Samochdy elektryczne Audi

Wszystkie samochody elektryczne

Marka
Audi
Klasa
Wszystkie rodzaje
Zasięg
Wybierz zakres
Pojemność baterii
Wybierz zakres
21 aut elektrycznych Audi
Sortuj Domyślnie
Poprzedni Następny

Audi ma w tym momencie w ofercie następujące samochody elektryczne: Q4 (Sportback), e-tron, e-tron S, a także sportowe Audi e-tron GT, które występuje również w sportowej wersji: RS e-tron GT. Gama modeli uwzględnia więc takie nadwozia jak: liftback/coupe, SUV/Crossover. Zasięg WLTP elektrycznych samochodów Audi wacha się od 282 do 528 km. Moc silników zaczyna się od 170 KM, a najmocniejsze elektryczne Audi oferuje aż 646 KM i przyspiesza do 100 km/h w 3,3 s! Jeśli interesuje Cię zasięg, czas i moc ładowania (AC jak i DC), specyfikacja, parametry techniczne (moc silników, czas przyspieszenia, prędkość maksymalna), gwarancja na baterię, a także realne zużycie energii i realne testy zasięgu, zapraszamy po szczegóły: oto katalog samochodów elektrycznych Audi.

Pierwszym, seryjnie dostępnym elektrycznym samochodem marki Audi był model e-tron – przestronny i mocny SUV z napędem na cztery koła quattro. Dotychczas symbolem „e-tron” oznaczane były samochody hybrydowe typu Plug-In (np. Audi A3 e-tron). Audi e-tron był jednym z pierwszych SUV-ów z elektrycznym napędem tej wielkości dostępnym na rynku. Szybko doczekał się drugiej odmiany nadwoziowej, atrakcyjnie stylizowany e-tron Sportback, a później także mocniejszej wersji z trzema silnikami elektrycznymi: e-tron S. Każdy później wprowadzony elektryczny samochód Audi ma w nazwie „e-tron”. Obecnie gama elektrycznych aut marki Audi wygląda następująco:

Audi Q4 35 e-tron
Audi Q4 40 e-tron
Audi Q4 45 e-tron quattro
Audi Q4 50 e-tron quattro
Audi Q4 Sportback 35 e-tron
Audi Q4 Sportback 40 e-tron
Audi Q4 Sportback 50 e-tron quattro
Audi e-tron GT quattro
Audi RS e-tron GT
Audi e-tron 50 quattro
Audi e-tron 55 quattro
Audi e-tron Sportback 50 quattro
Audi e-tron Sportback 55 quattro
Audi e-tron S
Audi e-tron S Sportback

Nie da się ukryć, że gama elektrycznych samochodów Audi zdominowana jest przez SUV-y – obecnie najbardziej poszukiwany i najpopularniejszy typ nadwozia. Producent nie zapomina jednak o bardziej klasycznych autach, czego przykładem jest niedawno zaprezentowane i szykowane do wprowadzenia Audi A6 e-tron na nowej platformie – PPE – z zasięgiem wynoszącym ponad 700 km.

O ile Audi Q4 (także Sportback) w niskich wariantach mocy oferują „zaledwie” 125 kW (170 KM) mocy – Audi Q4 35 e-tron – o tyle każde inne elektryczne auto tej marki ma już ponad 200 KM. Najmocniejsze na ten moment jest Audi RS e-tron GT, które w trybie „launch control” oferuje 475 kW (646 KM), co przekłada się na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3,3 sekundy, choć pomiary dziennikarskie wskazują raczej na 3,0-3,2 s.

Największy zasięg oferuje Audi Q4Sportback 40 e-tron, w przypadku którego dane WLTP wskazują na 528 km.

Wszystkie samochody elektryczne Audi oferują ładowanie prądem stałym (DC) o wysokiej mocy – minimum 110 kW. Największe tempo ładowania oferuje Audi e-tron GT, którego instalacja elektryczna o napięciu 800 V umożliwia ładowanie z mocą 270 kW. Niezależnie jednak od modelu, każde elektryczne Audi da się naładować od 10 do 80% w około 30 minut na ultraszybkiej stacji ładowania prądem stałym. Zainstalowane w samochodach ładowarki prądu przemiennego (AC), mają zwykle moc 11 kW, a wyższe modele nawet 22 kW. Informacje na temat czasu ładowania prądem przemiennym jak i kosztach codziennego użytkowania znajdziesz w karcie dotyczącej konkretnego samochodu.

Audi na akumulatory swoich aut elektrycznych daje 8 lat gwarancji z limitem 160 tys. km. Użyteczna pojemność musi spaść poniżej 70% wartości początkowej, by baterię uznano za kwalifikującą się do wymiany bądź naprawy (zastąpienie poszczególnych segmentów).

Regularnie testujemy samochody elektryczne i sprawdzamy ich rzeczywiste zużycie energii, a także mierzymy realny, testowy zasięg w różnych scenariuszach użytkowania (nie tylko w mieście i na autostradzie). Pozwala to zestawić dane WLTP z rezultatami codziennego użytkowania. Nie wszystkie samochody zostały jednak poddane takiej procedurze testowej ze względu na ograniczenia czasowe. Zachęcamy do częstego zaglądania na strony katalogu, jak i kontaktu z nami w celu uzyskania informacji kiedy konkretny model samochodu elektrycznego zostanie poddany szczegółowym testom użytkowym.