Już od dawna patrzę na wielkie rynkowe premiery gier przez palce. Teoretycznie oczekuję od nich głównie dobrej zabawy, przyjemności i satysfakcji. Ale ileż można? Dlatego z ogromną ochotą sięgam po produkcje, które dostarczają czegoś więcej – wzruszają, onieśmielają i wprawiają w pewną konsternację. Taka właśnie jest Ori and the Blind Forest. Ori nad The Blind Forest to przepiękna i chwytająca za serce baśń wpisująca się w typowy dla tego […]

Już od dawna patrzę na wielkie rynkowe premiery gier przez palce. Teoretycznie oczekuję od nich głównie dobrej zabawy, przyjemności i satysfakcji. Ale ileż można? Dlatego z ogromną ochotą sięgam po produkcje, które dostarczają czegoś więcej – wzruszają, onieśmielają i wprawiają w pewną konsternację. Taka właśnie jest Ori and the Blind Forest.

Ori nad The Blind Forest to przepiękna i chwytająca za serce baśń wpisująca się w typowy dla tego gatunku archetyp. Oto bowiem trafiamy do lasu, któremu zagrażają złe moce i który w rezultacie zaczyna wymierać. Tytułowy Ori, to duszek leśny, który za młodu zostaje odnaleziony i przygarnięty przez niedźwiedzicę (a przynajmniej przypominające ją stworzenie) Naru. Przez lata Ori i jego przyszywana matka żyją w spokoju. Nie mogło to jednak trwać długo. Las wymiera, a wraz z nim kończy się pożywienie. Matka Oriego ostatecznie umiera, a ten, niczym nie trzymany, wyrusza w podróż, w trakcie której odkryje swoje prawdziwe pochodzenie oraz stoczy bój o losy tego pięknego miejsca.

Klasyczny niebanalny gameplay

Gra jest typową platformówką. Ori z początku potrafi jedynie podskakiwać i w ten sposób radzi sobie z przeszkodami. Szybko jednak poznaje innego duszka – Seina, który staje się jego przewodnikiem oraz bronią (to ważne, chociażby ze strategicznego oraz logicznego punktu widzenia, bo wszelkie nasze ataki pochodzą od Seina, a nie głównego bohatera). Trafiamy do otwartego świata złożonego z niekończących się polan, jaskiń i leśnych ścieżek, gdzie w zależności od sposobu gry spędzimy ok. 10 godzin (na tyle twórcy przewidują całą historię). Możemy iść w dowolnym kierunku, a jedyne, co nas ogranicza to aktualnie posiadane umiejętności. Skaczemy zatem po platformach, wspinamy się po ścianach i eliminujemy przeciwników – gameplay jest w tej grze bardzo klasyczny (choć nie brakuje w nim smaczków i błyskotliwych, oryginalnych pomysłów, jak chociażby tymczasowe „wyłączanie” grawitacji) i stosunkowo prosty, ale w tym właśnie tkwi cała magia, bo prostota sterowania nie przekłada się na prostotę samej gry. Pierwsze przejście Ori and the Blind Forest zaowocowało łączną sumą blisko 400 zgonów. To wynik godny chociażby Dark Souls czy rodzimego Lords of the Fallen, gdzie niestety takich statystyk podejrzeć nie możemy.










Ori ciągle się rozwija. Znajdujemy power-upy, które zwiększają maksymalną liczbę punktów życia oraz energii. Jednocześnie na każdym kroku zbieramy złote promienie, dzięki którym nasz bohater zdobywa kolejne poziomy umiejętności. Te możemy wykorzystać na rozwój w trzech kategoriach i ulepszać duszka pod kątem walki, eksploracji lub przetrwania. Co jednak najciekawsze, punkty wydać możemy jedynie w miejscach, w których stworzymy Soul Links (Połączenia z duchem) to bardzo ważny element rozgrywki. Otóż gracz ma możliwość stworzenia takiego łącza w praktycznie dowolnym momencie (w określonych odstępach czasu i wydając na ten cel jeden punkt energii). Wówczas gra jest zapisywana, a my możemy uzyskać dostęp do drzewka z umiejętnościami. W miarę upływu czasu Soul Link będzie również odnawiał nasze życie i przynosił inne korzyści. Warto z niego korzystać, bo inne punkty zapisu są grze rozsiane bardzo rzadko, a, jak wspomniałem w tej grze umiera się bardzo często. Z drugiej strony, wydając energię na zapisywanie gry, pozbawiamy się możliwości wykonywania potężnych ataków (wyładowań), które często ratują naszą skórę. Warto to mieć na uwadze.

Uczta dla oczu i uszu

Wciągający gameplay, baśniowy klimat i mistrzowska narracja to nie jedyne atuty tej produkcji. Swoje robi również przepiękna, malownicza oprawa graficzna. Każde miejsce, w którym znajdzie się Ori prezentuje się onieśmielająco i przywodzi na myśl najpiękniejsze z filmowych animacji. Las, który przemierzamy naprawdę żyje – tu i ówdzie w tle wiatr targa drzewami, gdzieniegdzie na pierwszym planie pojawia się sylwetka jakiegoś stworzenia, a otaczające nas elementy krajobrazu wyglądają równie pięknie co złowieszczo. Lokacje są bardzo zróżnicowane – twórcy zmieniają barwy oraz konwencje, rzucając nas na opustoszałe polany, zajęte przez pająki groty czy okute lodem pustkowia. Co najważniejsze, Ori, jako świecący wyraźnie duszek nie zlewa się z tym obfitym tłem i jest stale dobrze widoczny. Estetyka gry jest wręcz mistrzowska i fenomenalnie buduje klimat. Warto zaznaczyć, że produkcja działa na konsoli w rozdzielczości Full HD z płynnością 60 kl/s, a całość bazuje na silniku Unity. W trakcie zabawy nie zobaczymy żadnych ekranów ładowania i wszystko odbywa się płynnie.

Nie można pominąć również kwestii udźwiękowienia. Do skomponowania muzyki została bowiem zaangażowania tutaj orkiestra symfoniczna. Już w pierwszych scenach jej obecność mocno daje się we znaki. Melodia stymuluje gracza do jeszcze mocniejszych wzruszeń. Chwila, gdy umiera przyszywana matka Oriego przyprawiła mnie o dreszcze na plecach, a to co wydarzyło się potem wywołało jeszcze mocniejsze wzruszenie. A zaznaczam, że to dopiero początek gry. To, co wyprawiała ze mną ta teoretycznie prosta platformówka nie byłoby możliwe bez tak fantastycznie budującej klimat muzyki.

Poruszające, baśniowe, doświadczenie

Ruch twórców gier niezależnych (indie) już dawno udowodnił, że nie potrzeba milionów dolarów, aby stworzyć produkcję ocierającą się o doskonałość. To chyba najlepsze, co spotkało rynek wirtualnej rozrywki w ostatnich latach – nie coraz piękniejsza i bardziej realistyczna grafika, nie wysokie rozdzielczości, ani nowe modele dystrybucji opierające się na DLC i mikropłatnościach (to akurat najgorsze, co się przytrafiło). Ori nad the Blind Forest, choć produkcją stricte indie nie jest (stoi za nią w końcu niemały budżet i wielki wydawca – Microsoft), to bazuje na zapoczątkowanych przez ten ruch ideach. Tym samym jest to ich kwintesencja i ostateczny dowód na to, że gra nie musi być blockbusterem, by dawać masę radości, satysfakcji i przyjemności. Trzeba jednocześnie zaznaczyć, że Ori nad the Blind Forest to nie tylko piękna platformówka. Traktowanie tej gry w ten sposób jest dla niej niesamowicie krzywdzące. Dla mnie to była wspaniała, poruszająca baśń i prawdziwa uczta dla oczu, uszu oraz duszy. Nie, wcale nie przesadzam.

Ori and the Blind Forest mocno przypomina pod pewnymi względami Child of Light, nad którą również się rozpływałem. Obie gry jednak sporo dzieli. Ori to produkcja znacznie bardziej wymagająca, bazująca na klasycznych rozwiązaniach, ale też bardziej barwna i kolorowa. Niemniej jestem przekonany, że jeżeli zachwyciło was Child of Light, tutaj będziecie bawić się równie dobrze, jeśli nie lepiej.

Konkurs!!!

Mamy dla Was trzy kody na grę Ori and the Blind Forest w wersji na konsolę Xbox One. Zadanie konkursowe jest bardzo proste:

Jaki artykuł o grach najchętniej przeczytałbyś na łamach Antyweba?

Możecie ograniczyć się jedynie do tytułu, albo uargumentować jakoś swoją odpowiedź. Najważniejsza jest kreatywność. Trzy najciekawsze odpowiedzi wygrywają. Kody roześlemy jutro – w dniu premiery.

Kody rozdane – w komentarzach wskazałem trzech zwycięzców. Dzięki za fajne pomysły i czytajcie AW – na pewno takich szybkich akcji z kodami u nas nie zabraknie.

  • gosc

    czemu nie w wersji na ps4 :(

    • gosc

      ok nie ma wersji na ps4

    • A czemu nie w wersji na PC ;)) :P

    • shruikan

      Jest na Steamie za 19,99eur :)

    • Już dawno kupione! :D

    • shruikan

      Ja poczekam do jakiejś promocji :) Jak na razie musi mi wystarczyć świetny sountrack :)

    • davidns

      bo ta gierka to reklamówka micro$oftu i iksboksa

  • Łukasz Kurkus

    The best of 90s – Ponieważ to w latach 90’tych wyszły najważniejsze produkcje dające podwaliny pod obecny rynek gier i warto byłoby o nich przypomnieć. Dla starszych graczy byłby to miły powrót do przeszłości, dla młodszych natomiast pokazanie jak to się wszystko zaczęło.
    Artykuł można by rozciągnąć w cykl, dzieląc go na poszczególne gatunki gier lub lata w których powstawały.

  • Marcin Trzaska

    Chętnie bym poczytał na temat związany z grami w wersji filmowej. Od dawna mówił się o ekranizacjach Assassin’s Creed, Mass Effect, Metal Gear Solid, Uncharted, czy Splinter Cell, a także masy innych pozycji znanych z ekran konsol i pecetów. Na jakim etapie są te produkcje? Co wiemy na temat ich fabuły, obsady, czy reżyserów.

  • Olek

    Artykuł o grach na Antyweb – Luźny felieton na temat gier, które redaktorzy AW najczęściej uruchamiają na codziennych posiedzeniach w biurowym wychodku. Wiem, że to robicie. Ja sam czasem za bardzo wciągam się w te produkcje.

  • Maki

    Na litość boską zróbcie coś z tą reklamą tego tabletu, chociaż jakiś przycisk którym by dało się wyciszyć dźwięk. Boję się poruszać po stronie żeby przypadkiem nie najechać na reklamę. Dzisiaj już 8 razem przeładowywałem stronę żeby przestać słuchać Mozart’a

    • Adam Rybicki

      Wyłącz flasha or zainstaluj flash blocka – dzięki temu przeglądarka trochę mniej muli ;)
      Powiedz STOP flashowym reklamom :-D

  • Bardzo chciałbym zobaczyć artykuł o grze Trine 2. Gra ta towarzyszyła mi od samej premiery i spodobała mi się momentalnie. Kupiłem wersję pudełkową 1 wersji, więc tak samo uczyniłem z drugą. Dostałem w pudełku 2 kody: na Trine i Trine 2 na Steama. Cóż, z racji, że Trine w wersji pierwszej już miałem, po prostu oddałem to na konkurs. Mam kontakt z osobą, do której powędrował mój kod i wiem, że on bardzo sobie chwali tą gierkę. Grafika w Trine 2 jest cudowna! Gdy przeczytałem powyższy artykuł i zobaczyłem screeny z gry to od razu skojarzyło mi się z moją dawno przygodą, czyli YouTubem. Tam właśnie kręciłem Let’s play’e z tych gier. Do gry tej mam sentyment i chętnie poznam zdanie innych, a także wypowiem się z komentarzu. :) Gra Ori and the Blind Forest zapowiada się genialnie! Jest bardzo podobna do wyżej opisanego przeze mnie Trine’a, którego tak bardzo lubię. Bardzo liczę, że będę mieć szansę zagrania w tę grę. Klimat, który tam panuje bardzo mi odpowiada i na prawdę bardzo chciałbym zagrać w tę grę! :)

  • delirein

    Gra wygląda i zapowiada się genialnie, przypomina mi się uwielbiany przeze mnie Dust: An Elysian Tail – najpewniej Oriego kupię z miejsca – nie biorę udziału w konkursie bo macie tylko wersje na X1 – może coś na PC? ;)

  • Paweł Stankiewicz

    Najchętniej przeczytał bym na AW artykuł poświęcony najlepszym ścieżką dźwiękowym (Ost) w grać. Jakieś fajne zestawienie najlepszych z najlepszych, bo dla mnie ten aspekt w grach odgrywa najważniejsze znaczenie i nic nie buduje tak dobrze klimatu jak świetnie dobrana muzyka.

  • Tomasz Wójcik

    Moglibyście zrobić serię artykułów retro (np. o X-COM: UEU/TFTD, Transport Tycoon, Lords of the Realm itd).

  • yanis

    Chętnie przeczytam artykuł o grach, których nie ma a które wam się marzą.

  • Łukasz

    Przeczytałbym artykuł o analizie tytułów w wersji na pc/konsole, i ich odpowiednikach na platformy mobilne (the sims i inne).

  • Ianoan

    Może znalazło by się miejsce na kącik o polskich grach niezależnych? Zrecenzujcie dla przykładu grę Ronin stworzoną przez Tomasza Wacławka.

  • Piotr Podolec

    Najchętniej przeczytałbym serię felietonów na temat elementów gier czyniących posiadające je tytuły czymś specjalnym. Co sprawiło że gra okazała się hitem, zwłaszcza gdy zapowiedzi przedpremierowe na to nie wskazywały?

  • Ed

    Ta gra zapowiada się naprawdę fajnie i z chęcią zagrałbym w nią.

    Rozdajecie kody tylko na Xbone? Po zobaczeniu tytułu o rozdawaniu kodów, rozczarowałem się, bo to dajecie na Xbone, a nie ma ani jednego na Steam.

    • Niestety tylko Xbox One. Spróbujemy załatwić kilka na PC, ale nic nie obiecuję. Póki co udało się tylko z trzema na XOne.

  • Michał Osajda

    Chętnie poczytałbym o tym w co aktualnie poszczególni redaktorzy grają i co o ogrywanych pozycjach myślą, w formie cyklu pojawiającego się co np. 2 tygodnie.

  • Piotr Szymaniak

    Na jakie platformy ważne są kody konkursowe?

    • Xbox One

    • Piotr Szymaniak

      A już miałem tyle świetnych pomysłów na artykuły… #winonly ;{

  • Croc

    best of platformer games, w podziale na konsole nowej generacji, starej generacji i tablety

  • Kernon86

    Przeczytałbym chętnie artykuł na temat porównania opłacalności zakupu DLC do gier. Czy to co dodają producenci zawsze się opłaca i czy warto kupować season passa. Być może jakiś wywiad z producentami lub twórcami gier, oczywiście uwzględniając np. This War of Mine gdzie producenci przekażą całe środki z zakupu DLC na cele charytatywne. Świetny to przykład dobrych działać producentów. Oczywiście także drugą stronę jak już legendarna Zbroja dla konia:)

  • Kraju

    Pierwsza dekada XXI wieku pod znakiem gier na licencji filmowych – przegląd najciekawszych, najlepszych i najgorszych gier na licencji filmowych, zarówno tych, które wyszły w okolicach premiery kinowego przeboju (Transformers, Harry Potter, Spider-Man: The Movie), jak i pozostałych LEGO: Star Wars czy Piraci z Karaibów z 2003 roku.

  • Maciej Hazelbach

    Gramy po 40 ! Tylko kiedy?! Artykuł o graczach po 40 pamiętając ZX spektrum , Commodore , Amiga itd a dzisiejszy obłęd graczy czyli rozdzielczość i animacja jako wyznacznik gier.

  • Dawid ‚basior’

    Witam. Z chęcią przeczytałbym artykuł na temat „Zmian w grach czyli kiedyś dopracowany produkt, a dzisiaj patch i DLC!” jak zmieniła się branża gier? Co zmieniło się w psychice twórców. Jakie są dzisiejsze priorytety dla producenta, a jakie dla końcowego klienta. Czy to postęp technologiczny doprowadził do tego? Kiedyś dostawało się produkt końcowy a teraz? W dzień premiery pobiera się patcha, lub są problemy z serwerami czy optymalizacją. Kiedyś takich rzeczy nie było. A DLC? Aktualnie DLC są już w trakcie realizacji zanim produkt trafi do naszych rąk w dniu premiery. Czy tak być powinno? Nie mi to oceniać, ale może to redakcja AntyWeba oceni? :) Pozdrawiam.

    W razie czego mój e-mail to: the.basior@gmail.com – to jest mój jedyny mail!

  • barton

    „Dlaczego warto grać? Profil gracza A.D. 2015”

  • „Dzieciaki dają się we znaki ? Mamy na to sposób!” – Artykuł o grach, które nie tylko absorbują uwagę najmłodszych, ale też rozwijają ich wiedzę i umiejętności. :)

  • mirosław borubar

    Spytajcie autora jaki tekst chciałbym przeczytać. Akurat na AW pojawiają się w większości satysfakcjonujące mnie wpisy o grach i raczej nie muszę naprowadzać blogerów o czym i jak mają pisać.

  • Furan

    „Level up i egzamin zdany”
    Chętnie poczytałbym artykuły na temat gier naukowych może z zagadnieniami chemicznymi, fizycznymi które mogłyby stanowić przyjemną powtórkę materiału do egzaminu czy innych testów :)

  • suchy91

    Fajnie by było coś poczytać o grach, w których możemy pograć ze swoimi dziećmi w jakimś trybie współpracy. I nie mówię o ogólnym opisie, tylko dokładnym, opisującym wspólne wrażenia z gry, szczegółowo wyjaśniającym czy dana gra jest do ogarnięcia np. przez 6 latka. Jak się okazuje (pomijając aspekt PEGI) taki Rayman jest o wiele trudniejszą grą od Diablo III, mimo że ta jest dla starszego odbiorcy (oczywiście ze względu na krew). Jestem właśnie na etapie testowania wraz z moimi synami (6 i 11 lat) różnych gier i nie zawsze jest tak kolorowo, często w tego typu grach wraz z większą ilością grających rośnie poziom trudności (wynikający z chaosu), co zniechęca do danej gry. Jeśli ma ktoś jakieś propozycje oparte na doświadczeniach piszcie w komentarzach.

  • Grzegorz Samborski

    W jaki sposób kupować gry żeby wydać jak najmniej – całościowy poradnik dla każdej z platform. Na jakiej z konsol/platform(steam) można zmieniąć regiony i kupować w tańszej walucie, gdzie kupować gry cyfrowe poza głównymi sklepami, w jakiej walucie kupować. Jaki programy ograniczenia kosztów są każdej z nich (np. XOne EA Access). Rynek wtórny gier dla aktualnych. Realne możliwości wymiany gier. Sprzedaż wersji cyfrowanych, jeśli gdziekolwiek możliwa.

  • Grzegorz Samborski

    Dlaczego gry na konsole są kilkadziesiąt procent droższe niż na PC, co realnie na to wpływa, jak konfiguracja PC jest znacznie bardziej zróżnicowana.

  • Grzegorz Samborski

    PS4 vs Xone wojna na rozdzielczości. Porównanie tytułów i ich wyglądu na poszczególne konsole na dużych ekranach. Czy widać gołym okiem róźnice w rozdzielczości gier między tymi konsolami czy też ta różnica jest jedynie teoretyczna. Jakie tytuły na PS4 wykazuje spadki FPS-ów w stosunku do Xone.

  • Grzegorz Samborski

    Wojna ekslusiwów 2015 między konsolami. Planowany lub wydany w 2015 exlusiv na daną konsolę i jego odpowiednik na drugą, porównanie i subiektywna ocena grywalności

  • Gry indie..czyli jak za nie duże pieniądze zarobić duże pieniądze.. :)

  • Grzegorz Samborski

    Gry ruchowe na nowe konsole, kinect2, ps eye/ps move dla całej rodziny, porównanie tytułów, doznań.

  • Grzegorz Samborski

    Przyszłość gier ? Microsoft HoloLens oraz alternatywne rozwiazania wraz z możliwymi zastosowaniami w grach. Czy HoloLens wyprze Kienecta ?

  • Alex S

    Achievementy i Trofea, a ich wpływ na zainteresowanie produkcją (grą).

    W obecnych czasach spotykamy się z nowym trendem wśród graczy, jakość produkcji, ciekawa fabuła, grafika, czy też mechanika rozgrywki schodzi na boczny plan, a wiodąca okazuję się potrzeba kolekcjonowania punktów do naszych profilów, zbierania trofeów, czy też tzw. „calakowanie” gier. Wśród „graczy zbieraczy”
    prym wiedzie rywalizacja z innymi graczami na tym polu, a nie chęć czerpania satysfakcji z grania w ciekawe produkcję.

  • nowciu5

    przydałby sie artykuł dotyczący przyszłości gier które w tym momencie królują na PC i powoli wchodzą na konsole, a chodzi mi o gry F2P. Coraz więcej gier zaczyna wychodzić własnie w tym modelu „sprzedażowym”, przykładowo na Xbox One – Fable Legends czy też World of Tanks. Z punktu widzenia gracza wiadomo że to jest zawsze kolejna darmowa gra, w która z pewnością zagra, w szczególności gdy wszystkie jego gry zostaną ograne. Może grać w to za darmo jak również rzucić swym portfelem w telewizor (na co wydawcy tylko czekają). Gry takie maja oczywiście byt na PCtach, (chociażby z racji ogromnej ilości użytkowników) jednak jak to może wyglądać na konsolach? Czy ten trend posunie się dalej i szturmem opanuje większość produkcji AAA (jak chociażby AC:Unity i jego Helixy)? W szczególności w naszym kraju gdzie społeczeństwo wciąż jest przyzwyczajone do pudełkowych wersji gier, gier za które raz zapłacą i chcą grać w pełnoprawny tytuł, bez jakichkolwiek „blokad”.

  • enek

    Co tygodniowa 5-piątka NAJ…
    np. najbardziej nie docenione , największe klapy , najdroższe w produkcji , najlepsze ost , najlepsze klasyki- każdy lubi takie zestawienia i chętnie czyta. Oczywiście dobór według Antyweb.

  • Lukasz Wasiak

    Chcialbym przeczytac na Panstwa lamach artykul odnosnie VR i jego przyszlosci. Czy bedzie to tylko ewolucja, czy czeka nas prawdziwa rewolucja niczym przejscie z 2D do 3D? Jaki wplyw VR wywiera na ludzki organizm, czy nie wplynie na pogorszenie zdrowia uzytkownikow oraz z jakimi problemami borykaja sie obecnie konstruktorzy? Obecnie mamy na rynku kilku graczy tj. Sony, Microsoft, Valve, Samsung, Google, Oculus przejetego przez facebooka. Czy maja oni realna szanse w pojedynke zawojowac rynek? Czy nie byloby lepiej dla promocji tej technologii by polaczyc sily i stworzyc jedno, uniwersalne urzadzenie kompatybilne z komputerami i konsolami? Czy czeka nas rewolucja w kinach, gdzie zamiast googli 3D bedziemy zakladac google VR? Mozliwosci zastosowania VR w przemysle np. projektowanie, medycyna. Konsekwencje i wplyw VR na nasze zycie w przyszlosci. Czy nie oderwiemy sie zbytnio od rzeczywistosci?

  • Michał Pasternak

    A ja bym chętnie poczytał o DayZ Standalone. Pewien fenomen sprzedany w milionach w early access.

  • Qest

    Moja propozycja to „Drugie dno – Czego nie widać w grach”.

    Artykuł który traktuje o elementach wplecionych w gry przez twórców które są dla nich symboliczne i charakterystyczne. Często w grach można znaleść różne smaczki, easter eggi, miejsca, symbole, teksty obok których większość graczy przejdzie obojętnie a które określają humor, pochodzenie czy zainteresowania autorów lub tłumaczy. Niektóre takie zabiegi stają się popularne i wszyscy je znają dlatego że nie są zbyt subtelnie i ukryte. Jako przykład mógłbym dać sprzęty AGD w Dying Light których nie poznają nawet młodsi polscy gracze, Świat w Borderlands Pre-Sequel który był wzorowany na australii z racji tego że tworzył ją australijski oddział studia. Myślę że większość twórców gier lubi zostawić w grze coś charakterystycznego dla siebie i dogłębny atrykuł na ten temat przeczytałbym z przyjemnością.

    • To fajny pomysł. Będzie trochę trudno go zrealizować, bo wymaga dłuższego researchu, ale chyba warto. Puść maila do mnie na tomasz.popielarczyk@antyweb.pl – otrzymujesz ostatni kod na Ori and The Blind Forest.

    • Qest

      Poszło! Wielkie dzięki!

  • Mikkev

    The Best of the Worst – takie małe perełki wśród gier słabych, zabugowanych itp, będące tak słabymi, ze aż lekko cieszącymi i dającymi frajdę z exploitowania

  • Damian P.

    Propozycja na artykuł, który sam bym chętnie przeczytał: jak to się stało, że w praktycznie każdej grze oprócz sportowych i ekonomicznych strategii, główną składnią gameplayu jest zabijanie? Można by to przedstawić od strony genezy gier jak i psychologicznej.

  • Tomasz Pstrągowski

    Pokolenie Pegasusa. O tym, jak upowszechniające się gry wideo wpłynęły na całe pokolenie Polaków wychowywujących się w latach 90.

  • Boże, kocham tę gierkę! Zobaczyłem chyba wszystkie filmiki o niej! Muszę ją mieć! ;(

  • Adrian Bolewski

    Najdziwniejsze bronie w historii gier

  • Dzięki artykułowi na Antyweb odkryłem tą grę i tak mi się spodobała, że postanowiłem ją kupić. Chciałem zapytać, czy są już znane ceny? Jak myślicie, ile będzie kosztować wersja PC? Czy zagram w nią na PC: i5-4590, 4GB RAM, bez karty graficznej – tzn. na zintegrowanej, intelowskiej? :(

  • merkury98

    Czemu nie na Ps4 ? Powiem ci bo ludzie nie doceniają Xbox one , oraz twórców gier np. takich jak super produkcjia Ori . Ps4 to marka , Xbox one cos wiecej , CO ? odpowiedzi szukajcie u fanów Xbosa . Pozdrawiam

  • shruikan

    Ta gra to mój osobisty „must have” w przeciwieństwie do dużych produkcji, które obecnie nie wnoszą nic ciekawego. No chyba, że ME4 :)

  • Pingback: Xbox One jest teraz tańszy niż kiedykolwiek. Tylko dlaczego miałbyś chcieć go kupić? - AntyWeb()

  • Pingback: Nowy Xbox już oficjalnie. Trzy ważne powody, żeby się nim zainteresować - AntyWeb()