8

Poświęć dosłownie chwilę dziennie, by mieć codzień aktualną stronę www swojego lokalu

Właściciele małych firm usługowych, na przykład fryzjerzy czy też małych restauracji, zwykle zrobienie strony zlecają, wrzucają później do sieci i tak sobie wisi. Nie aktualizują, nie dodają nowych elementów i nie dbają o to, by sprawiała wrażenie, że ta strona żyje. Ja to rozumiem, często nie mają o tym pojęcia, są zapracowani, robią swoje. Ale są czy powstają narzędzia, które mogą w tym pomóc, a nie wymagają niewiadomo jakiej wiedzy i nie zabierają zbyt dużo czasu. Jednym z nich jest HelloBox, do którego dziś dostałem zaproszenie do testów.

To nic innego jak mały panel, taka nakładka na stronę, gdzie możemy zamieszczać aktualne informacje o firmie, lokalu czy innych usługach. Jego konfigurator domyślnie uruchamia się z opcją pobrania danych kontaktowych i możliwością wysłania emaila.

Przyjmijmy, że AntyAppsy to teraz restauracja, by pokazać jak taki panel można szybko skonfigurować pod siebie. Jak widać HelloBox sam wybrał kolor, który najbardziej pasuje do kolorystyki strony (oczywiście można wybrać inny). Teraz możemy pozmieniać co nieco. Przede wszystkim komunikat dla odwiedzających stronę, lokalizację i dodanie numeru telefonu – przydatne będzie, jeśli ktoś odwiedza naszą stronę na smartfonie.

A skoro to restauracja to warto dodać jeszcze, czy w danej chwili jest otwarta i czy można się tam udać od razu, czy szukać dalej.

Panel dostosowany jest do wyświetlania na urządzeniach mobilnych, nie widać w konfiguratorze tego dokładnie, bo zmnieszają tylko skalę wyświetlania strony.

Tutaj lepiej to widać, nie szpeci, ani za bardzo nie przeszkadza, dodatkowo w ustawieniach możemy ustalić czas, po którym panel znika.

Po konfiguracji wystarczy wkleić kod w sekcję head w kodzie strony i mamy panel gotowy.

Wydaje mi się, że to przydatny dodatek dla odwiedzających takie strony. Mamy tu aktualne dane kontaktowe, lokalizację przydatną do nawigacji i informację o godzinach otwarcia. Przydatny zwłaszcza, jeśli ktoś z poziomu smartfona odwiedza stronę, nie musi jej wertować, od razu po wejściu widzi czy lokal jest otwarty aktualnie, jeśli tak może od razu zadzwonić czy wyznaczyć w nawigacji trasę dojazdu. Przy tym obsługa panelu nie zabiera dużo czasu i nie trzeba angażować do tego znowu jakiegoś speca.

Aktualnie HelloBox jest w fazie beta, ale zaproszenia do testów wysyłają szybko, ja dostałem po kilku minutach.

  • bad-badger

    Odruchowo bym to próbował zamknąć, z przyzwyczajenia…

    • Można ustawić na kilka sekund, w sumie wystraczy rzut oka i ewentualnie kliknięcie w mapę

  • zakius

    to nie jest kwestia znania się, podmiana numeru telefonu czy godzin urzędowania to tylko ctrl+f i umiejętność zrobienia czegoś analogicznie do wzorca, ludziom po prostu się nie chce i żadne narzędzia tego nie zmienią

    • Oj, nie generalizowałbym tak, części na pewno się nie chce, część nawet nie pomyśli, często wynika to z niewiedzy

    • zakius

      nie pomyślą, że by wypadało
      jakby naprawdę się tak bali to by nawet zapłacili znowu, chociaż taka usługa to naprawdę jest trudna do wyceny
      gorzej jak byli na tyle bystrzy, że nie mają danych dostępowych, a wykonawca się zwinął

    • I tak bywa

    • Obserwator_911

      Bo tak ciężko przeczytać pomoc do systemu CMS, który się otrzymało wraz ze stroną. Wiem, czytanie instrukcji wyszło z mody.

    • Zdziwiłbyś się jak wiele z takich osób, nie wie co to jest CMS.