Świat

Przyszłość prasy i ilustrowanych magazynów w sieci - ten pomysł kupuje!

Grzegorz Marczak
Przyszłość prasy i ilustrowanych magazynów w sieci - ten pomysł kupuje!
Reklama

Jednym z problemów kolorowych magazynów i generalnie prasy w internecie jest fakt, że bardzo trudno jest odtworzyć w sieci klimat (wrażenie) towarzysz...

Jednym z problemów kolorowych magazynów i generalnie prasy w internecie jest fakt, że bardzo trudno jest odtworzyć w sieci klimat (wrażenie) towarzyszący oglądaniu papierowego wydania. Newsy czy artykuły prezentowane na stronach portali nie wyglądają już tak dobrze jak zdjęcia na błyszczącym papierze, informacje nie robią takiego wrażenia a nasze czytanie sprowadza się do przeglądu nagłówków. Z drugiej strony internet daj możliwość większej interakcji, umieszczania filmów i generalnie wzbogacania treści o wizualne gadżety.
Reklama

Time Inc. postanowił podjąć rękawicę i zmierzyć się z powyższym problemem. Stworzył elektroniczną wersję magazynu ilustrowanego Sports Illustrated (na razie jest to prototyp). Efekt, końcowy jaki można obejrzeć na Techcrunch (video poniżej) zrobił na mnie naprawdę duże wrażenie (pokaz odbył się na tablecie z dotykowym ekranem firmy HP):


Abstrahując od tego, że SI zawsze miał świetne zdjęcia, to jednak nareszcie efekt jest zbliżony do tego jakbyśmy oglądali magazyn papierowy. Oczywiście są też multimedialne materiały, świetnie wkomponowane w treść, można przesuwać zdjęci lub też uruchamiać film podczas czytania czasopisma, nie wspominając już o opcjach szybkiego przesłania linku znajomemu na Twitterze, Facebooku czy klasycznie mailem.

Myślę, że tego typy przedsięwzięcia jeśli chodzi o prasę a szczególnie kolorowe magazyny w internecie mają szansę na przekonanie klientów co do płatności i abonamentów. Efekt końcowy tego typu wydań elektronicznych jest moim zdaniem dużo lepszy niż czytanie newsów na klasycznym portalu.

Oto jak wygląda oficjalne demo Time Inc’s:



Reklama

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama