2

Skoda Kodiaq Laurin&Klement: Premium w czeskim SUV-ie

Wprowadzając do sprzedaży Kodiaqa, Skoda bardzo mocno zaakcentowała swoją obecność na światowych rynkach. Duży SUV został bardzo ciepło przyjęty przez klientów, a teraz w salonach zadebiutuje jego najbardziej prestiżowa odmiana. To sprawdzony sposób na zdobycie kolejnych klientów.

Podczas 88. Salonu Samochodowego w Genewie, Skoda zaprezentowała kolejną odmianę bardzo popularnego Kodiaqa. Po „usportowionym” Sportlinie i „uterenowionej” wersji Scout przyszedł czas na aspirującą do rangi Premium wersję Laurin&Klement. Sygnowana nazwiskami założycieli marki jest najbardziej luksusową i najlepiej wyposażoną odmianą w gamie modelowej Skody. Wraz z premierą nowej Skody Kodiaq Laurin&Klement na pokładzie czeskich aut pojawiło się kilka rozwiązań do tej pory nie spotykanych w Skodzie.

Z zewnątrz samochód najlepiej rozpoznać m.in. po seryjnych 19-calowych aluminiowych obręczach, delikatnie przeprojektowanych zderzakach, bardziej ozdobnym grillu, seryjnych światłach przednich FullLED oraz logotypami na przednich błotnikach. Wewnątrz wprowadzono unikalny kolor deski rozdzielczej oraz seryjne obicie foteli skórą (elektrycznie regulowanych i podgrzewanych – ten kierowcy ma również pamięć ustawień). Na oparciach wybito też logo Laurin&Klement, a na pedałach zamontowano nakładki ze szczotkowanej stali. O odpowiedni nastrój dba specjalny kolor oświetlenia Ambiente oraz zestaw audio Canton, a przed oczami kierowcy zamiast tradycyjnych zegarów znajdzie się wyświetlacz ciekłokrystaliczny. Wyciszenie kabiny poprawiono przez zastosowanie dźwiękochłonnych szyb bocznych z przodu.

Nowa Skoda Kodiaq oferowana jest w jednej z czterech wersji silnikowych: dwóch benzynowych (1.5 TSI 150 KM oraz 2.0 TSI 190 KM) i dwóch wysokoprężnych (2.0 TDI 150 KM i 2.0 TDI 190 KM). Właśnie w Skodzie Kodiaq Laurin&Klement zadebiutował nowy motor 1.5 TSI, który w późniejszym okresie trafi również do pozostałych wersji czeskiego SUV-a. Najmocniejsze silniki współpracują z dwusprzęgłowymi skrzyniami DSG oraz seryjnie moc przenoszona jest na wszystkie koła. W wersjach z napędem 4×4 instalowane jest również adaptacyjne zawieszenie DCC.

Skoda Kodiaq Laurin&Klement miała swoją premierę podczas Salonu Samochodowego w Genewie, a do salonów trafi najprawdopodobniej w połowie bieżącego roku.