9

Odświeżona Skoda Fabia z wizytą u kosmetyczki: nowe technologie i mniej zmarszczek

Bestseller segmentu aut miejskich właśnie przeszedł kurację odświeżającą. W wyniku wizyty u kosmetyczki poprawiono delikatnie wygląd, ale największe zmiany przeprowadzono pod karoserią. Nowa Skoda Fabia jest bogatsza w nowoczesne technologie, przez co jeszcze bardziej dostosowuje swoją ofertę pod oczekiwania klientów.

Kiedy w 1999 roku świat ujrzał pierwszą generację Fabii, od razu mała Skoda stała się wielkim hitem sprzedażowym. Do dzisiaj po drogach całego świata jeździ ponad 4 miliony egzemplarzy, a w 2017 roku Fabia była najchętniej wybieranym samochodem na polskim rynku. W 2014 roku pokazano trzecią generację, którą poddano właśnie faceliftingowi. Co się zmieniło w popularnym aucie z Czech?

Nowa Skoda Fabia, czy coś się zmieniło?

Stylistycznie niewiele. W przednim pasie delikatnie poprawiono wygląd przednich lamp (na liście opcjonalnego wyposażenia znajdziemy przednie oświetlenie w technologii FullLED) i delikatnie przeprojektowano zderzak. W porównaniu do poprzenika zmieniono też minimalnie wygląd świateł do jazdy dziennej. Z tyłu zaś lampy straciły czarną obwódkę, a na zderzaku pojawiły się odblaskowe paski. Dodatkowo teraz do wszystkich wersji można zamawiać nawet 18-calowe felgi aluminiowe.

Wewnątrz Skody Fabii zmiany są równie kosmetyczne. W centrum kokpitu wyświetlacz systemu multimedialnego Swing powiększono do 6,5 cala i lepiej wkomponowano w całość. Pojawiły się też trzy nowe systemy bezpieczeństwa: Blind Spot Detection (monitoring martwego pola), Rear Traffic Alert (ostrzeganie o ruchu poprzecznym przy cofaniu) i Light Assist (asystent świateł drogowych).

Stylistycznie nowa Skoda Fabia niewiele różni się od poprzedniczek

Odświeżając Skodę Fabię nie mogło też zabraknąć nowych pomysłów z działu Simply Clever. Wszyscy już znają m.in. skrobaczkę ukrytą na wewnętrznej stronie klapki od wlewu paliwa czy parasolkę umieszczoną pod fotelem pasażera. Teraz wspomniana skrobaczka jest równocześnie miernikiem wysokości bieżnika opony, a w bagażniku umieszczono dodatkową lampkę, która po wyjęciu staje się podręczną latarką.

W palecie silnikowej zmian jeszcze mniej. Wszystkie silniki benzynowe TSI wyposażone zostaną w filtry cząsteczek stałych, przez co oferta Skody spełniać będzie normy emisji spalin Euro 6.2. Poza tym, zmian brak. Odświeżona Skoda Fabia wjedzie do polskich salonów w połowie 2018 roku.