35

Refunder, szwedzki pomysł na „cashback” wchodzi do Polski

Dostaliśmy właśnie informację na email, że szwedzki serwis typu „cashback” uruchamia bliźniaczy odpowiednik w Polsce pod adresem Refunder.pl.

O co chodzi z tym „cashback”? Opisywałem już Wam podobny pomysł pod nazwą biletplus, który z czasem przemienił się w Planet Plus.

Wtedy, cała jego idea polegała na tym, że gromadzili na swoich stronach oferty polskich sklepów internetowych, z którymi współpracowali i klienci, którzy dokonywali zakupów za ich pośrednictwem dostawali jakiś procentowy zwrot za te zakupy.

Refunder ma to rozwiązane dużo bardziej funkcjonalnie, nie trzeba bowiem każdorazowo odwiedzać serwisu i wyszukiwać w nim interesujących nas produktów, można skorzystać przy tym z rozszerzenia do przeglądarki i podczas normalnego wyszukiwania, jak to zwykle robimy w Google, będziemy mogli wybierać oferty, promowane takimi zwrotami, które będą wyróżnione na liście wyszukiwań.

Obecnie w ofercie jest ponad 500 sklepów, taki jak Zalando, Agito, Microsoft czy OleOle!. Co ciekawe jest też popularny u nas AliExpress, więc na pewno każdy z Was znajdzie interesujące Was oferty w ulubionych sklepach, zyskując przy tym nawet kilkuprocentowe zwroty na konto bankowe czy PayPal.

Osobiście wydaje mi się to bardzo fajną opcją, a na pewno lepszą niż zbieranie jakiś kodów czy pieczątek. Myślę też, że przyjmie się w naszym kraju, a dodatkowe rozszerzenie powinno przyspieszyć ten proces. Zwroty wahają się od 1% do 20%, jednak w przypadku, gdy robimy sporo zakupów w sieci, z czasem możemy uzbierać niezłą sumę na koncie za same zwroty nawet te z 1%. Warto spróbować, zwłaszcza, że to nic nie kosztuje.

  • Nie ma nic za darmo. Najpierw muszą coś wziąć żeby potem dać. Ceny rzeczy za pośrednictwem tej strony pewnie będą wyższe niż w innych miejscach.

    • Zakupy przecież i tak dokonujesz na stronach sklepów, zwroty masz za przekierowanie przez Refundera. Refunder dostaje kasę od sklepu, że Cię tam zaprowadził i dzieli się prowizją z Tobą.

    • Nie uwierzę dopóki nie zobaczę w praktyce. Jestem bardzo pewny, że tak czy inaczej szukany przedmiot będzie można znaleźć taniej w jakimś innym, mniejszym sklepie internetowym, który nie współpracuje z platformą. Do tej porty tak to działało. W moim domu dużo kupuje się przez internet, zwłaszcza elektroniki więc zobaczymy czy obietnice się spełnią.

    • wefhy

      Ale to tak działa… Korzystam z podobnych serwisów od dawna.

    • pawellek

      Na zalando masz tak że dzisiaj wchodzisz i widzisz cenę a jutro wchodzisz i za to samo masz inną wyżsża lub niższą :)
      Napewno jest tak, że sklep będzie mógł sprawdzać linka skąd user wszedł na ich stronę i jeśli z refundera to delikatnie podniesie cenę :) aby zrekompensować sobie kwotę którą ma zwrócić.

    • indy

      AliExpress często daje niższe ceny dla ludzi korzystających z aplikacji mobilnej. Czy te bonusy się sumują, czy tylko działa przekierowanie na www?

    • Jest taka szansa. Wysłałem do nich zapytanie w innej kwestii, podpytam o to jak odpowiedzą.

    • indy

      To jest standardowe pytanie androida, jeśli próbujemy otworzyć stronkę ali, a mamy zainstalowaną aplikację. Dopytać warto.

    • Jednak nie. „W przypadku przejścia na aplikację zamiast strony www niestety nie będziemy mogli zaoferować zwrotu. Przejście ze strony Refunder.pl musi nastąpić bezpośrednio na stronę AliExpress”

    • Janek S-a

      Cześć Grzegorz! Odpowiadam w komentarzu;-)

      1) biletplus – niestety domena nigdy nie była nasza stad mylne wrażenie, ze serwis nie istnieje. Od Twojego artykułu wiele sie u nas zmieniło – zmieniliśmy nazwę najpierw na Karta Plus (kartaplus.pl) a po sprzedaży do stajni ITCARD – zmieniliśmy nazwę na planetplus.pl – zeby pasować do teamu ;-)

      2) nasi użytkownicy zaoszczędzili juz ponad 13 mln złotych, a ostatnim sukcesem było uzyskanie nominacji w Golden Arrow za kampanie #alitydzien – gdzie zrealizowaliśmy sprzedaż dla AliExpress w wysokości 1,6 mln zł w tydzien

      3) podatek – jako jedyny i największy polski Cashback mamy oficjalne zwolnienie z podatku uzyskane od Ministerstwa Finansów i nasz Cashback nie jest opodatkowany;-) #fakt

      4) współpracujemy z największymi bankami w Polsce (mbank / BPS / Banki Spółdzielcze ze zrzeszenia SGB jak i BPS

      5) zapraszam do kontaktu – opowiem co Polski startup robi kwestii Cashbackow j.sikora@kartaplus.pl

      ;-)

    • Janek, już mnie wcześniej wyprostowałeś w komentarzu, poprawiłem tekst. Dzięki za kontakt, zapewne się odezwę, zaciekawiło mnie zainteresowanie naszych Czytelników tą formą oszczędzania na zakupach, no i Wasza historia też, pewnie burzliwa, skoro domena nie była Wasza:).

  • marekzsc

    a co z podatkiem ?

    • Marci

      prosze, powiedz ze nie mówisz na serio….

    • marekzsc

      zysk = podatek

    • jamirq!

      to jest traktowane chybab jako rabat wyplacany po czasie a nie w momencie transkacji. Ew podatek to musialby zaplacic refunder bo on obraca pieniedzmi

    • Dostaliśmy odpowiedź od Refundera na Twoje pytanie: „Refunder prowadzi swoją działalność zgodnie z przepisami polskiego prawa oraz publicznie dostępnymi interpretacjami i wytycznymi Ministerstwa Finansów. W obecnym stanie prawnym jeśli jednorazowa wartość premii za sprzedaż usług takiej jak cashback nie przekracza 760 zł, to nie trzeba od niej odprowadzać podatku”

  • Filon

    Jednym słowem to samo co http://www.planetplus.pl, ale dopiero zaczyna? phi…

    • Dariusz Warszawski

      Dla mnie planet plus to porażka. Za bd sklep zwrócili ładnie, wypłata po 2 tygodniach. Teraz od zakupów we Frisco.pl przez planet plus minie nie długo mi 2 miesiące. Zwrotu brak. Na maile odpisują raz od razu, raz po miesiącu a czasem to i wcale :(

    • Filon

      Ja jeszcze problemów nie miałem.
      W sumie pewności nie ma że tu jest inaczej…

    • Janek S-a

      Dariusz – ja jestem z Planet Plus, przykro mi słyszeć ze tak nas oceniasz – mógłbyś powiedzieć co poszło nie tak? / wszędzie informujemy, ze jeśli Cashback nie pojawił sie automatycznie wystarczy wypełnić formularz kontaktowy z danymi dotyczących transakcji – a my zweryfikujemy ja w sklepie i naliczamy Ci należny Cashback

    • Dariusz Warszawski

      Oczywiście zgłaszałem – kontakt był miły i rzeczowy, ale status cashbacku ze zrealizowanych zamówień we frisco.pl z 11.05. i 12.05. to nadal „oczekiwany”. (minęły prawie dwa miesiące. Wiem, że czas na weryfikację realizacji zamówień jest zależny od czasu na możliwy zwrot towaru, tu jest on jednak krótki, bo to są delikatesy internetowe – produkty świeże z dostawą do domu).
      Zamówienie we Frisco.pl rozdzieliło się na dwa w obu przypadkach (jakiś dodatkowy błąd)- BOK miał wyjaśnić sprawę z frisco.pl. Minęło sporo czasu i na razie nic się nie zmieniło. Moje id 15846 (w linku polecającym znalazłem mój id w planetplus).

