3

6 mln złotych dla polskich e-podpisów. Gotowi na rewolucję w biurach?

Wartość rynku podpisu elektronicznego rośnie w dynamicznym tempie, obecnie w skali globalnej wynosi 631,5 mln dolarów, a analitycy przewidują, że do 2025 roku osiągnie poziom 4,98 mld dolarów. W wyścigu po ten kawałek tortu trzy lata temu stanęło polskie Autenti, a dziś z pomocą funduszy Innovation Nest i Black Pearls VC, które zainwestowały właśnie odpowiednio 3,3 i 3 mln zł w ich rozwiązanie, chcą ten wyścig przyspieszyć i wdrożyć swoje usługi za granicą.

Chwilę po starcie opisywałem Wam na Antyweb ten serwis, zasadę działania możecie więc poznać w tym wpisie – Polskie Autenti chce powalczyć z rynkiem papieru na całym świecie. W dużym skrócie, Autenti pozwala praktycznie jednym kliknięciem podpisywać dokumenty firmowe online czy wprost – zawierać umowy online, bez konieczności odręcznego podpisywania umów na papierze i przesyłania go pomiędzy stronami.

Grzegorz Wójcik, CEO Autenti:

Idea depapieryzacji w organizacjach to już nie moda, a paląca potrzeba. Nasze rozmowy o e-podpisach w firmach nie kończą się pytaniem “czy?”, ale “kiedy u nas?”. Dzięki wsparciu Innovation Nest i Black Pearls VC, mamy szansę wykorzystać właściwy moment, aby znacząco przyspieszyć, realizując ambitne plany ekspansji za granicą oraz podnosząc standardy bezpieczeństwa danych. To właśnie kompetencje, doświadczenie i międzynarodowe kontakty naszych partnerów są kluczowe dla dynamicznego rozwoju Autenti.

autenti

Marek Kapturkiewicz, partner i współzałożyciel funduszu Innovation Nest:

Istotny wpływ na efektywność procesów w firmie to obecnie najbardziej kluczowa cecha charakteryzująca projekty, które mają największe szanse na sukces. I właśnie Autenti proponuje taką wartość, która pozwala na fundamentalne przyspieszenie oraz optymalizację procesu podpisywania umów i setek innych firmowych dokumentów. Gwarantuje równocześnie, że podpisany dokument jest tym właściwym i nigdy nie zaginie.

Mam nadzieję, że powyższa inwestycja pozwoli Autenti na szybszą ekspansję na rynki zagraniczne, to jeden z wzorcowych przykładów, gdzie polskie rozwiązania mogą zaistnieć na arenie międzynarodowej. Projekt powstał i działa od kilku lat, więc to nie jest projekt, który powstał „wczoraj”, ale z powodzeniem działa na polskim rynku od dłuższego czasu, więc już czas, by dowiedziały się o nim zagraniczne firmy.