17

Range Rover Velar prezentuje odświeżoną ofertę: zobacz co się zmieniło w luksusowym SUV-ie

Chociaż Range Rover nie może narzekać na sprzedaż luksusowego Velara, to producent nie próżnuje w udoskonalaniu i rozszerzaniu tej oferty. Właśnie zaaplikowano nowe jednostki napędowe i wzbogacono listę wyposażenia standardowego i opcjonalnego.

Luksusowy SUV klasy Premium okazał się strzałem w przysłowiową dziesiątkę dla Range Rovera. Świetnie uzupełnił ofertę między najbardziej luksusowymi i wielkimi modelami jak Range Rover czy Range Rover Sport, a najmniejszym Range Roverem Evouqe. Teraz by jeszcze bardziej zadowolić klientów bogata oferta Velara została uzupełniona o nowe jednostki napędowe (zarówno benzynowe, jak i diesle) oraz o nowe pozycje wyposażenia standardowego i opcjonalnego. Zobacz co takiego zmieniło się z Velarze.

Range Rover Velar: zmiany w nowiutkim aucie

Na początku 2017 roku motoryzacyjny świat zobaczył najnowsze dziecko Range Rovera. Velar jest czwartym SUV-em Premium w portfolio marki i pozycjonowany jest pomiędzy najmniejszym Evoque, a większym Range Rover Sport. Do Polski Velar przybył w połowie ubiegłego roku, a całe auto współdzieli płytę podłogową z nowym Jaguarem F-Pace. Produkcja trwa w brytyjskiej fabryce ulokowanych w miejscowości Solihull.

Chociaż jest to SUV, to Velar nie stracił pokaźnych możliwości jazdy w terenie. Producent obiecuje, że dzięki pneumatyce w zawieszeniu, prześwit można zwiększyć do nieco ponad 25 cm. Początkowo w ofercie znajdowało się sześć jednostek napędowych. Teraz ma się to zmienić, bowiem do palety silnikowej dołączone zostaną dwa dodatkowe silniki. Range Rover Velar to SUV segmentu Premium. Dlatego też pojawiły się kolejne pozycje w wyposażeniu seryjnym i opcjonalnym.

Range Rover Velar: nowe silniki i wyposażenie

Największą nowością w ofercie Velara są dwie nowe jednostki napędowe. Obecnie do wyboru jest ich sześć (trzy benzynowe i trzy wysokoprężne), a będzie ich w sumie osiem. W cenniku pojawią się pozycje oznaczone jako: D275 oraz P340. Ta pierwsza to 3-litrowe, wysokoprężne V6 o mocy 275 KM, które doskonale uzupełni lukę między 240-konnym czterocylindrowcem o pojemności 2 litrów (D240), a trzylitrowym V6 w, najmocniejszej 300-konnej odmianie. Druga to benzyniak o pojemności 3 litrów i mocy 340 KM, który idealnie zapełni lukę między 300-konnym benzyniakiem 2.0 Si4, a koronnym potworem 3.0 Si6 o mocy 380 KM.

Od rozpoczęcia sprzedaży rocznika 2019 nowy Range Rover Velar będzie miał też bogatsze wyposażenie standardowe. Każde auto wyposażone zostanie seryjnie w czujniki parkowania (przód i tył), asystenta pasa ruchu, system wykrywania zmęczenia kierowcy oraz system awaryjnego hamowania. Na liście wyposażenia opcjonalnego znalazły się takie pozycje jak: adaptacyjny tempomat (z funkcją omijania przeszkody) oraz jeszcze czulszy układ zapobiegania kolizji przy dużych prędkościach. Dodano też nowy wzór tapicerki tekstylnej opracowanej przez duńską firmę Kvadrat. Dodatkowo w niektórych Velarach (m.in. P250 i P300) zwiększony zostanie zbiornik paliwa do 82 litrów.

Na ten moment nie znamy jeszcze cen nowych wersji silnikowych. Z ogólnie dostępnych danych różnica między 240-konnym dieslem, a nowym 275-konnym wynosi około 2 000 funtów brytyjskich (tj. około 9 600 zł). Polski oddział jeszcze nie podał zmienionych cenników, jednak wydaje się to kwestią najbliższych dni.