Humanway.pl to serwis wspomagający proces rekrutacji. W czym jest problem wiedzą wszyscy którzy choć raz rekrutowali do swojej firmy nowego pracownik...
Właśnie tego typu problemy ma nam pomóc rozwiązać serwis czy też aplikacja internetowa humanway.pl. Zakładam więc, że jego odbiorcami będą ludzie którzy pierwszy raz mają styczność z takimi aplikacjami no i oczywiście ci którzy planują zrezygnować z dużych kosztownych narzędzi na rzecz czegoś małego i prostego.
Aby móc cokolwiek powiedzieć o humanywa.pl skorzystałem z dostępnej firmy demo, stworzyłem sobie ofertę pracy oraz przetestowałem proces rekrutacji. Przede wszystkim wszystko zadziałało (a mam ostatnio chyba alergię na wersję beta). Każda oferta pracy posiada automatycznie generowany adres email, który podaje się w ogłoszeniu. Odebrane zgłoszenia przeglądamy więc bezpośrednio w aplikacji która pomaga nam je grupować, opisywać, dyskutować o kandydatach itp. Możemy też odpowiedzieć grupowo wszystkim aplikującym na przykład informując o zakończeniu procesu rekrutacji. Mamy też możliwość z skorzystania z gotowych szablonów z informacjami co jeszcze bardziej usprawni nam administracyjne prace związane z rekrutacją. Na koniec jak rozumiem archiwizujemy nasze ogłoszenia kończąc tym samym rekrutację.
Poza rekrutowanie, w humanway.pl możemy stworzyć stronę firmy z listą obecnie poszukiwanych kandydatów. Mamy możliwość definiowania stron statycznych w których zamieścimy na przykład szerszy opis firmy, historię firmy itp. Może to być opcja dla tych którzy dodatkowo chcieli by rekrutować pracowników na własną rękę a nie poprzez portale z ogłoszeniami o pracy.
Czepiać się można natomiast interfejsu chociaż możliwe, że mam lekkie zboczenie na temat prostoty aplikacji (na co dzień pracując z produktami które są absolutnym zaprzeczeniem użyteczności, czy też przejrzystych interfejsów). Przede wszystkim aplikacja nie prowadzi mnie za rękę przez proces rekrutacyjny (Czyli na przykład w kilku podstawowych krokach powinienem móc zdefiniować, początek rekrutacji, zbieranie ofert, przegląd kandydata i wybór, koniec rekrutacji). Nie ma wyznaczonego jasnego początku i końca procesu. Mamy dużo możliwości i różnych opcji ale nie jestem pewien czy na przykład opłaca się HR-owco tłumaczyć co to są tagi?
O ile sama strona główna jest w miarę dla mnie zrozumiała o tyle na podgląd konkretnej aplikacji jest już trochę mniej czytelny. Można komentować, widać historię kontaktu itp. Z pewnością niektóre elementy wymagają jeszcze poukładania. Są to jednak rzeczy które najlepiej jest poprawić po pierwszym feedbacku od klientów. Ponieważ to właśnie do ich potrzeb powinny być dostosowane takie aplikacje.
Ponieważ kompletnie nie znam branży HR-owej (znaj jedynie kilka narzędzi dla korporacji) dlatego trudno mi jest ocenić szansę humanway, podejrzewam jednak, że twórcy zrobili odpowiedni przegląd rynku zanim zdecydowali się rozpocząć taki projekt.
Od strony funkcjonalnej aplikacja jest praktycznie gotowa (rzeczy o których pisałem to raczej kategoria poprawek niż nowych funkcji), do akcji z pewnością kroczyć teraz muszą dobrzy handlowcy którzy przekonają przyszłych klientów, że warto zapłacić za dostęp do takiego narzędzia.
Ps. Mam nadzieję, że wkrótce w naszym internecie zacznie pojawiać się więcej tego typu aplikacji internetowych z jasnym modelem biznesowym a coraz mniej będzie kolejnych tworzonych na kolanie tak zwanych społecznościówek.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu