Felietony

Spieszcie kupować ruch bo po zakupach Agory tak niewiele zostało.

Grzegorz Marczak
Spieszcie kupować ruch bo po zakupach Agory tak niewiele zostało.
Reklama

Jeszcze przed majówką Internet Standard poinformował o tym, że Agora kupiła trochę statystyk od forum sfd.pl a już teraz wiadomo że była to tylko częś...

Jeszcze przed majówką Internet Standard poinformował o tym, że Agora kupiła trochę statystyk od forum sfd.pl a już teraz wiadomo że była to tylko część informacji o zakupach. Okazało się bowiem (co wyśledził Rafał Agnieszczak via flaker), że wraz z SFD Agroa została również abonentem domen takich jak insomnia.pl czy katalogi.pl (niech brak strony głównej was nie zwiedzie, wystarczy wpisać w Google katalogi.pl aby zobaczyć co się pod tym hasłem kryje).
Reklama

Zakupy ruchu czy tez jak kto woli cyferek do megapanelu to sztuka nie łatwa, bo trzeba sobie tak dobra kupowane przystawki aby ich ruch w jak najmniejszym stopniu pokrywał się z ruchem kupującego. Agora pokazała, że jest mistrzem i jej analitycy zrobili kawałek roboty przeszukując internet pod kątem właśnie takich serwisów.

Kiedy zliczymy kupiony ruch wychodzi nam całkiem pokaźny wskaźnik. SFD to powyżej miliona RU, insomnia.pl według Google Ad Plannera to 1,6 miliona UU a katalogi.pl to ponad 2,3 miliona UU. Nie wiadomo jaka wyjdzie suma końcowa kiedy zbierzemy to wszystko i dodamy do zasięgu grupy Agory ale na pewno będzie to znaczny skok. Pytanie tylko czego to będzie skok? Bo ani oglądalnością ani też użytkownikami serwisów Agory tych liczb nazwać nie można.

Zastanawiam się tylko czy naprawdę tak ma wyglądać rozwój portali w naszym kraju? Z drugiej strony można wysnuć wniosek, że jak się nie umie to się kupuje. Przecież jakby umieli to nikt nie wyrzucał by kilkudziesięciu tysięcy PLN miesięcznie tylko zainwestował w rozwój czegoś własnego - prawda?

PS. W całych tych zakupach najbardziej podoba mi się nieugięta postawa Gemiusa / Megapanelu który wydaje się z zamkniętymi oczami obstaje przy jedynie słusznej własnej metodologi.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama