30

Play wchodzi w ubezpieczenia – wszystkie dostępne będą w jednej aplikacji mobilnej

Dywersyfikacja zysków z różnych kanałów nie jest niczym nowym wśród operatorów komórkowych. Możemy już teraz wybierać z usług takich jak prąd czy usługi bankowe, a dziś Play na konferencji ogłosił uruchomienie usług ubezpieczeniowych.

Do tej pory Play udostępniał towarzystwom ubezpieczeniowym swoją bazę klientów, którzy ubezpieczeni zostali podczas procesów sprzedażowych usług komórkowych w liczbie 722 tysięcy.

Play dostrzega tu spory potencjał, związany z rozwojem sprzedaży usług ubezpieczeniowych w Europie, dlatego postanowił zaprosić do współpracy czołowe towarzystwa ubezpieczeniowe, by zaproponować je wszystkie w jednej aplikacji mobilnej. Są tu takie firmy jak Allianz, InterRisk, Compensa czy Uniqua.

Wszystkie ubezpieczenia dostępne będą w jednej aplikacji mobilnej, na razie na Androida, na iOS ma się pojawić do końca roku. Oferta skierowana będzie dla klientów indywidualnych, którzy mają zawartą umowę abonamentową. Łącznie, na początek dostępnych będzie 70 różnych form ubezpieczeń.

Spośród nich wyszczególniono trzy ubezpieczenia, z których jedno będzie za darmo przez rok, a pozostałe dwa za 0,99 zł miesięcznie.

Będzie tu do wyboru ubezpieczenie związane z naprawami domowymi, wsparciem prawnym oraz ubezpieczenie nazwane „gryzący problem”, a chodzi tu o ubezpieczenie związane z ugryzieniami przez kleszcze.

Pozostałe 70 ubezpieczeń dotyczy takich obszarów, jak smartfony, bezpieczeństwo, motoryzacja, dom i rodzina, zdrowie i podróże i sport.

W przypadku smartfonów, do wyboru będą trzy ubezpieczenia – przed kradzieżą, uszkodzeniem, wymianą lub naprawą urządzenia. Podawane są widełki cen tych ubezpieczeń, zależą one od poziomu ubezpieczenia, na jakie zdecyduje się klient.

Mocno rozbudowana jest kategoria bezpieczeństwo. Znajdziemy tu ubezpieczenia związane z kradzieżą mienia, utratą danych czy utratą środków na rachunkach bankowych, ale jest też OC w życiu prywatnym czy wsparcie sądowe.

Dom i rodzina to naprawy domowe, bezpieczny komputer, dom, ochrona wyposażenia oraz bezpieczny pupil.

W kategorii motoryzacja znajdziemy na razie tylko jedno ubezpieczenia, ale ma tu się pojawić ich więcej w najbliższej przyszłości, na tę chwilę możemy skorzystać jedynie z Assistance.

Ubezpieczenia związane ze zdrowiem to przede wszystkim wsparcie po wypadku, przy leczeniu nowotworów oraz prywatny lekarz. W tej kategorii znalazł się też wspomniany wcześniej „gryzący problem”.

Ostatnia kategoria to podróże i sport, a w nich pozycje związane z aktywnym wypoczynkiem i uprawianiem sportów jak i ochroną sprzętów z których korzystamy przy tych aktywnościach.

Jak już wspominałem, wszystkie te pozycje będą dostępne w jednej aplikacji mobilnej, z poziomu której będziemy mogli w każdej chwili wykupić interesującą nas polisę. W aplikacji będą wprowadzone nasze dane osobowe, a więc nie będzie trzeba za każdym razem, przy różnych ubezpieczeniach wprowadzać je ponownie.

Co najważniejsze, wszystkie opłaty związane z wykupionym ubezpieczeniem będą dostępne na jednym rachunku z usługi telekomunikacyjne, a wszystkie nasze polisy znajdziemy w aplikacji mobilnej bez konieczności szukania ich w dokumentach.

Play Ubezpieczenia dostępne będą już od dziś, aplikacja mobilna powinna pojawić się w Google Play w przeciągu kilku godzin, znajdziecie ją pod tym adresem. Natomiast zapis całej konferencji, która przed chwilą się zakończyła, możecie prześledzić w tym poście:

Co jeszcze przeszło do PLAY?

Opublikowany przez Marcin Gruszka Rzecznik Prasowy Play na 12 grudnia 2017