    • Dariusz Warszawski

      Na koncie planetplus.pl mojego ojca (id 15850) – z dwóch zrealizowanych zamówień historia wygląda jeszcze lepiej, bo tam zamówienia sprzed 1,5 miesiąca we frisco.pl rozbijały się na 3. I zapisały się jeszcze inne zamówienia, które były realizowane przez paybacka (ojciec w końcu stwierdził, że lepsze kiepskie punkty payback niż wirtualny cashback :)). To samo zamówienia w Empik.com u ojca (id 15850) (minął ponad miesiąc – status „oczekiwany”)

    • Janek S-a

      Empik – poproś ojca, żeby się wylogował i zalogował raz jeszcze. Empik ogarnięty, ale to co frisco tu zrobiło to ewidentnie armagedon – odezwę się już w wiadomości prywatnej, bo potrzebuję kilku rzeczy, żeby to sprawdzić – ale to nie tak powinno wyglądać.

    • Janek S-a

      Dariusz, wysyłam CI wiadomość na mail – nie chcę spamować. Tylko w celu wyjaśnienia:
      1) sposób raportowania frisco – jest całkowicie uzależnionu od tzw. „middlemana”- nie od nas, wiedzieliśmy o problemie
      2) to że trwa to długo – coż, powiem Ci szczerze że z punktu prowadzenia Cash Flow spółki też mi się to nie podoba ;-)

      Temat ogarnięty – wysyłam Ci wiadomóść ;-)

  • Robert Nowak

    Zapowiada się fajnie, ktoś już korzysta?

  • mall

    Lepiej żeby te sklepy obniżyły cenę o 20% zamiast robić zwrot :P

  • PP

    Niestety, nie da się korzystać z adblockiem.

    • Adam

      Oto chodzi – płaci się swoimi danymi zbieranymi przez skrypty reklamowe czy wtyczki.

  • 21

    Ja tego nie rozumiem. Jakim cudem refunder sprowadza mnie na strone sklepu skoro ja sam wyszukuje ofertę przez google? Jaka robotę robi dla sklepu refunder aby brać prowozje i sie nią ze mną dzielić ? Na tym wszystkim i tak najwiecej nie zarabia przypadkiem zanox?

  • Janek S-a

    Ej stop! Jak nie działa! Biletplus to teraz planetplus.pl – biletolus miał historie – przekształcił sie w kartaplus.pl -> a pózniej został kupiony przez ITCARD i działa jako planetplus!

    • Nie krzycz:) Nie śledzę dalszej historii wszystkich opisywanych przez siebie serwisów. Poprawione:)

    • Janek S-a

      Przepraszam emocje ;-)))) to tak jakbyś mi dziecko nagle zaorał;-)))

    • Rozumiem:). Odezwę się w najbliższym czasie.

  • Adam

    „Warto spróbować, zwłaszcza, że to nic nie kosztuje.” – czy na pewno??
    Płacisz swoimi danymi, zostajesz sprofilowany, a wtyczka widzi co przeglądasz.

    Nie ma nic za friko.

  • Eustachy

    Istnieje polska strona która daje wyższe cashbacki – http://www.bilonowo.pl – poza tym nie chce mi się wierzyć w 150 tys. użytkowników o 6 mln złotych zwrotu. Nie lubie jak ktoś jawnie kłamie! Wolę polską stronę. nie dość, że mają wyższe zwroty to kasa zostanie w Polsce!