Microsoft

Reklamy graficzne na Outlooku

Grzegorz Ułan
Reklamy graficzne na Outlooku
34

Kiedy w 2013 roku pisałem o tym, że Microsoft zamierza wprowadzić graficzne reklamy w swojej usłudze webmaila Outlook, oskarżono mnie o sianie paniki czy raczenie Czytelników klasycznym FUD-em. Pod tamtym wpisem tym złym okazał się Google, które niby jest darmowe, a oferuje mnóstwo płatnych usług...

Kiedy w 2013 roku pisałem o tym, że Microsoft zamierza wprowadzić graficzne reklamy w swojej usłudze webmaila Outlook, oskarżono mnie o sianie paniki czy raczenie Czytelników klasycznym FUD-em.

Pod tamtym wpisem tym złym okazał się Google, które niby jest darmowe, a oferuje mnóstwo płatnych usług i do tego wyświetla reklamy. Przyznam, że dawno nie uświadczyłem takowej w swoim panelu poczty. Czasem się pojawiają w bocznej części, ale to naprawdę sporadycznie i są mało inwazyjne.

Wyobrażam sobie, że jeśli Google zdecydowałoby się na to, na co w końcu zdecydował się Microsoft nie zostałoby to zbyt przyjaźnie odebrane przez użytkowników.

Na taki oto baner natknąłem się dziś w swojej poczcie na Outlooku, tym samym po kilku latach od zmiany z Hotmaila na Outlook, Microsoft wraca do źródła, czyli to czym zrażał do siebie na Hotmailu powoli wprowadza na Outlooku.

Do tego nie sposób jeszcze tego wyłączyć czy choćby wykupić płatny plan pozbawiony reklam. Na tę chwilę można jedynie zdecydować się na spersonalizowane reklamy bądź wyłączyć tę personalizację, ale reklamy będą się wyświetlać nadal. Link, który podawałem w poprzednim wpisie http://windows.microsoft.com/pl-PL/hotmail/ad-free-hotmail-and-outlook przekierowuje teraz na adres http://windows.microsoft.com/pl-pl/outlook/ad-free-outlook, ale opcja przejścia na płatny plan jest nieaktywna.

Wprawdzie nie wygląda to jeszcze tak strasznie jak kiedyś na Hotmailu, ale nic już nie przeszkadza, by z czasem w górnej części zagospodarować miejsce na kolejne banery. Rozumiem, że to darmowa usługa i podobnie jak Google muszą na czymś zarabiać, ale skoro to ma być konkurencyjna usługa, można to w równie mało inwazyjny sposób zrobić. Kolorowe, migające i z każdą nową wiadomością zmieniające się duże reklamy z pewnością nie wpłyną na komfort korzystania z tego klienta poczty. A szkoda.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu