3

Na czym polega model współpracy CPC i czy jest on korzystny dla e-commerce?

Według ostatniego raportu „E-commerce w Polsce 2017” liczba polskich internautów robiących zakupy w sieci rośnie na przestrzeni lat. Mimo to,  46% badanych nadal nie kupuje online, co świadczy o drzemiącym potencjale sprzedaży przez internet.  Czy biznes e-commerce odpowiednio go wykorzysta? Czy mniejsi gracza mają szansę zdobyć swoich klientów na polskim rynku, na którym działa już prężnie konkurencja? Tak, nawet jeśli nie mają dużych zasobów, mogą rozpocząć od współpracy na zasadzie modelu rozliczenia CPC z platformą sprzedażową, np. z ShopAlike.pl.

Czym jest ShopAlike?

Stworzone przez Visual Meta GmbH (należące do koncernu Axel Springer) ShopAlike istnieje na polskim rynku od 2011 roku. Obecnie współpracuje z ponad 280 sklepami z branży mody, sportu, mebli, akcesoriów domowych i kuchennych oraz elektroniki. Platforma generuje ponad milion unikalnych wizyt miesięcznie. W odróżnieniu od licznych porównywarek cenowych główny nacisk kładzie na łatwe wyszukiwanie produktu (dzięki swoim rozbudowanym filtrom i możliwości porównywania wielu sklepów i marek w jednym miejscu).

Czym jest model współpracy CPC?

Jak wyjaśnia nam Dominika Pietruszyńska, Head of Sales CEE “ShopAlike współpracuje z partnerami w modelu CPC – jest to opłata za klik w produkt z oferty sklepu, który przekierowuje potencjalnego klienta na jego stronę. Stawki są ustalane elastycznie według potrzeb partnerów, w zależności od kategorii czy urządzenia.”

Dlaczego model CPC we współpracy z ShopAlike.pl się opłaca?

  • Możliwość dopasowania stawek CPC do potrzeb sklepu
  • Pomoc przy optymalizacji feedu produktów sklepu internetowego
  • Dyspozycyjność personalnego Account Manager ShopAlike
  • Darmowe konsultacje, raporty, dashboard dla partnera oraz śledzenie sprzedaży.
  • Pomoc przy ekspansji na nowe rynki (jeśli sklep posiada feed w lokalnym języku jednego z krajów, w których prosperuje ShopAlike, czyli Austria, Brazylia, Czechy, Dania, Finlandia, Francja, Hiszpania, Holandia, Niemcy, Słowacja, Szwecja, Węgry czy Włochy.)

Jak dobrze zoptymalizować swój katalog produktowy?

Mimo iż samo rozpoczęcie współpracy z platformą sprzedażową jest łatwe i obiecujące, nie spotka ono naszych oczekiwań, jeśli nie przyłożymy wagi do swojego katalogu (inaczej feedu) z produktami. Oto kilka wskazówek, jaki powinien on być, aby maksymalnie wykorzystać potencjał współpracy z platformą sprzedażową.

Im więcej informacji o produkcie jest zawartych w feedzie,  tym lepiej (ze względu na rozbudowane filtry platformy ShopAlike). Innymi słowy, mając dokładny i bogaty opis produktu, mamy szansę wyświetlać swój asortyment na większej ilości stron internetowych. Np.  “buty nike” znajdą się na dwóch stronach “buty” oraz “nike’a”, a “buty nike air max czerwone damskie”, mają szansę znaleźć się na 4  i więcej stronach platformy.  Poza jakością opisu produktów liczy się także ich ilość – im ich więcej, tym większa widoczność sklepu na platformie.

Darmowe kliknięcia na początek współpracy

Dla naszych czytelników ShopAlike przygotowało specjalną ofertę. Sklepy, które dołączą do platformy, wysyłając zgłoszenie na adres mailowy partners@shopalike.pl i w tytule maila wpiszą „AntyWeb”, otrzymają 300 darmowych kliknięć do wykorzystania w pierwszych dwóch miesiącach współpracy. Oferta obowiązuje do końca maja.

Dołączenie do platformy nie wiąże się z żadnymi innymi opłatami startowymi, czy abonamentowymi. Wystarczy udostępnić platformie swój katalog produktowy (w formacie XML lub CSV), lub też przygotować dedykowany feed i można rozpocząć sprzedaż.

 

Tekst powstał we współpracy z ShopAlike.