3

Sprawdź czy Google nie blokuje sam siebie przy sprawdzaniu poczty podpiętej pod Twojego Gmaila

Nie będzie tu hejtu, bardzo cenie politykę bezpieczeństwa Google, który informuje mnie natychmiast o każdym logowaniu się do mojego konta na nowych urządzeniach. Podoba mi się też ich dwuskładnikowe uwierzytelnianie czy inne ustawienia na koncie, jak wgląd w aplikacje z dostępem do mojego konta, które zawsze szybko i łatwo mogę usunąć.

Ale z jednym sobie nie radzą, ze sprawdzaniem zewnętrznej poczty podpiętej pod Gmaila. Dziś drugi raz mi się to zdarzyło, więc podejrzewam, że problem jest dość powszechny.

O co chodzi? Otóż jak podpinamy jakieś zewnętrzne konto email do naszego Gmaila serwery, rzecz jasna amerykańskie, sprawdzają, co godzinę nową pocztę w nich. Problem w tym, że czasem algorytmy Google błędnie interpretują to i blokują same siebie.

Po kliknięciu w powyższym emailu, przekierowuje nas do osobnej strony, gdzie możemy się zapoznać ze szczegółami blokady, i albo odblokować to jako naszą aktywność (??) albo uruchomić procedurę zmiany hasła.

Skonfrontowałem czas otrzymania tego email z czasem blokady pobierania nowej poczty z podpiętego konta i mogłem być pewny, że chodzi o sprawdzanie poczty przez serwery Google, ale ktoś inny mógłby po prostu zablokować taką możliwość u siebie.

Na szczęście wszystko da się odkręcić, autoryzując ponownie sprawdzanie poczty na koncie, niemniej jest to irytujące, zwłaszcza, że powtórzyło się to drugi raz w przeciągu miesiąca. Problem zgłoszony, jeśli macie podobny zróbcie tak samo do supportu Google.

Photo: mady70/Depositphotos.