WP uruchomiła dziś swoją porównywarkę cen tanio.pl. Start serwisu poprzedzony był dość sporą kampanią widoczną we wszystkich mediach - w pierwszym...
WP uruchomiła dziś swoją porównywarkę cen tanio.pl. Start serwisu poprzedzony był dość sporą kampanią widoczną we wszystkich mediach - w pierwszym etapie promowano serwis zatanisci.pl, który miał intrygować i zaciekawić internautów. Docelowo oczywiście chodziło o markę tanio.pl. Nie pamiętam kiedy ostatnio WP zdecydowała się na tak dużą promocję swojego nowego produktu. Wygląda więc na to, że tanio.pl będzie jednym z kluczowych projektów dla WP (podobnie jak Zumi dla Onetu).
Pod względem wizualny i funkcjonalnym Tanio.pl zrobił na mnie dobre wrażenie. Znalazłem w dobrej cenie lodówkę, którą niedawno kupiłem. Serwis jest przejrzysty, od początku dostosowany do urządzeń mobilny, podział na kategorie jest zrozumiały i co ważne nie zapomniano o elementach informacyjnych takich jak poradniki dla kupującego czy też bardzo moim zdaniem pożytecznej sekcji "pomysł na prezent".
Jeśli chodzi o elementy funkcjonalne, które miały by odróżnić Tanio.pl od konkurencji to raczej takich nie znajdziemy (trudno było też zakładać, że tanio będzie czymś zupełnie różnym od obecnych stron tego typu). Jest wprawdzie geolokalizacja sklepów, filtrowanie wyników, ocena sklepów i komentarze ale wszystko to znamy już chyba z Ceneo czy Nokaut.pl.
Co w tej chwili ma w ofercie Tanio.pl? Według informacji prasowej w serwisie znajduje się 3 miliony produktów z ponad 1300 sklepów. Towar podzielony jest na 18 kategorii. Siłą tanio.pl ma być ścisła integracja z portalem. W serwisach tematycznych Film, Muzyka, Erotyka, Tech itp mają pojawić się boksy z ofertą z tanio.pl lub też osobne zakładki prezentujące pasujące do danej tematyki produkty.
Czy będę korzystał z Tanio.pl? Mój pierwszy test z lodówką pokazał, że oferta serwisu już na starcie jest całkiem szeroka. Znalazłem poszukiwany produkt w dobrej cenie (czyli podobnej do tego co widziałem u konkurencji). Wygląda więc na to, że Tanio.pl będzie kolejnym miejsce które odwiedzę w poszukiwaniu dobre ceny na wybrany wcześniej produkt.
Z mojego punktu widzenia (użytkownika, klienta) - lojalność w stosunku do wyszukiwarki cenowej jako marki nie istnieje. Korzystam z tego typu serwisów w sposób dość automatyczny - sprawdzając w kolejnych, który z nich zaproponuje mi najlepszą cenę (oczywiście sklep i forma sprzedaży też jest ważna). Jeśli wiec tanio.pl będzie miało odpowiednio szeroką ofertę to wpadnie do mojej "zakupowej ścieżki" - jeśli będzie lepsze od innych to może nawet kogoś z moje listy wygryzie.
Ps. Gdyby ktoś był zainteresowany szczegółami związanym z kampanią tanio.pl - to na docstoc zamieściłem pełną informację prasową na ten temat.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu