40

Uwaga na phonearena.pl, sklep nie realizuje zamówień na telefony – nie ma z nimi kontaktu

Przyznam, że pierwszy mój kontakt z tym sklepem miałem dopiero w momencie, kiedy napisał do nas czytelnik, skarżąc się, że nie zrealizowano jego zamówienia. Okazało się, że to nie jedyna osoba poszkodowana przez phonearena.pl.

Phonearena.pl

Nasz czytelnik dał się skusić ceną, która jest średnio o ok. 200 PLN tańsza niż w innych sklepach sprzedających telefony. Obsługa sklepu do momentu złożenia zamówienia czyli 12.09 była bardzo komunikatywna. Po wpłaceniu pieniędzy kontakt się urwał. Podobny przypadek spotkał wielu użytkowników sklepu, którzy teraz aktywnie komentują co myślą o tym sklepie na Opineo. Wszystkie komentarze pokazują jeden i ten sam problem – niezrealizowane zamówienia:

Zamowilem telefon dnia 28.08 oplacilem go I dnia 11.09 otrzymalem wiadomosc ze moje zamowienie jest w trakcie realizacji I od tamtej pory nie odpisują mi na zadnego mail I do dzis nie dostalem swojego zamowienia. Nie wiem co mam robic czy isc na policję czy jeszcze czekac.Daje pozytywna bo negatywne usuwają.

Niektóre są bardziej dosadne:

Złodzieje oszuści firma na lipe, kupiłem telefon 19.09 do dziś nie dotarł. Brak odpowiedzi na maila telefonu nie odbierają. Status przesylki „pakowanie” zgłaszam sprawę na policje. Proszę wszystkich oszukanych by zgłaszali również gdyż pewnie naszych pieniędzy nie odzyskamy ale może się uda uchronić innych i żeby ktoś zablokował może tą stronę która w dalszym ciągu działa…

Jak łatwo sprawdzić w KRS firma prowadząca Phonearena została zarejestrowana w czerwcu 2017 roku, dokładnie 27 czerwca. Niezrealizowane zamówienia zgłaszane przez użytkowników pochodzą z września 2017 roku. Trudno więc nie snuć tutaj podejrzeń, że cała akcja była zaplanowana z premedytacją.

Phonearena.pl - dane firmy

Moja próba dodzwonienia się do sklepu zakończyła się oczywiście niepowodzeniem. Infolinia informuje za to, że w dniu 8 sierpnia niestety nie będzie czynna. Wygląda więc na to, że od dnia 8 sierpnia nie można było się do nich dodzwonić skoro był to ostatni raz kiedy zaktualizowali powiadomienia w systemie telefonicznym. Do tego oczywiście skrzynka na wiadomości pocztowe jest pełna. Napisałem też oczywiście pytanie na mail podany w danych kontaktowych ale, jak się można było spodziewać, nie otrzymałem odpowiedzi. Jeśli takowa dotrze, zaktualizuję tekst.

Pomimo kradzionego loga (logo pochodzi od phonearena.com) sklep może budzić zaufanie. Jest regulamin, podane dane firmy, początkowo dobre opinie i szybki kontakt. Oczywiście dopiero z czasem okazuje się, że pozytywne komentarze są pisane przez małą grupę osób – prawdopodobnie samych właścicieli. Wszystko jest przygotowane w ten sposób, że przeciętny użytkownik internetu nie ma szans zorientować się, że może być problem z zakupami w tym sklepie.

Wszystkim, którzy złożyli zamówienie w phonearena.pl i nie zostało ono zrealizowane polecam kontakt z policją i dokładne udokumentowanie całego procesu zakupowego. Wbrew pozorom Policja dość dobrze radzi sobie w takich przypadkach o ile ma potwierdzone zgłoszenia.

Na koniec dodam tylko, że warto kupować sprzęt w znanych i renomowanych sklepach najlepiej posiadających też stacjonarne oddziały. Atrakcyjne upusty niespotykane w innych sklepach powinny być pierwszym sygnałem, aby zachować ostrożność.

  • gizmiak

    Śmiech na sali. Ja tydzień temu zamówiłem olej z eMAGu, nie dostałem do dziś, nie odpisują na maile, ale nie lecę do Antywebu, żeby zrobili z tego artykuł.

    Tak to się kończy, jak się kupuje cebule z niesprawdzonych źródeł.

