33

Jeśli robisz spożywcze zakupy online powinieneś skorzystać z Kwit.pl

Robienie online zakupów spożywczych nadal nie jest popularne w Polsce, ale uwierzcie mi że będzie. Dla tych którzy już dziś potrafią docenić wygodę zamawiania sprzed fotela i nie wystawania w kolejkach czy gubienia się w alejkach hybperamrketów mam jeszcze jedną dobrą wiadomość. Powstał całkiem ciekawy startup porównujący nie tylko ceny produktów w sklepach online ale wręcz całego naszego koszyka. Serwis nazywa się Kwit.pl, na razie […]

Robienie online zakupów spożywczych nadal nie jest popularne w Polsce, ale uwierzcie mi że będzie. Dla tych którzy już dziś potrafią docenić wygodę zamawiania sprzed fotela i nie wystawania w kolejkach czy gubienia się w alejkach hybperamrketów mam jeszcze jedną dobrą wiadomość.

Powstał całkiem ciekawy startup porównujący nie tylko ceny produktów w sklepach online ale wręcz całego naszego koszyka. Serwis nazywa się Kwit.pl, na razie jest w wersji beta ale już teraz da się z niego sporo wycisnąć.

Jak to działa? Wybieramy i dodajemy do koszyka produkty jak w klasycznym sklepie online. Następnie kiedy już mamy nasz koszyk przechodzimy do jego wyceny, którą mamy podzieloną na wszystkie dostępne sklepy i wszystkie artykuły. Dzięki temu widzimy jak na przykład ceny kawy fluktuuje od 17,99 PLN do 23,99 PLN za 200g.

To na co mi się bardzo podoba to fakt, że serwis wycenia cały nasz koszyk. Jest to o tyle ważne, że często właśnie od całego koszyka zależy w którym sklepie będzie bardziej opłacało się zrobić zakupy.

Jak wspomniałem Kwit jest na początku drogi, myli się przy wielu produktach nie potrafiąc czasem dobrać ich we wszystkich sklepach, czasem porównuję 2l koli do puszki 0,33. Te błędy nie przeszkadzają jedna w oszacowaniu na szybko który sklep będzie tańszy biorąc pod uwagę planowane zakupy.

Kwit | Szczegóły koszyka

Problem jak widzę w tym przypadku tego startupa to model biznesowy. Jeśli chce żyć z przekierowań to będzie musiał wykazać się naprawdę dużym i efektywnym ruchem. Jeśli stanie się popularny to musi też liczyć się z ryzykiem zablokowania przez sklepy które w porównaniu cenowym nigdy nie wypadną korzystnie itp.

Mimo to jak dla mnie na dziś Kwit to przydatne narzędzie – i skoro mogę zaoszczędzić parę złotych to czemu tego nie zrobić

  • Michał Korzeniowski

    próbowałem takich programów ale trzeba dwa razy robić koszyk, nie ma wszędzie tego co potrzebujesz i kończy się szukaniem zamienników i więcej zachodu niż pożytku, przynajmniej jak dla mnie:)

    • ale ja z tego korzystam jako z szybkiej porównywarki cen produktów bardziej niż narzędzia do zamawiania

    • Michał Korzeniowski

      no nie, założenie zrozumiałem ale nie wyobrażam sobie jak kupuje np 30 produktów porównywa każdy albo nawet połowę który jest tańszy w jakim sklepie. Co więcej w jednym coś jest tańsze a w drugim droższe i wychodzi ,że oszczędzasz 5zł które tracisz bo ten sklep ma akurat droższy dojazd:). Chodzi mi o to ,że do porównania konkretnych kilku produktów/książek mam zastosowanie dla porównywarek ale do zakupów spożywczych wydaje mi się trochę zbyt czasochłonne do oszczędności:)

    • Dojazdy wkrótce też będą brane pod uwagę w Kwicie :) Dzięki za opinię!

    • blassKriss

      Masz rację – za duzo zachodu, by zaoszczędzić 4 zł

    • Średni koszyk w spożywczym e-sklepie to około 250 zł. Kwit przy takie sumie pomoże zaoszczędzić nawet 30-40 zł. Czy to dużo? Moim zdaniem tak!

    • Artur

      problem jaki Was czeka moim zdaniem to jakieś targowiska, bazarki gdzie można często o wiele taniej kupić niż w hipermarketach, a i jakość wydaje się być w moim przekonaniu lepsza (tak jestem osobą która nie kupuje w marketach mięsa), dodatkowo odległość od takiego bazaru oraz kontakt z obsługą przeważa szalę o zakupie

    • Zgodze się z Tobą. Póki co kierujemy się w ‚ciężki FMCG’: proszki, pieluchy, woda, chemia etc. tego nie dostaniesz na bazarku.

    • Dzięki za opinię! Zamienniki to faktycznie jeden z największych problemów z jakimi się zmagami. Niestety asortyment sklepów jest tak różny, że nie da się tego zrobić inaczej. Nasz system uczy się zamienników analizująć poczyniania użytkowników w Kwicie. Im więcej osób będzie korzystało z Kwita, tym system w proponowaniu zamienników będzie dokłądniejszy.

      Co do robienia koszyka „dwa razy”. Dziś Kwit oferuje sprzedaż bezpośredną z 4 sklepów, w pozostałych 6 nadal zostaje jedynie (co i tak jest bardzo dużą pomocą) porównywanie cen. Walczymy o każdy kolejny sklep, rycnek jest trucny i trzeba ich trochę w e-commercie wyedukować. Podobnie jak było w przypadku startu nokautu czy ceneo.

    • Michał Korzeniowski

      wiecie co, żeby to miało sens IMHO oczywiście, to są dwie rzeczy. Przewalczenie żeby nie robić dwóch koszyków to raz a druga sprawa to napisać algorytm w którym klinet sam może zdecydować co traktuje jako zamiennik lub co jest dla niego alternatywą. Jesli dla przykładu zamawiasz tylko dwa rodzaje tuńczyka a tak mam z większością produktów to jeśli mógłbym wejść na kwit i system w oparciu o moje preferencje złożył by mi taki koszyk z wcześniej zaznaczonymi zamiennikami/alternatywami i od razu zamówił był by git:).

    • W sumie to tak działa :) Wstawiasz produkt do koszyka, owy tuńcczyk. Kwit widzi, że w dwóch sklepach go nie ma więc proponuje Ci jakiś zamiennik (o ile jest w stanie, kiedy mamy małe prawdopodobieństwo trafirnia, nie proponujemy zamiennika wcale, dająć wybór użytkownikowi). I teraz jest Twoja kolej. Jeśli Ci zamiennik nie pasuje, podmieniasz go na inny, dowolny według Twoich preferencji. Kiedy w przyszłości wrócisz do Kwit, i znów wybierzesz ten sam tuńczyk, Kwit będzie pamiętał jakiego zamiennika uzyłeś ostatnio do tego produktu i go wykorzysta jeśli będzie taka potrzeba.

      Czy dobrze zrozumiałem opisany przez Ciebie ‚algorytm’?

    • Maciej

      Jeżeli nie macie czasu na szukanie zamienników i dwukrotne „montowanie” koszyka, polecam https://internetowysupermarket.pl/ – sklep spożywczy i drogeria w jednym miejscu. Dużo promocji i całkiem wygodne menu.

  • TakWamPowiem

    Może mam pecha, ale zacząłem od wyszukania cytryn. Znalazło zamiennik w postaci… czekoladowego kremu do pieczywa.

    • No cóż, nasze „inteligentne zamienniki” czasami zawodzą. System oparty na sieciach neuronowych ciągle się uczy. Im więcej osób będzie „poprawiało” takie „wpadki” tym system będzie dokładniejszy!

    • TakWamPowiem

      Wierzę w to i kibicuję :) To nie był zarzut, beta to beta :)

  • Piotr

    Niestety nie ma auchan direct – najtańszy obecnie sklep, sam porównywałem koszyk z 20 produktami w auchan, tesco, alma, piotr i paweł.

    Pozdrawiam

  • anemusek

    Z tego typu porównywarkami jest jeden kłopot – nie działają.
    Marki własne, różna gramatura itd. itp. To nie ma prawa działać i nie działa. Tylko proszę nie mówcie o porównywaniu jakichś standardowych produktów bo po co mam porównywać coś czego i tak nie kupię bo np. ten sklep oferuje dokładnie ten sam produkt, tej samej firmy pod marką własną czy w mniejszych lub większych opakowaniach?

    • Dlatego właśnie w Kwicie wprowadziliśmy „inteligentne zamienniki”. Jeśli jakiegoś produktu nie ma w danym sklepie, Kwit oferuje zamiennik. Ten system ciągle jest w fazie „nauki” dlatego czasem zamienia Coca-Colę 2l na puszkę :] Ale gdyby Grzesik Marczak wybrał ręcznie zamiennik, system nauczyłby się go i kolejny użytkownik dostałby lepszą propozycję.

      Co do robienia zakupów z „musu”. Stwórz sobie koszyk w Kwicie, raz a porządnie, albo kilka takich najlepiej, i zamawiaj ciągle te samo. Już niedługo wprowadzimy funkcję „śledzenia ceny koszyka” i będziesz wiedział w którym momencie najlepiej zrobić zakupy :)

      Dzięki za opinię!

    • Gość

      A ja widzę że wasza sieć neuronowa ma problem z generalizacją wiedzy

  • Marek Haliniak

    U mnie fajnie działa… A w zasadzie nie działa. Żaden ze sklepów na moim terenie nie jest dostępny :D

    • Daj znać na kontakt@kwit.pl jaki masz kod pocztowy :) Może coś przeoczyliśmy…

    • Marek Haliniak

      Raczej nie spowodujecie że Almie zacznie się opłacać jeździć 60km by dostarczyć towar. A z Wejherowa czy z Białegostoku towar jadąc 600 km będzie średniej świeżości…

    • No tak, jedynie paczka kurierem. W sumie nie jest to takie złe, świezych produktów co prawda nie kupisz, ale za to całą reszte spokojnie. Ja nigdy nie lubiłem dźwigać: 6xwody, proszku do prania, płynu do pukania,…. jednocześnie ;]

    • Marek Haliniak

      Szczerze mówiąc, korona z głowy mi nie spadnie jak pojdę osobiści do sklepu i wtargam wodę proszki płyny itp na górę. Ba, nawet na tym zyskam. Odrobina ruchu nigdy nie jest zła.Czasami trzeba wyjść na świat odpocząć od monitora.

    • Jasne! Wolę jednak biegać/spacerować w parku niż w supermarkecie ;]

  • mega_fan_start-upów

    taki serwis już istnieje od dawna
    http://www.supermarkety24.pl/

    i myślę, ze to on ma obecnie z 90% rynku porównywarek marketów spożywczych

    jednak nic nie robi lepiej dla rynku jak konkurencja :)

    p.s kazdy wpis na AW na temat star-upów jest na wagę złota :)

  • Milena_Malina

    Dobra opcja z tym porównywaniem, ale faktycznie trochę czasochłonna. Ja robię zakupy w sklepie frisco i jestem zadowolona z cen, szybkości dostawy i jakości produktów. Zrobienie zakupów zajmuje mi chwilę, a pozostały czas moge wykorzystać na coś innego.

  • Mewa_zielona

    Z tej porównywarki nie korzystałam, ale zakupy spożywcze online jak najbardziej, polecam wszystkim, którzy nie lubią stać w kolejkach i dźwigać tabołków. Szybko, dostawa pod drzwi i ceny jak w zwykłym markecie plus jakieś rabaty często są.

  • papilotkka

    A gdzie najczęściej robicie te zakupy? MI się nie chce wszystkiego porównywać, dużo czasu to zajmuje.

  • Karola Mejer

    Też próbowałam, ale faktycznie za dużo zachodu. Zresztą cena to nie wszystko. Dla mnie ważne też są godziny dostawy, możliwość płacenia przelewem lub kartą. No i jakość i świeżość produktów. Najczęściej kupuję z frisco, dowożą tego samego dnia i wszystko jest zawsze świeże.

  • Karola Mejer

    nie ma sensu korzystać z takich porównarek, moim zdaniem, bo cena zakupów to nie wszystko, ważna jest też cena dostawy, jakość i świeżość produktów itp. Ja kupuję na frisco od jakiegoś czasu i jestem zadowolona, takie zakupy to spora oszczędność czasu