6

Tak wygląda potęga streamów z gier. Hulu, Netflix, HBO i reszta się chowają

Granie w gry cieszy się niesłabnącą popularnością. Jednak na wyżyny wzbija się streaming z ogrywania różnorakich, w tym sieciowych tytułów, gdzie zainteresowani są w stanie przesiedzieć nawet kilka godzin patrząc na to, jak ktoś tłucze wirtualnych przeciwników. Okazuje się, że tego typu aktywność jest popularniejsza, niż Netflix, Hulu, HBO i reszta stawki... razem wzięte.

Informacje pozyskane przez SuperData umiejscawiają streaming z gier daleko przed wynikami najpopularniejszych obecnie serwisów VOD w sieci. Ilość widzów interesujących się tego typu treściami na całym świecie to około 665 milionów – i cały czas rośnie. Warto natomiast spojrzeć na to, ilu subskrybentów posiadają platformy z wideo na żądanie. Netflix może pochwalić się około 100 milionami regularnie płacących klientów. Hulu – 12 milionami. Warto zauważyć, że sam PewDiePie dociera cały czas do około 54 milionów subskrybentów w serwisie YouTube.

Wbrew pozorom nie są to szczególnie szokujące dane. Netflix na przykład nie jest dostępny na kluczowych dla esportu rynkach, cały czas jest nieobecny m. in. w Chinach, gdzie internetowe rozgrywki są niezwykle popularne, a co za tym idzie, przyciągają uwagę osób lubujących się w oglądaniu tego typu treści. Co ciekawe, spory procent odbiorców streamów z gier to… kobiety. Według Superdata to aż 46 procent. Zapewne wielu z Was wydawało się, że ten odsetek będzie liczył sobie znacznie mniej.

Tylko w lutym na świecie obejrzano 100 milionów godzin rozgrywek w League of Legends, natomiast CS: GO wygenerował 40 milionów godzin na Twitchu. Co ciekawe, ta platforma streamingowa odpowiada „jedynie” za 16 procent ogółu widzów, ale zgarnia już 37 procent zysków z tego rynku, co stawia ją w miejscu lidera.

To zaś oznacza, że rysuje się ciekawa perspektywa dla tego typu treści w przyszłości

Esport i streaming z nim powiązany to już teraz bardzo perspektywiczne rynki. SuperData przewiduje natomiast, że tylko w tym roku zyski z tego rynku będą wynosić około 4,6 miliarda dolarów. W ciągu najbliżsych kilku lat, ma on sukcesywnie rosnąć – nie tylko pod względem ilości widzów, ale również pieniędzy, które będą w nim obecne.