halo 4 cortana
8

Sztuczna inteligencja jest graczem idealnym. To udowodnił Microsoft

Sztuczna inteligencja bije ludzi na głowę w szybkości reakcji oraz przewidywaniu kolejnych ruchów - swoich oraz przeciwnika. To czyni ją potencjalnie graczem idealnym, czyli takim, który osiągnie maksymalny wynik minimalnym nakładem sił. Microsoft udowodnił, że sztuczna inteligencja będzie w stanie osiągnąć najwyższy możliwy wynik w grze, co dla człowieka jest praktycznie niemożliwe.

Przejęty przez Microsoft startup Maluuba (zajmujący się głównie szeroko pojętą obecnie sztuczną inteligencją) dokonał coś, czego nie byłby w stanie zrobić praktycznie żaden człowiek. W grze na Atari 2600, Ms. Pac-Man udało się specjalnie dostosowanej AI osiągnąć najwyższy możliwy wynik: 999 990 punktów. Wykorzystano tutaj metodę uczenia przez wzmacnianie – agent otrzymywał nagrodę za poprawnie wykonane zadania, natomiast „karano” go, gdy postępował nieprawidłowo względem procedury. Po czasie udało się tak dostosować maszynę, że ta wykonywała już wszystkie operacje zgodnie z pierwotnym założeniem – czyli uzyskała najwyższą możliwą ilość punktów w grze.

sztuczna inteligencja microsoft

Według badaczy, trenowanie sztucznych inteligencji w grach jest korzystne z punktu widzenia tej dziedziny. Gry bowiem są budowane tak, by korzystać z typowo ludzkich możliwości w trakcie ich przechodzenia. Przystosowywanie maszyn do operowania w sztucznym środowisku, gdzie decyzje zaważają na powodzeniu całego przedsięwzięcia może pomóc w rozwiązywaniu bardziej złożonych problemów, niekoniecznie dotyczących gier, ale na przykład funkcjonowania przedsiębiorstw, budowania relacji z klientami. Sztuczna inteligencja miałaby ingerować jeszcze bardziej w nasze decyzje, podsuwając nam lepsze rozwiązania typowych problemów.

  • Przemysław Rumik

    OK, ale czy oprócz długiej gry MS coś zrobił nowego względem tego co kilka lat temu robił Google DeepMind https://www.youtube.com/watch?v=r3pb-ZDEKVg ?

    • Krzysiek

      Udało im się nauczyć PacMana żeby zdobył maksymalną liczbę punktów ?

    • nie-Krzysiek

      Udało im się za to nauczyć jednego agenta, by był w stanie grać w wszystkie gry dostępne na Atari.

    • Krzysiek
    • Maciej

      Tak. Nowa Ai miała kilka innych, dedykowanych ai i jedno zarządzające. W ai deepmind był tylko jeden agant i jedna funkcja określającą sukces. Spory progres.

    • nie-Maciej

      DeepMind jakieś 2 lata temu już prezentował działające systemy multiagentowe, z tym, że te nie grały w gry z Atari.

  • yamata

    Na bank się sprawdzi przy testowaniu gier… ;)

    • amonlb

      Cortana zrób gameplay, wstaw moją twarz w okienku i wygeneruj komentarz korzystając z próbki głosu z mojego profilu. Materiał maks 15 minut, ogranicz bluzganie do minimum. Dodaj komentarze w kontekście nowych produkcji z tego gatunku i nawiązania nostalgiczne.

      Publikację ustaw na 12:00 ja idę pobiegać potem sprawdzę czy odrobiłaś lekcje…

      YouTuber