    • sakul

      cebula to z Ciebie niezla – logika neandertalczyka porownywac olej za 6 zl do tel za 1000 powodzenia w zyciu z taka logika

    • Artur Marciniak

      Trzeba być ostrą cebulą żeby wierzyć w takie promocje. Więc sory, ale nie żal mi nikogo kto się nacina na coś co śmierdzi na kilometr.

    • kim

      ja zamawialem z emagu plyte gazowa piekarnik i okap i musialem pisać do supportu bo po tygodniu jeszcze nie wyslali, dziwnie sie zbieglo ze dopiero po zgłoszeniu cos sie ruszyło nastepnego dnia. Stawiam na tandetny system informatyczny. Plus jest taki ze wszystko sprawne i zero problemow ze sprzetem jak na razie.

    • Cebulak

      aha

    • Cebulak

      Może im nie wpłaciłeś 6zł albo wysyłasz e-maile na zły adres. Sprawdź najpierw to a potem pisz

    • Shakuahi

      Walczyłam z emag ostro swojego czasu, jeszcze jak nazywali się agito. Przysłali mi zepsutą kartę graficzną. Odesłałam ją na gwarancji i się zaczęło. Pół roku czekałam na zwrot w końcu chyba kasy.

  • Borubar

    Jeśli sklep pieniądze z katy pobrał a nie wysłał towaru a jednocześnie nie odbierze telefonu albo nie odpisze na maila nie próbuje się dzwonić do niego ponownie tylko od razu dzwoni się do banku i robi chargeback.

    Pieniądze wrócą co do grosza, a nieuczciwy sprzedawca będzie musiał pokryć koszty całej procedury.

    Jeśli zgłoszeń o chargeback będzie więcej operator karty całkowicie zablokuje mu płatności.

    To takie proste. Jak można nie znać takich podstaw robienia zakupów przez internet.

    • kim

      tyle ze tu jest przelew, to nie byla platnosc kartą. Moze byc problem.

    • Borubar

      Na stronie jest napisane, że można płacić kartą
      https://www.phonearena.pl/Sposoby-platnosci-i-prowizje-cterms-pol-17.html

    • gom1

      dzwoni się do banku i robi chargeback

      Działa z kartą debetową?

    • Roman Rarog

      Tak i to jest procedura organizacji płatniczej nie banku, jeśli pracownik banku będzie się wykręcał trzeba się powołać na Visa/mc bo mają obowiązek przyjąć zgłoszenie chargeback.

  • Michał Spiechowicz

    Sklep że skrajnie podejrzanymi cenami, z nazwą i logiem jak duży portal GSM. Brzmi legitymacyjnie ;)

  • Pan Kleks

    Dlaczego ludzie kupują przez internet telefony i nie wybierają opcji za pobraniem? Ja rozumiem jakieś bzdury do 100 zł ale telefon ?

    • Wojciech Pluta

      Dlatego, że kupuję sporo droższe graty z głową i nigdy nie miałem z tym problemu a gotówka jest u mnie w portfelu utrzymywana na minimalnym poziomie?

    • Nigdy wcześniej nikt ich nie oszukał? Zawsze płacą w całości itp.

    • Pan Kleks

      „Nigdy wcześniej nikt ich nie oszukał?” Stąd się właśnie biorą takie firmy krzak. Internet jest pełny oszustów i nie powinno się nikomu dawać swoich pieniędzy z góry.

    • rigel

      W tym sklepie nie ma możliwości zakupu za pobraniem.

    • Borubar

      Płatność za pobraniem nie chroni przed wszystkimi oszustwem. Mogą wysłać kilogram ziemniaków albo cegłę. Albo nawet obudowę telefonu tak że nawet po otwarciu paczki w pierwszej chwili się nie połapiesz.

      Płacąc kartą jesteś chroniony przed wszystkimi oszustwami.

  • Marek

    Co bardzo podejrzane, sklep oferuje tylkojexen rodzaj płatności za towar. Przedpłata. Żaden normalny sklep tak nie robi

    • Qba

      Kuźniewski tak robił i zbankrutował.

  • Marecki

    Co za idioci kupują w sklepach ktore istnieja miesiac czy dwa?

    • A skąd ludzie mają o tym wiedzieć i nie nazywaj ich idiotami bo wśród nich może być twój tata lub twój kolega.

    • Qba

      Może napisz o tym że Sferis też sprzedaje telefony, kamerki, monitory kilka stówek taniej.

      A potem się okazuje że sprowadzane bez polskiej gwarancji.

    • tempest5485

      Rzeczywiście tak robią… Ale z drugiej strony jest też odpowiedzialność sprzedawcy. W razie czego mogę reklamować sprzęt bezpośrednio u niego i mam na to 24 miesiące…

    • Qba

      Ale to jest mniej korzystne bo musisz dostarczyć towar do Sferis i czekać 14 dni na rozpatrzenie reklamacji.

      Tymczasem gwarancja Della byłaby realizowana w 48h u klienta.

    • Arek P

      dell do każdego komputera dorzuca gwarancję NBD?

    • Qba

      Nawet do Inspironów, zresztą Sferis chwali się w opisie gwarancją NBD.

      A potem się okazuje, że nie dotyczy drugiego nabywcy o czym nie raczą poinformować.

    • tempest5485

      Racja, ale Sferis jest raczej rozpoznawalny na rynku i obecny już od wielu lat. Poza tym to, że Dell ma taką politykę, nie znaczy, że inne firmy robią tak samo. Wątpię, aby Motorola działała w analogiczny do Della sposób…

    • Cyr4x

      Dopóki w Polsce obowiązuje rękojmia, to nie ma problemu.

    • Qba

      Jest problem, bo sklep może zostać za tydzień zamknięty. Patrz historie z Mix Electronics czy Kuźniewski.

      Poza tym w rękojmii jest jedynie półroczne domniemanie istnienia wady, po nim musiałbyś udowodnić że sprzedali ci wadliwy telefon. Bo rękojmia obejmuje tylko wady występujące w momencie sprzedaży.

    • Artur Marciniak

      może się w końcu nauczą, że nie ma na świecie okazji. A gdy już takową znajdą to niech to będzie pierwszy sygnał do prześwietlenia firmy…

  • kulkia

    Grzesiek, napisz do nich z innego maila, z tytułem wiadomości „Chcę kupić telefon” i zapytaj o jakiś drogi model. Zobaczymy czy odpiszą.

  • Mateusz Nawrocki

    Dopiszę do listy veristo.pl – również grupa przestępcza co okrada ludzi kusząc atrakcyjnymi cenami. Policja przyjęła zgłoszenie i na tym byłby koniec bo strona nadal istnieje i ma się świetnie a Kasa Stefczyka w której mają konto złodzieje oczywiście odmawia współpracy z poszkodowanymi.
    Organy jak policja i prokuratura nic nie robią z całą sytuacją więc proszę nie piszcie głupot że coś robią. Fałszywe sklepy funkcjonują mimo zgłoszeń poszkodowanych!!! Swoją drogą ciekawe czy ten sklep z artykułu również ma konto w kasie Stefczyka….

  • ;)

    Bardziej porywające pytanie – Czy ktoś otrzymał cokolwiek z tego sklepu?

  • Danceqwerty

    Podobnie jest z sklepem Xiaomi Store. Jedyna opcja to płatność z góry. Czas realizacji jest już jutro. Czekasz miesiąc, i nic. Nie możesz się dodzwonić. Po miesiącu z łaską oddali kasę (po kilkunastu a-mailach i telefonach – których i tak nie odbierają). Mimo skarg dalej funkcjonują. Facet prowadzący firmę, raz na jakiś czas zmienia nazwę brandu.

  • krakus

    No oczywiście Poznań. A czego innego się po nich spodziewać, w końcu „nie ma cwaniaka nad poznaniaka”…

  • Chaos Deterministyczny

    „w czerwcu 2017 roku, dokładnie 27 czerwca” – warto tak pisać? Rozumiem po to, tekst był 2-3 wyrazy dłuższy?
    „Trudno więc nie snuć tutaj podejrzeń, że cała akcja była zaplanowana z premedytacją.” Czy akcja może być niezaplanowana z premedytacją?
    Co do treści artykułu nie mam zastrzeżeń, oszuści byli, oszuści będą.

  • Cyr4x

    Oczywiście pseudosklep bezczelnie zerżnął nazwę i logo od znanego zagranicznego serwisu o telefonach phonearena.com. Wątpię, żeby byli w jakikolwiek sposób powiązanie.

  • demola

    Dlatego zamówienia w sklepach których nie znamy i których nie jesteśmy pewni robimy za pobraniem. Nie ma takiej opcji…trudno, idziemy do konkurencji. Oczywiście paczkę odpakowujemy przy kurierze.