza itunes? jest ciężki i niewygodny

    • KornelJD

      „ZŁYM systemem ze skopanym interfejsem, którego choćbyś kręcił bączki na głowie nie naprawisz”

      Nie ma co naprawiać, bo działa perfekcjyjnie, w przeciwieństwie do śmiesznego Androidka który zgrzyta co otwarcie aplikacji.

    • zakius

      wolę jednak jak animacja nieco zgrzytnie, niż jak telefon zgrzytnie o ścianę bo nie wytrzymam z jego durnowatym interfejsem
      jasne, domyślny android to to samo ścierwo dla niespełnionych absolwentów ASP, ale da się to naprostować, a jak nie porównujesz modelu za 150zł z tym za 3.5k to aż takich różnic w działaniu nie ma

    • KornelJD

      Te wynalazki do 1000 zł to w ogóle nie działają, i można sobie używać ich jako podkładka pod kubek, albo miniaturowa deska do krojenia. Testowałem Xperia Z, Z2, Huawei P8,P8 Lite, Samsung A5, SGS5,SGS6 Edge, SGS7 flat. Każdy przez minimum tydzień, niektóre miesiąc. I poziom przekombinowania w tych interfejsach jest rekordowy. Nawet w najnowszych Androidowych wynalazkach przy uruchamianiu aplikacji pojawiają się czarne ekrany, czy dziwne obroty i nie zapowiada się by to się zmieniło.

    • zakius

      z tym, że wsadzają za dużo dziwnych rzeczy to siedź zgodzę
      ale wyłączasz, zmieniasz launcher i działa
      a ios? masz chaos i nic nie możesz z tym zrobić
      a takich cudów jak opisujesz to nie widziałem poza najtańszymi modelami i/lub najgorszymi apkami (wszystko od fb, pogo)

    • Maciej Jachnowicz

      Jaki chaos? Ikonki to dla Ciebie chaos? XD Jeden przycisk, a nie 3 do interfejsu – to za dużo? Leże i kwicze……..

    • zakius

      nadmierne „upraszczanie” prowadzi do chaosu

    • Anonim

      Możesz rozwinąć, co Ci nie pasuje w interfejsie Samsunga?

    • ghdjskljh

      Naprostuj sobie zwoje w mózgu, może przyjdzie opanowanie i zaczniesz robić coś pożytecznego.

    • Maciej Jachnowicz

      KWESTIA GUSTU, Panie zakius. Dla mnie iOS jest cholernie wygodny, prosty w użytkowaniu, i NIGDY mnie nie zawodzący (mimo że od iOS 9 uczestniczę w publicznych beta testach).
      A to z telefonami z Androidem dostajesz dwa kabelki, tak? Bo chyba w obu przypadkach musisz dokupić? Co do trwałosci kabelka, od iPhone 7 nowy rozpakowałem dopiero kilka miesięcy temu bo poprzedni od iPhone 5S używany przez PONAD 3 LATA, po prostu padł.

    • zakius

      micro-b to każdy ma w domu na pęczki, bo po pierwsze są standardem, a po drugie są niemal niezniszczalne

    • Maciej Jachnowicz

      Niezniszczalne, hehe…dobre sobie. ;)
      A wiesz, że łokciami się już rozpycha USB-C? I zaraz znów będą problemy? (znajomy z nową P10-tką ma ten problem już)

    • zakius

      no niestety, z tym C to będą problemy, zwłaszcza że pakują to cholera wie po co, bo pod tym i tak siedzi 2.0 w większości urządzeń…

    • anonim

      On ma jakąś bieda Lumię i iphona oraz flagowe telefony z androidem widział w gazecie. Chłopaka nie stać na porządny telefon i po złości trolluje.

    • Driggooziz

      Tylko po co 2 kable do iPhone czy to Androida? Standard USB nagle zniknął czy jak?

    • infeltk

      jak prosty kabelek mógł paść? Mam kabelek i słuchawki od 4 letniego LG za 400zł i po prostu działąją,nic się nie dzieje, kabelek przy ipodzie po roku zżółkł i popękał.

    • Driggooziz

      Eee… ale po co 2 kable? Przecież teraz do wszystkich telefonów po za Lumią masz dołączane ładowarki z kablem USB.

    • zakius

      do wielu jest ładowarka USB + kabel i tyle

    • Driggooziz

      Toć w iPhonie masz to samo – ładowarka USB + kabel. Co Ty tam więcej chcesz?

    • zakius

      kabel do ładowarki i kabel do kompa i żeby były standardowe

    • Driggooziz

      Ten kabel jest do ładowarki i do komputera. Ja nawet kabli micro usb używam z ładowarką iPhone’a, np. do ładowania pada. Wymyślasz problemy, które nie istnieją i rzucasz argumentami, które wynikają z twojego wyobrażenia o danym systemie, a nie obcowania z nim.

    • zakius

      ale łatwiej mieć dwa kable podłączone na stałe a nie…

    • Driggooziz

      Hę? Jeden kabel ma dyndać z gniazdka a drugi z komputera czy co? Jeżeli komórkę musisz mieć cały czas na kablu to może przerzuć się na telefon stacjonarny i dokup sobie 10 metra kabla słuchawkowego. Po co Ci urządzenie mobilne skoro Twoim największym problemem jest kabel? Ja telefon podłączam do komputera raz na kilka miesięcy, kiedy jest aktualizacja systemu. Nie po to mamy teraz chmury od różnych dostawców, żeby się w okablowanie bawić. Nie te czasy Zakius, od kabli się odchodzi.

    • zakius

      po prostu nie latać z kablem bez potrzeby, wiesz, skoro można wygodniej to po co kombinować? skoro możesz kabelek do tylnego portu wpiąć na stałe to czemu by tego nie zrobić? chyba tylko dlatego, że masz jeden…

    • Spark ✓ᵛᵉʳᶦᶠᶦᵉᵈ

      Nie ma sensu karmić trolla. Zakius to fanboy Windows Phone i nie trafiają do niego ani argumenty, ani fakty.

    • Anonim

      I każdemu znajomemu instalujesz iTunes jak mu chcesz przerzucić kilka rzeczy z telefonu na kompa? Mamy 2017 rok, a używanie iTunes pachnie Nokia Manager sprzed 15 lat.

    • stary

      Nikt cie nie pytal o zdanie, cioto.

    • Anonim

      Mocne.

    • Rincewind

      Nie o to chodzi. Moja działalność wymaga pracy przy maszynach w bardzo niesprzyjających warunkach jak np kurz taki, że wyciągniętej dłoni nie widać. Kupienie czegoś droższego to wywalenie pieniędzy w błoto skoro po kilku- kilkunastu miesiącach telefon będzie już zajechany. Tylko Nokia E65 trzyma się dzielnie, ale to kwestia szczęścia bo dwa Solidy już zajechałem.

    • Grubas

      To wszelkie szajsfony odpadają. Co z classicow oprócz solida mógłbyś polecić z baterią trzymającą (bez specjalnej troski) z tydzień?

    • Rincewind

      Szczerze? Nic. Wszystko prędzej czy później szlag trafia. Dlatego już się nie przejmuję wzmocnioną obudową.

    • Grubas

      Dzięki za odp

    • Rincewind

      Wybacz, że byłem mało pomocny.

    • Grubas

      Ej, no co ty! ;) Jest ok a informacja jest cenna, nawet właściwie sporo upraszcza. :)

    • Emiel Rohelec

      Jesli nie wydasz wiecej niz 1000, to nie licz na cuda. Przelicznik pieniezno-czasowy wypada jednak lepiej w przypadku ifonow. Dla mnie telefon jest do wymiany, kiedy konczy sie wsparcie oprogramowania. ifony starczaja tak na 4-5 lat. Zakladajac ze kupujesz iPhone SE za 1600 pln na allegro, mozesz plus minus przeliczyc, ze rok uzywania kosztuje cie ok 400 pln. W przypadku androida za 1000 pln placisz za rok jakies… 1000 pln. Zdazaja sie wyjatki, ale nie pamietam, zeby ktos ze znajomych chwalil sie ze dostal nowa wersje systemu po zakonczeniu gwarancji. Kupujac tanio placisz najwiecej. Nie wspomne juz o tym, ze musisz zaakceptowac regulamin google, ktory dla mnie jest nie do zaakceptowania.

    • Rincewind

      Dla mnie jest do wymiany kiedy zdycha z powodu kurzu. Co ciekawe te pyloszczelne wcale nie radzą sobie dużo lepiej.

    • Emiel Rohelec

      To akurat mnie nie dziwi. Ale w takich okolicznosciach lepiej wziac zwyklofon za 100 pln ;)

    • Rincewind

      Na zwykłym nie obejrzę map radarowych.

    • Emiel Rohelec

      To kup OtterBox Defender. Szybko sie zwroci.

    • Rincewind

      Ciężki, niezgrabny kloc. A jak spadnie z 4 metrów na beton albo żelastwo będzie tak samo zniszczony jak wszystko inne. Ten etap mam za sobą.

    • Emiel Rohelec

      Wypadl mi kiedys z samochodu w czasie jazdy (pod kola innegi samochodu). Musiales go chyba mlotkiem tluc:)

    • Anonim

      Po pierwsze rozgraniczmy aktualizacje bezpieczeństwa i aktualizacje dodające nowe funkcje. Te pierwsze nadal trafiają do wielu starszych urządzeń.
      Po drugie jak skończy się gwarancja, a upierasz się na jakieś nowsze funkcje, to jest XDA oraz LinageOS.
      Po trzecie żadnego regulaminu Google nie musisz akceptować, a aplikacje Google możesz całkowicie usunąć.

    • Grubas

      Też tak generalnie uważam, ale teraz powiem ci, że warto było dołożyć te 5 stowek. Powinien 3 lata posłużyć, więc trzy paczki fajek na miesiąc to względnie nieduży wydatek. Zdrowszy będziesz. A święty spokój – bezcenny.

    • Rincewind

      Nie palę:P

    • szela

      SE ostatnio był w promocji w sklepie z X za 1200 nowy.

    • Rincewind

      O 200zł za dużo, to aż 1/5 więcej. No i bazy aplikacji szkoda

  • Mariusz

    Pytanie z jakiego telefonu sie przesiadles bo raczej nikt nie uwierzy w dłuższy czas działania iPhona na baterii :)

    • www

      Pewnie jakiś Soniak….

  • www

    A gdyby fon z Andkiem miał 16 GB pamięci to zmieszaliby go wszyscy z błotem.

    • Emiel Rohelec

      Gdyby skoda octavia palila 20 litrow na 100 km to nikt by jej nie kupowal, w przypadku Dodge’a Vipera jakos nigdy problemu nie bylo. Nie mozna porownywac parametrow sprzetowych urzadzen dzialajacych pod zupelnie innymi systemami… Ja moge zrozumiec ze komus sie podoba cudny wytwor google i jest mu wygodnie go uzywac, ale mowienie ze jakis telefon jest lepszy bo ma wiecej ramu, to jak mowienie ze xbox jest lepszy od playstation bo ma szybszy procesor i Uncharted by lepiej dzialalo. Problem tylko taki ze na xboxa Uncharted nie ma. Telefon to przede wszystkim oprogramowanie i optymalizacja systemu. Dlugosc wsparcia producenta. Szybkosc naprawiania dziur w zabezpieczeniach itp itd. Co mi po tym ze telefon za 1000 pln ma 4 razy wiecej ramu, kiedy po pol roku producent sie na niego wypnie, bo w tej cenie oferowanie wsparcia jest nieoplacalne?
      To fajnie, ze dzieki niewielkiej cenie „kazdy moze miec”, ale biorac pod uwage ze w 2017 roku przez telefony czesto wysyla sie poufne dane, chyba lepiej zeby niektorzy jednak nie mieli i nie byli nieswiadomie narazeni na utrate owych danych. Kiedys myslalem zeby kupic taki tani telefon mamie, ale biorac pod uwage, co w tej cenie dostaje, kupilem zwykly telefon, a przelewy sobie mama na komputerze ogarnie.
      Tak mi sie zdaje. Ale to moje zdanie.

    • damianglu

      Spoko spoko on mówi o pamięci ROM. Takrze cały wywud możesz sobie wsadzić… Nie tak dawno nawet 6 i 6s miały 16 gb…

    • 4.4-Litre V8

      ROM – Read Only Memory

      Czy pamięć w iPhone jest tylko do odczytu?

    • Idealny Marcin

      akurat napisał dosadnie o co chodzi z telefonami i porównaniami iOS do Androida. NIe ma sensu tego robić, iOS jest lepiej zoptymalizowany. I działa wręcz idealnie po roku na tym samym sprzęcie czego akurat o ANdroidzie nie można napisać po roku użytkowania;) Muli i zamula, pełno śmieci it itp… :)
      Tak tak..jestem fanbojem ;)

    • Emiel Rohelec

      Nie wiem jaki „wywud”… Nie wiem w sumie co to jest „wywud”. Ale moze jest zapisany w romie;)

    • Idealny Marcin

      NIe mieszaj w to cyganów! :)

  • kofeina

    Parę tygodni temu przesiadłem się na 6S. I… nadal nie rozumiem skąd te zachwyty nad iPhonami ;)

    • Prawdopodobnie nie zmieniłeś wielkości ekranu, tutaj największe zmiany odczułem w codziennym użytkowaniu, do tego wydajność no i czas pracy na baterii, ważne są też różne inne detale, które później składają się odbiór całości

    • Marian Koniuszko

      A wlasnie – wielkosc ekranu. iPhone SE jest zdecydowanie ZA MALY. Moze jak ktos ma raczki jak Muminek, to tak maly ekran mu sie spodoba, bo dosiegnie kciukiem wszedzie. Ale ja (niestety) mam dosc duze lapy i na telefonie z 5.5″ tez bez problemu siegam wszedzie bez gimnastyki kciuka. Za to czytelnosc czcionek/ilosc informacji mieszczaca sie na jednym ekranie to niebo a ziemia. Jak na jednym telefonie widze calego maila na ekranie a na drugim musze przewijac przez prawie 3 strony to cos z tym drugim telefonem jest nie tak.
      Dodatkowo – maile formatowane w HTML (standard w moim korpo, kazdy uzywa Outlooka) w aplikacji Mail od Apple nie wyswietlaja sie prawidlowo. To znaczy wyswietlaja sie prawidlowo, przez co wszystko jest tak miniaturowe, ze nie jestem w stanie nic przeczytac, wiec musze powiekszac fragmenty ekranu i caly czas przesuwac palcem po ekranie (ktory to palec zaslania 1/3 ekranu) w lewo/prawo/gora/dol zeby przeczytac maila. To jest jakas parodia, bo w szybkim podgladzie wiadomosci (na ekranie blokady) formatowania nie ma i wszystko da sie przeczytac bez problemu.
      Co do wydajnosci – w wiekszosci zadan moja Xperia XZ jest tak samo szybka/szybsza niz iPhone SE. Przyklady: ladowanie stron www (ta sama siec wifi), otwieranie twittera, otwieranie aplikacji aparatu, otwieranie maila, otwieranie youtube’a. Niby na iPhone nie widac zadnych opoznien, ale jest to dzieki sprytnym animacjom – w praktyce na Xperii mozg notuje ze od wcisniecia przycisku do momentu w ktorym cos sie zaczyna dziac uplywa chwila czasu, podczas gdy na iPhonie natychmiast odpala sie animacja pokazujaca jak appka sie juz juz uruchamia – ale porownujac oba telefony jeden przy drugim okazuje sie, ze szybciej moge przeczytac twitty na Androidzie, szybciej moge obejrzec video, szybciej dostaje sie do emaili, szybciej moge zrobic zdjecie. Poczatkowo tez mialem wrazenie ze na iPhone jest plynniej i szybciej – gdyby nie bezprosrednie porownanie w tych samych warunkach (no, nie tych samych, bo moj prywatny telefon ma jakies 10x wiecej aplikacji niz iPhone) pokazuje, ze jednak Android jest szybszy. Tak, wiem – powinienem porownywac iPhone SE z jakims Andkiem sprzed 3 lat, ale nie mam takiego i co mi pan zrobi?
      Co do czasu pracy na baterii – mi iPhone wytrzymuje nawet 3 dni, ale to dlatego ze korzystam z niego jedynie sluzbowo. Zero ogladania filmow, zero surfowania po sieci, zero smiesznych obrazkow z kotami. Ale jak naladuje iPhone’a przed snem to rano mam 95% baterii, podczas gdy w Xperii mam 97% – niby zadna roznica, bo tylko 2%, ale jednak.
      Odblokowywanie iPhone’a to kolejna rzecz jakiej nienawidze, ale to juz wina wymagan bezpieczenstwa w korpo. W kazdym razie czytnik linii papilarnych od Apple bardzo nie lubi jak moj palec nie jest idealnie suchy.
      Ogolnie – fajny telefon dla nastolatkow i ludzi po 50tce, ktorzy potrzebuja sprzetu, ktory po prostu dziala, a nie musza na nim pracowac. Gdyby to zalezalo ode mnie, to do pracy wybralbym zdecydowanie cos z Androidem na pokladzie.

    • Emiel Rohelec

      Wada telefonu, wyprodukownego dla ludzi, ktorzy nei chca duzego ekranu jest to ze jest maly? Ok ;)
      Kupujac iPhone SE WIESZ, ze jest maly i kupujac go WIESZ ze chcesz maly telefon. Roznych rzeczy mozna sie czepiac, ale pewne rzeczy sa swiadomym wyborem. Nawet dla pani Basi, ktora nie wie co to internet;)
      Ja na przyklad uwazam iphone 7 za zdecydowanie za duzy i nie za bardzo mam z czego wybierac. iPhone SE jest najlepszym urzadzeniem w tym rozmiarze jaki widzialem:)
      PS. sprawdz czy twoja Xperia XZ bedzie nadal tak samo szybka za rok;)

    • Hijot

      Iphone SE nie jest urzadzeniem dla tych ktorzy nie chca duzego telefonu. Wtedy nie mialby takich kobylastych ramek. To sprzet glownie po to aby Apple zaoszczedzilo na projekcie i produkcji.

    • Emiel Rohelec

      Ale ja chce miec ramki ? Bez ramek bym go nie bral? To ze aktualnie panuje trend bezramkowy nie znaczy, ze tak ma byc i jest to jedyny sluszny wariant.

    • kofeina

      Zmiana o 0,8″, ale pewnie mniejsza niż w Twoim przypadku. Co do samego ekranu, to uważam, że kolory są brzydkie ;) No i nadal mam problem z powiadomieniami – chcę wymazać, ale ciągle często włączam aparat.

      Wydajność jest ok, działa w większości płynnie, ale jakoś nie narzekałem wcześniej na to na Androidzie. Przycięcia też się zdarzają ;)

      Bateria to fakt, jest tutaj lepiej niż na moim wcześniejszym telefonie.

      Problem w tym, ze widzę detale w codziennym użytkowaniu, które odczarowują ten telefon.

    • Emiel Rohelec

      Bo nie ma sie czym zachwycac. Telefon jak telefon. Dziala i generalnie sie niw wiesza. Zachwycac sie bedziesz tym ze za dwa lata apple powie „a teraz dostaniesz nowa wersje ios”. Stad sa zachwyty. Wyzszosc bierze sie ze wsparcia producenta i duzo mniejszej roznicy w dzialaniu po roku czy dwoch uzywania. Nic nie jest idealne. Mi raz padlo bootowanie (zdaje sie ze jakas partycja bootowalna tam zalega pod spodem i lubi se zdechnac po updacie WatchOS). Stracilem nic, bo wszystko sie synchronizuje. Po roku uzywania nie zauwazylem spadku wydajnosci. Wszystko dziala tak jak dzialalo 1 dnia. Stad sa zachwyty. Stad ze nie zauwazysz ze nie masz 4 gb ramu, ze nie bedziesz patrzyl na parametry kupujac ifona. Jesli miales to wiesz, ze model tegoroczny i zeszloroczny dzialaja tak samo szybko. Apple sobie pogada o wielkich skokach wydajnosci, ktore sa niezauwazalne, bo nawet iPhone 5s jest w pelni uzywalny. A ma juz zdaje sie 5 lat. Moj wujek uzywa 4s. Przyjemnosc jest tu raczej dyskusyjna, ale jemu nadal wystarcza i nie powoduje checi walniecia tym o sciane. Nawet u mnie.

    • kofeina

      A da się zmienić klawiaturę w taki sposób, by wszędzie była używana? A nie czasem ta ustawiona, czasem systemowa?

    • Grubas

      Nie wiem, ale to chyba ma sens. Wszędzie, gdzie pyta mnie o hasło, to podsuwa wbudowaną i cenię to sobie.

    • kofeina

      Ja szczególnie sobie cenię to, że odpisując Tobie na komentarz używam SwiftKey i piszę swypem, a gdy odpisuję na smsa z powiadomienia, to muszę na systemowej stukać literki.

    • Grubas

      Odblokuj tel i wtedy odpisuj. Jak piszesz na zablokowanym, to masz tylko standardową. Wkurza trochę, ale touchid wchodzi w nawyk i szybko masz możliwość użycia innej klawiatury.

    • kofeina

      Świetna rada, naprawdę.

    • Grubas

      Napisałem co robię i do czego się przyzwyczaiłem. Tyle że mam Gboard. Jak znajdziesz inne rozwiązanie to daj znać.

    • kofeina

      Spróbuję to co napisał Emiel, dam znać

    • kofeina

      Jednak się nie da raczej.

    • Emiel Regis

      Czytales regulamin SwiftKey?

    • Emiel Rohelec

      On zawsze wlacza ostatnio uzywana (w tej aplikacji) klawiature. Mi sie to osobiscie srednio podoba, ale tak jest. Jak wszedzie przelaczysz sie na klawiature X to bedziesz mial spokoj. Jedynym wyjatkiem sa hasla. Te zawsze wpisywane sa za pomoca klawiatury systemowej. Osobiscie nie widzialem jeszcze klawiatury ktora bylaby lepsza niz ta systemowa i miala regulamin ktory mozna zaakceptowac.

    • kofeina

      Spróbuję z tym przełączaniem jeszcze pokombinować, dzięki.

    • kofeina

      Nie da się przełączyć na tę klawiaturę z widoku odpowiedzi na powiadomienie. :(

    • Emiel Rohelec

      Nie wiem. Nie uzywam powiadomien na ios, wiec nie potrafie ci powiedziec czy sie jakos da czy nie. Jesli sie nie da to troche smiech na sali, ale jak wspominalem nic nie jest idealne;) Moze nowy ios ma na to poprawke. Wydaje mi sie jednak ze powinno sie dac, bo pamietam ze powiadomienia pamietaly ustawienia jezykowe klawiatury dla danej aplikacji. Sam mam 3 jezyki i jesli ostatnio pisalem po rosyjsku, to z powiadomienia tez wlaczalo rosyjska klawiature. Ostatnio widzialem powiadomienie na ios jakos w 2016 roku, wiec nie bede tutaj jakos szczegolnie pomocny:)
      MOge za to powiedziec z cala pewnoscia ze gboard dla ios (ta od google) obsluguje swipa… ale tylko na domyslnym jezyku systemu. U mnie ios jest po angielsku wiec swipe dziala po angielsku, a po polsku i rosyjsku nie. U kolegi dziala tylko po polsku. Nic nie jest idealne;)

    • kofeina

      Z powiadomień jest przycisk do zmiany klawaitury, ale nie ma przy nim dodatkowych. Ale mniejsza z tym ;)

  • zakius

    wygląda obrzydliwie ale faktycznie się nie zniszczył, nie to co nowe, lakierowane cudaki
    a co do obsługi… jak używasz iosowych launcherów na androidzie, które niestety są standardem, to większych różnic nie ma (chociaż pewne rzeczy ios i tak robi gorzej)

  • rybak17

    Przesiadam się właśnie z Xiaomi Mi5 na SE

  • KornelJD

    Mam IP SE 64 GB Gold i jest to świetne urządzenie. Topowa wydajność która gniecie śmieszne Androidki na łeb. 6-7 godzin sot’u to ogromna zaleta. W tej cenie nie ma nic lepszego :)

    • zakius

      cóż, pomijając beznadziejny design, system, złącza to pewnie i masz rację

    • Maciej Jachnowicz

      O gustach się nie dyskutuje. ;) A złącza? Lightning przeszkadza tylko tym, którzy go właśnie nie używają. Brak mini-jacka – mozna kupić starszy model. Ale sam mam po prostu na stałe wpiętą przejściówkę w słuchawki i do telefonu wpinam Lightning, a nie mini-jack – i co za różnica?

    • Rincewind

      Olbrzymia dla wytrzymałości złącza.

    • Maciej Jachnowicz

      Za 2 miesiące minie rok jak używam – nie widzę problemu z jego wytrzymałością. A średnio co 2-3 lata każdy wymienia telefon. Wątpię, że nagle w ciągu roku sie tak rozleci, że nie będzie się wtyczka trzymać/działać.
      Zaznaczę, że średnio dwa razy dziennie wpinam i odpinam coś z portu (podłączam i odłączam słuchawki rano, wieczorem kabel ładowania).

    • Rincewind

      Nie twierdzę, że się zepsuje. Twierdzę, że jest mniej wytrzymałe.

    • Maciej Jachnowicz

      No to kolejny raz – co Ci to przeszkadza? Co z tego że żywotność się zmniejszy o połowę, skoro i tak dalej wytrzyma cały cykl użytkowania go przez Ciebie?

    • sharent

      Bo może ktoś użytkuje to złącze intensywniej (częściej) niż ty, albo nie wymienia telefonu co 2 lata, tylko 4?

    • MaxKey

      Hmmm. Jeśli masz iphone i maca użycie kabla odpada bo synchronizacja itd.

      Ładowanie- tutaj średnio dwa razy na dzien.

      Co jeszcze można wkladać do tego gniazda?

      Predzej kabel zmienisz niz rozjedziesz gniazdo.

    • Rincewind

      Słuchawki… Mowa o słuchawkach. Czyli kablu wpiętym kiedy telefon jest w kieszeni. Co oznacza całą masę sił, niektórych dosyć dużych oddziałujących podczas chodzenia, biegania, siadania czy choćby wiązania butów. I te wszystkie siły idą na port. Port który nawet nie jest symetryczny więc nie można rozłożyć siły skręcającej

    • Rincewind

      @sharent wyczerpał temat

    • Maciej Jachnowicz

      Jak ktoś kupuje iPhone’a, to nie wymienia go co 4 lata. Poza tym, może poczekajmy te jeszcze 3 lata zanim zaczniemy wróżyć z fusów? Jak mówiłem, ja używam już niemal rok i nie czuję ŻADNEJ różnicy.

      Poza tym, Lightning trzyma się na dwóch zaczepach po bokach wtyczki, także o ile się nie ścierają w gnieździe – nie wiem co tu ma się zużyć.

    • Rincewind

      Dlaczego nie? Jest jakiś zakaz? Przychodzą smutni panowie, przykładają pistolet do skroni i wymuszają wymianę? Zachowujesz się jak ktoś, kto uważa że szpitale są zbędne bo sam miał co najwyżej grypę, a skoro on nie choruje to nikt nie choruje…

    • Maciej Jachnowicz

      Statystycznie. Widzę też w autobusach. Widzę po znajomych, że każdy wymienia telefon w okresie max 2-3 lat.

    • Rincewind

      Statystycznie to ja i mój chomik ważymy po 50kg. A nie, to średnia… Chociaż brzmi to równie głupio co Twoje argumenty więc zostawię.

    • Maciej Jachnowicz

      Ok, więc jak mówię – próba 100 znajomych myślę że jest całkiem przyzwoita. I z tej setki na bank z 60-80 osób wymienia telefon co 2-3 lata.

    • Rincewind

      Nie jest. Ja na próbie 100 znajomych mogę stwierdzić, że biali stanowią 80% populacji świata, rasy żółte 15% a murzyni 5%.

    • zakius

      musisz mieć co najmniej 2 te specjalistyczne kabelki w domu + najlepiej trzeci zawsze przy sobie, a jak się któryś uszkodzi (co ich kabelkom się zdarza) to nie kupisz go w pierwszym lepszym kiosku

    • Maciej Jachnowicz

      Eee…dlaczego nie? Poszedłem do X-Komu, pierwszy lepszy komputerowy pod ręką, kupiłem kabelek Targusa 1,3m „Made for iPhone” (ta naklejka, że posiada certyfikacje Apple) – 40 zł. Działa i wygląda jak oryginalny. Za PORZĄDNY kabelek microUSB zapłacisz tyle samo.
      A jak jesteś taki wybredny, to polecam z Allegro przejściówkę microUSB -> Lightning za 5 zł z kosztem wysyłki. Mam ciągle w portfelu na okazje np. ładowania u znajomych-androidowców. Działa bez zarzutu od 2 lat. Miejsca zajmuje tyle co 2-złotówka.

    • zakius

      sieciowe komputerowe jednak zazwyczaj są te kilka(set) razy dalej, niż pierwszy lepszy sklep z takimi gadżetami
      a większość wad iosa dziedziczy i android przez kopiowanie interfejsu,a le na androidzie da się uwaga: DOSTOSOWAĆ SYSTEM POD SIEBIE, także niestety tutaj ios odpada

    • Spark ✓ᵛᵉʳᶦᶠᶦᵉᵈ

      Tym musisz dostosowywać system pod siebie, a ja po prostu z mojego korzystam. Pierwsza lepszy gówniany sklep który ma cokolwiek do telefonów ma kabelki do iPhone’a. Dlaczego próbujesz zmieniać rzeczywistość? Negujesz fakty – a to choroba psychiczna.

    • KornelJD

      Beznadzieja to jest na Androidku, wylęgarni trojanów malwarów, legowisku lagów i zamulenia. Gdzie na IOS wszystko śmiga i można zapomnieć o takim dziadostwie jakim są trojany i malwary.

    • zakius

      cóż, na ajosie możesz zapomnieć o myśleniu i jakimkolwiek własnym zdaniu
      a nie, przepraszam
      musisz

    • Maciej Jachnowicz

      A może ktoś po prostu ma to gdzieś, i używa tego co dostaje bo jest wygodne? Nie ma tyle czasu i nawet chęci, aby ustawiać sobie widgety, launchery, dźwięki na każde inne powiadomienie z telefonu? Po prostu używa TELEFONU jak TELEFONU, a nie jak komputera? Mogę ustawić tapetę, mam własny dzwonek na połączenia i unikatowe na niektóre osoby, mam poustawiane ikonki aplikacji jak chcę i pogrupowane w foldery to czego mniej używam. Wyciszyłem te powiadomienia których nei chcę widzieć albo słyszeć, czego więcej mam chcieć? Bo tło w aplikacji SMS jest białe, a nie czarne? Bo czcionka zła? Nie osłabiaj mnie…

    • zakius

      no właśnie nie jest wygodne, masz naćpane zbędnych ikon, ekranów i czego tam jeszcze, nawet jak cześć wywalisz to nadal nie jest jak powinno

    • Spark ✓ᵛᵉʳᶦᶠᶦᵉᵈ

      Nie podoba ci się. Koniec dyskusji. Ja to rozumiem. Tylko dlaczego nie możesz zrozumieć że innym się podoba, mają przyjemność z korzystania z tego? Wiem, wiem Windows Phone to było to. Nie miał naćpanych kafelków/ikonek :D

    • On jest lekko upośledzony umysłowo, dlatego lepiej nie wdawać się w dyskusje tylko zablokować.

    • Spark ✓ᵛᵉʳᶦᶠᶦᵉᵈ

      Widzę, że i tak jesteś łagodny w swych osądach.

    • Anonim

      Pasja, z jaką piszesz o iOS i Android, przywodzi mi na myśl Nazira.

    • placidus

      Lighting miażdży usb. Micro usb to jest najgorsze co jest w smartfonach z Androidem.

    • Nie

      Iphone nie podaje sotu. Podaje czas w „użyciu”, do którego wlicza się również działanie aplikacji w tle, np muzyka przy wyłączonym ekranie. Takim sposobem możesz nabić i 15godz w „użyciu” w statystykach bateri, ale z sotem ma to niewiele wspólnego.

    • KornelJD

      Nie używam żadnej aplikacji która pracuje na wyłączonym ekranie, ewentualnie latarki, więc wiem co mówię bajkopisarzu.

    • wombat

      Nie masz żadnego komunikatora?

    • KornelJD

      Mam wiadomości SMS i maila. Tyle wystarcza, tyle, że maila sam odbieram ręcznie.

    • jamirq!

      i zaden proces w tle nie dziala

    • LinekPark

      Da się wyłączyć dane komórkowe? Serio pytam.

    • KornelJD

      Oczywiście, teraz robi to się w ustawieniach, ale od września, gdy wyjdzie IOS 11 będzie przycisk wyłączania/włączania w panelu sterowania wysuwanym z dołu ekranu.

    • LinekPark

      Dobra, dzięki za szczegóły, o to mi chodziło. SE 128 coraz bardziej zyskuje w moich oczach.

  • 5y1

    a jak działa chromecast w połączeniu z aplikacjami typu youtube i netflix – równie sprawnie co na andku? Jakość dźwięku na słuchawkach jak wypada?

    • Marian Koniuszko

      chromecast dziala tak samo jak na androidzie. zero problemow. airplay tez dziala swietnie, podobnie jak synchrozacja z macbookiem (odbieranie telefonow/odisywanie na wiadomosci). Tutaj nie ma sie do czego przyczepic, bo wszystko po prostu dziala. Co do jakosci dzwieku – IMO Xperia XZ brzmi lepiej, ale zadnym audiofilem nie jestem i przez wiekszosc czasu slucham muzyki przez BT. A brak NFC do parowania sluchawek z BT w iPhone jest dla mnie czyms nie do zaakceptowania. No i dzwiek przez BT z iPhone’a brzmi zdecydowanie gorzej niz z Xperii.

    • 5y1

      Dzięki. Audiofilem też nie jestem w tej chwili mam LG G2 i fajnie jeśli jakość dźwięku będzie zbliżona.

    • Sprawdzałem tylko na HBO GO, identycznie jak na Androidzie, jakość dźwięku mi odpowiada, ale to musisz sam sprawdzić, bo to dość subiektywne

    • 5y1

      dzięki, chyba dam mu szansę

  • Też się zastanawiam nad taką przesiadką. Póki co portfel nie pozwala ale jak będę miał okazję pewnie kupię SE.

    Pytanie do autora. Zostało Ci wolne kilka GB. Czyli całe miejsce zajmują aplikacje czy masz też jakaś muzykę i stos zdjęć?

    • Muzykę słucham przez Spotify albo TuneIn. Zdjęcia, co jakiś czas czyszczę, bo zapisują mi się w chmurze Google.

    • Samuraj

      Muzyki słuchasz przez Spotify, z którego pewnie też korzystasz w 100% online, Zajmuje u Ciebie ile 100-200MB ?
      Stary jakbyś mógł to byś miał albumów jak każdy normalny użytkownik na 4-8GB.
      Zdjęcia czyścisz ! – w 2017 roku w smartfonie za 1600zł ?

    • damianglu

      Czyści w sensie „są w chmurze to moge fizyki usunąć i zwolnić miejsce”. Też tak robie na Androidzie.

    • Samuraj

      A ja posiadając 64 gigsy mam to w dupie.

    • Czyli same aplikacje zajmują tyle miejsca? masakra

    • Marian Koniuszko

      Przy 16GB system pokazuje ze calkowita pojemnosc pamieci wynosi 12.33GB, a dla uzytkownika pozostaje okolo 10GB. 16GB to zdecydowanie za malo i tylko komus, kto korzysta z telefonu tak, jakby to byl rok 2005 moglbym cos takiego polecic. Minimum przy iPhone to IMO 64GB – w przeciwnym wypadku jestes skazany na ciagle synchronizowanie zdjec z iTunes (ewentualnie uzywanie Google Photos)

    • Maciej Jachnowicz

      Mam 32GB, od roku nic nie czyszczone poza tym co iOS sam robi – ciągle wolne 5-10 GB. Mam niemal 2000 zdjęć, utrzymuję 2GB muzyki której najczęściej słucham (iOS sam usuwa lub pobiera z iCloud to co aktualnie słucham najczęściej). Aplikacji….mam sporo. ;) I połowy nie używam. Żyłem prawie 2 lata z 5S 16GB i wiem, że się da. Tym bardziej teraz, w dobie streamingu i chmur (2-3 lata temu nie było jeszcze tak popularne, i LTE raczkowało).

    • Rincewind

      To Ty. A co z innymi? Bo wiesz…. Nie każdy jest Tobą…?

    • Spark ✓ᵛᵉʳᶦᶠᶦᵉᵈ

      Mam takie same doświadczenia jak Maciej.
      Swoją drogą mówienie o dziwnych kabelkach przez zakiusa jest śmieszne, bo wszystko zależy od środowiska w którym ktoś się obraca. Dla mnie niespotykanym jest kabelek USB-C i inne starsze USB do ładowania telefonów. Mam w domu jeden do podłączania padów do PlayStation, ale w moim środowisku łatwiej o ładowarkę do iPhone’a niż do czegoś innego, ale ignorantom zamkniętym w swoim małym światku nie wytłumaczysz :)

    • Rincewind

      Zaiksa ignoruję kiedy się da. On jest straszny…. Mi natomiast 32GB robi się już mało.

    • Spark ✓ᵛᵉʳᶦᶠᶦᵉᵈ

      Mi obecnie też byłoby mało. Poprzedniego miałem 5S 16 GB i bywało że zdjęcia i filmy nagrane telefonem wypełniły go po brzegi. Obecnie mam 128 GB ze względu na to że lubię dużo nagrywać i robić zdjęć, a 4K żre pamięć 4 razy bardziej niż FHD, ale do tej pory nie zapełniłem go do końca i to jest wygodne. Do tego większość playlist na Spotify w offline, mapy Google offline, jakieś seriale z Netflixa itd.

  • Elmot

    6754 wojna jabczanowców z androidnikami.

  • Lisu Liu

    Kazdemu wg potrzeb. Jeden lubi andka a inny ios. Ja w zeszlym roku przesiadlem sie z samsunga s6 wlasnie na SE. To wg byla najlepsza decyzja

  • Anonim

    „Trzy miesiące androidowca z iPhonem SE
    Wyrazy współczucia.

  • łukasz Jedryszczyk

    Nie wiem czy to świadoma zmiana telefonu czy tylko dla tego żeby mieć o czym pisać. Czekam na artykuł 4 miesiące z iphonem😉

  • xDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

    Coś czułem, że powstanie taki artykuł. Jak zwykle trzeba podnieść wyświetlenia strony. Temat jest chwytliwy więc trzeba co miesiąc pisać o tym samym… Jak się to nie nudzi czytelnikom to ja nawet nie…

  • Janusz Kopyto

    Kolega kupił 6s, jak chodził z dziewczyną po mieście to bawił się iPhonem, jak sam to Lumią, więc nie wiem czy to taki święty telefon xD

  • Samuraj

    16GB, brak NFC, 4 cale.
    Co Ty nam człowieku chcesz wmówić w połowie 2017 roku ?
    Takie głupoty na pudelku można poczytać.

    • NIGDY nie użyłem do niczego NFC. A mam go w telefonach od jakichś 4 lat. Nigdy.

    • Samuraj

      Nigdy nie mów NIGDY.

  • doogopis

    Widać od razu jak intelektualiści mają wypas przy takich artykułach! https://uploads.disquscdn.com/images/11ff6f9ca83a0f5d619b6b1817b3952387a8302472050e76ca723d790cd3356e.jpg

    • Spark ✓ᵛᵉʳᶦᶠᶦᵉᵈ

      Ja rozumiem że można nie lubić Apple i jego produktów, ale żeby od razu swoją profilówkę wstawiać?

  • zenek73

    Mam i sobie też chwalę. Co do poczty fajnie działa Airmail.
    Używałem wczesnego Androida, Symbiana, windowsa, Meego. IOS to jest to. Gdyby nie chora cena telefonów polecił bym każdemu. No chyba że ktoś jest jeszcze na etapie fascynacji grzebania pod maską. Wtedy nie ma jak Android.
    A jak ma po prostu działać jak trzeba to iphone

    • damianglu

      W Androidzie grzebanie nie jest obowiązkowe a można kupić taniej i nawet lepiej.

  • Driggooziz

    Co do wytrzymałości – jest wytrzymały. Spadł mi z 2 metrów na kafelki i nic mu się nie stało. Plecki u mnie wyglądają gorzej, tylko, że ja czasami nie patrzę w której kieszeni klucze lądują. Używam Sparka – największa wada – pokazuje mi się powiadomienie, ale po przejściu do skrzynki i tak trzeba odczekać 2s na pojawienie się wiadomości. Domyślny klient poczty niestety jest niefunkcjonalny.

  • Tsubasa

    Napisz lepiej jakich to telefonów z Androidem używałeś i dlaczego tylko stare złomy.
    Aha, i jeszcze podaj datę kolejnego artykułu, gdy będziesz wracał na Androida…

    iPhone to telefon zgrabny, dopracowany i działający. Nie jest jednak dla wszystkich i nie chodzi tu o cenę. Więcej nie ma się co rozwodzić. Ale blogerka to kocha… pisać pierdoły.

  • Dariusz Domagała

    Potwierdzam. Iphene SE to petarda, cukiereczek, brylant na tle wiekszości shitu z androidem (bez obrazy, pisze o sprzęcie i wiem co piszę lata całe używałem dziesiątek słuchawek działających na androidzie).
    Mam i używam blisko 1 rok. Cały czas chodzi jak żyleta, integracja z usługami Apple – bajka :-)
    Z całego serca polecam :-)

    Wcześniej miałem BlackBerry Passport, inny ale równie zachwycający telefon. Sprzedałem z uwagi na zanikające wsparcie producenta i wycofywanie aktualizacji apek przez developerów na BB OS10.

    PS.
    Szczerze, od kilku lat używam ja i moja rodzina sprzętu od Apple. Policzyłem sobie ostatnio, że w przeszłości kilka razy więcej wydałem na smartfony (głownie z androidem) i komputery z windows niż na ekosystem od Apple w porównywalnym przedziale czasowym. Dlaczego? Otóż, z uwagi na moje / nasze niezadowolenie (zamulone telefony, windows – chyba 1 słowo wystaraczy?! ;-)) po prostu częściej zmieniliśmy sprzęt niż jest to teraz.

    • A

      „windows – chyba 1 słowo wystaraczy?! ;-))” – chcesz powiedziec, ze tak czesto, jak telefony zmieniales komputery z Windowsem? Co tam nie dzialalo?

      Obecny PC mam od ~2014, dziala idealnie do dzis, a nie byl najlepszy w swoim czasie.

    • Dariusz Domagała

      @A: super że Twój PC działa i jesteś jak rozumiem z tego zadowolony.
      Wybacz ale kolejny raz nie napisze tego samego odnośnie windows co pisałem wielokrotnie wcześniej. Jeśli chcesz, to zapraszam na mój profil na https://disqus.com gdzie w wielu postach „wylewałem swoja gorycz” ;-)
      Jeśli przez „to przebrniesz” – jestem otwarty na wymianę poglądów.

    • A

      Poczytalem, zadnych konkretow poza „zajmowanie sie Windowsem zajmuje duzo czasu, kiedys bawilem sie Gentoo, ale teraz wole spedzac czas z rodzina, nad hobby” nie znalazlem.

    • gerwazy

      dokładnie te same wrażenia. Gdy siedziałem na Trojandroidzie, musiałem zmieniać telefon co 3 mce, bo każdy, łącznie z flagowcami, był do dupy.

      iPhone to klasa, każdego modelu używam przez co najmniej rok. Choćby mi dopłacali, nie wróce do syfdroida.

  • YY

    iPhone SE nie ma 3D Touch i to jego największa wada.

    • Idealny Marcin

      mam 6s i szczerze.. rzadko kiedy go używam.. przeważnie do otwarcia linku w Safari

    • YY

      i do gestu przełączania się między aplikacjami, te dwie rzeczy w zupełności wystarczą by 3D Touch stał się „must have”

  • Tony Montana

    Nie posądzam, ale brzmi to jak marnej jakości tekst sponsorowany. Od 2012 roku jestem na iOS, ostatnio 2 miesiące Android na LG G6 i Galaxy s8. Apple wyprzedza konkurencję już tylko i wyłącznie w kwestii optymalizacji i bezpieczeństwa systemu. Na każdym innym polu (sprzęt, personalizacja, wielozadaniowość, produktywność itp, a lista jest długa) dostaje bęcki od Androidowej konkurencji. Nie wiem do czego autor używa telefonu, ale chyba tylko do dzwonienia i snapchata.

    • mat

      brednie.

  • Małgorzata

    Dziękuję za artykuł. Od pewnego czasu noszę się z zamiarem takiej przesiadki, ze względu na rozmiary telefonu. Pod androida nie ma w tej chwili nic z przyzwoitymi parametrami a niewielkimi rozmiarami (4”).

    • Samuraj

      Dokładnie, to jest jedyny argument który przemawia za taką zmianą dzisiaj.

  • Idealny Marcin
  • Amras91

    Kurcze, idealnie trafiony artykuł dla mnie ;-) właśnie ostatnio dosyć mocno myślałem o zmianie mojego Lenovo P2 na iPhone SE. Pomimo, że nigdy nie byłem fanem „jedynej właściwej” marki, to już mam na prawdę dosyć nie samego Androida, co producentów sprzętu i twórców aplikacji.
    Producentów, bo totalnie olewają aktualizacje, a nie mam zamiaru bawić się w rooty, czy inne rzeczy. I co z tego, że czytam o fajnych nowościach w Androidzie, jeżeli na oczy ich nigdy nie zobaczę.
    Natomiast twórców aplikacji, bo 90% stawia na pierwszym miejscu iOS. Nie oszukujmy się – zazwyczaj to użytkownik iPhona otrzyma pierwszy nową wersję, czy tak jak w przypadku np. MS w ogóle otrzyma aplikację, której na próżno szukać w Play Store.
    Dodatkowo faktycznie cena jest na prawdę spoko, jak na Apple i nie odstrasza od razu XD

  • Krystian Wojdyła

    Ja zanim kupiłem swojego pierwszego iPhone to ze 3 razu odwiedzałem Cortland zasypując sprzedawców coraz to nowszymi pytaniami o to jak mogę korzystać z iPhone kiedy na Androidzie mam zainstalowane to to i to. Po roku uważam, że nie ma lepszego systemu niż iOS (dla porównania miałem Androida, Windows Phone, Windows Phone 10 Mobile). 6s i SE to najlepsze iPhone ‚y jakie Apple wyprodukował.

  • Pawel Pol

    A ja wymienilem ostatnio IPhone 6 na Galaxy A3 2017 i to byl strzal w 10. Ten maly Samsung jest nawet wydajny i dziala dwukrotnie dluzej na jednym ladowaniu!

  • martinus

    A powiedzcie mi, używam na swoim galaxy s6 smart audiobook player i slucham na nim audiobooków, które wrzucam w formacie mp3 i czy na se też bym tak mógł. Następna sprawa, lubie jak mi telefon liczy kroki w ciągu dnia-se też to potrafi? Uzywam duzo aplikacji google jak keep czy dysk – na ios są oryginały od google, czy trzeba stosować jakies zamienniki. Pan redaktor wspomniał o mapach – a czy używał ktoś SE jako nawigacji w aucie i czy widać coś…mam na myśli naviexpert. AhA, czesto płace swoim telefonem czy se też moge? Mam TV LG i zdjęcia oraz filmy ze spaceru spokojnie strumieniuje poprzez wifi na tv – na iphone też tak da rade?Ostatnie chyba pytanie dot. przedniej kamery, otóż z maluchami lubimy robić sobie sefliki przy jakis widoczkach – czy 1,2Mpix w se daje rade czy nie.
    O szybkim ładowaniu czy indukcyjnym nie wspomne, bo wiem, ze se tego nie ma:)

    ps.
    własnie zdałem sobie sprawę jakim super telefonem jest gs6- pracuje na nim caly czas, mam podpięte 3 stkrzynki, 2 kalendarze, z prądem nie ma problemu bo 20 min na kabelku uzupełnia braki do tego nigdy a mam go 1,5 roku nie zwolnił, nie zawiesił sie ani nic z tych rzeczy – tylko ze ja nie gram a muzy słucham przez spotify online no i audiobooków w aucie przez bluetooth – do tego mam też słuchawke i bez problemu łączy rozmowy, potem wraca do przekaznika bluetooth roidmi – se też by tak potrafil?
    Proszę o informacje na powyższe wątpliwości bo sam myslalem o zmianie s6 na se ale tylko z kaprysu a nie potrzeby.

    i ostatnie, dlaczego Pan redaktor nie napisał z jakiego androida przeszedł na tego se – to wiele by wyjaśniało.

    • Jarosław Garbacz

      W skrócie poza ładowaniem indukcyjnym i zbliżeniowym płaceniem to da się wszystko o co pytałeś.

      Zbliżeniowe płacenie jest w 6s ale w Polsce pozostaje w sferze marzeń. Osobiście mam naklejkę paywave od Visa na telefonie :) (grubość karty płatniczej o rozmiarach 2×3 cm)
      Nie wiem jak z jakością zdjęć w SE bo mam 5s, który pewnie ma gorszą kamerę i praktycznie nie używam kamery do selfie. Co do ładowania to nigdy nie sprawdzałem bo akurat w moim przypadku nigdy nie było to problemem. Ładuję raz dziennie w nocy jak idę spać i w ogóle o tym nie myślę podczas dnia. W razie „W” mam power banka w torbie, którego kiedyś dostałem jako prezent. Przydaje się gdy korzystam z nawigacji poza autem. O dziwo w moim przypadku dużym plusem jest mała pojemność baterii 5s. Można ją ładować powerbankiem „bez końca”.
      Spotify też przez jakiś czas używałem na iOS, fajny serwis. Wszystkie tego typu serwisy mają darmowe aplikacje również pod iOS i absolutnie nie ma się czego obawiać, że zostaniemy na lodzie. Aplikacji do audiobooków jest do wyboru do koloru. Ja głównie używam polską audioteke.

      Ja co prawda korzystam z 5s ale wszystko działa więc śmiem twierdzić że na SE będzie nawet lepiej. W aucie mam słuchawki i radio. Inteligentnie zapamiętuje ustawienia więc np. jak rozmowy to słuchawka a jak podcasty to radio. Wszystkie oryginalne aplikacje Google są bo też z nich korzystam. Kiedy się przesiadałem (ok. 3 lata temu) to je porównywałem na obu systemach i prywatnie czuję, że wiele z nich działa lepiej pod iOS niż pod Androidem ale być może to kwestia telefonu lub systemu, w który mocno ingerują operatorzy i producenci.
      Używam 5s jako nawigacji bardzo często oczywiście z Google Maps. Kilka razy już podchodziłem do Map od Apple niestety z marnym skutkiem (obecnie to nawet je odinstalowałem w napadzie złości kiedy po piątym zgłoszeniu dalej nie potrafili poprawnie rozpoznać mojego adresu domowego). Tak, już się da odinstalować większość oryginalnych aplikacji Apple i nie zaśmiecają ekranu.

      W apple jest to fajne, że jak kupisz telefon z ich strony to masz dwa tygodnie i możesz go bez problemu oddać jeżeli nie spełnia twoich wymagań (tak samo dowolny inny produkt z ich strony jak np. zegarek) a oni zapłacą wszystkie koszty związane z przesyłką i jeszcze cię przeproszą na koniec. Kumpel trzy razy testował w ten sposób zegarek ;p Na takie rzeczy tylko niektóre firmy mogą sobie pozwolić a to o czymś świadczy. Nie piszę tu o prawie unijnym zwrotu towaru kupionego online. W apple dostajesz towar masz go odpakować i przetestować a jak ci się nie spodoba to zwracasz.

  • Boguś

    Ten argument o rewelacyjności korzystania z ekranu 4„ to jest intrygujący… Pozostaje szukać czegoś z 3„ – będzie jeszcze zarąbiściej, ciaśniej, czytanie będzie przygodą…………. Jak to sobie ludzie potrafią wytłumaczyć,że pada deszcz choć ewidentnie ktoś…………………………..

    • Grubas

      Na prawdę 4″ jest ok. Mieści się w każdej kieszeni, z kluczami albo i z portfelem, obsługuje jedną małą łapą. Owszem, 5″ jest lepsze do obrazków czy filmów, ale nie każdy tego potrzebuje.

  • pakierhakierxd

    Ja spróbowałem z ipad mini 2 i ten system nie ma dla mnie plusow poza aktualizacjami /stabilnością ;)
    po tygodniu ipada sprzedalem :P
    Wole Android -na honor 8 chodzi super :]

  • nazir

    od androida to i windows phone jest lepszy nic nowego

  • Michał Laskowski

    Przesiadł bym sie na iphona gdyby byla mozliwosc placenia zblizeniowo. Jest to mega wygodne.

    • mat

      Dlatego płacę kartą. jeszcze wygodniejsze.

    • Michał Laskowski

      :) Widać ze nie rozumiesz. Placenie telefonem jest wygodne z tego wzgledu ze nie musisz nosic przy sobie kolejnej rzeczy w postaci plastiku czy portfela.

    • (…)

      i tak zawsze noszę.

  • Lupekbca

    Prawda jest taka że ten iPhone poprostu działa wszystko chodzi nic się nie wiesza nie przymula dobrze się korzysta czego nie można powiedzieć o androidzie. Ja jako fanboy androida spróbowałem iOS i jestem pod wrażeniem android z każda wersja jest coraz lepszy ale do iOS to mu dużo brakuje. Bawiłem się ostatnio topowym telefonem z Androidem i wszystko super ale po iOS widzę ze telefon muli gdybym nigdy nie miał iPhone to bym tego nie widział :) poza tym co kto woli kwestia gustu dla mnie iPhone se idealny mimo przesiadki z 5,5 cala na 4 jestem zadowolony myśle o tablecie z iOS

  • Piotr

    to chyba jakas akcja promocyjna w celu wypchniecia zapasow magazynowych, bo w przypadki nie wierze, zeby i tu i u pajaka byly podobne teksty jakie to se jest cudowne

    • mat

      tak, Apple postawiło na Polskę i sponsoruje blogi, bo wie, że tutaj sprzedaje najwięcej. LOL.