Telekomy

HD Voice w rozmowach pomiędzy klientami Orange i Plus

Grzegorz Ułan
HD Voice w rozmowach pomiędzy klientami Orange i Plus
10

Ostatnio sporo się dzieje w kwestii poprawy jakości połączeń. Kilka dni temu Orange uruchomił VoLTE, co prawda w ograniczonym zakresie, tylko na dwa telefony dostępne w ofercie, ale to dopiero początek.

HD Voice natomiast działa już od dwóch lat, dziś natomiast rzecznik Orange poinformował o pierwszym międzyoperatorskim uruchomieniu tej usługi wspólnie z operatorem sieci Plus.

HD Voice natomiast działa już od dwóch lat, dziś natomiast rzecznik Orange poinformował o pierwszym międzyoperatorskim uruchomieniu tej usługi wspólnie z operatorem sieci Plus.

Właśnie wdrożyliśmy usługę HD Voice w połączeniach z klientami Plusa (dotychczas była dostępna tylko wewnątrz sieci Orange). Jak pierwszy, międzyoperatorski HD Voice przekłada się na realia? Rozmowy między klientami Orange i Plusa będą brzmiały lepiej, głos będzie bardziej zbliżony do ludzkiego, a zakłócenia zdecydowanie mniejsze.

Zmiana, o której piszę oznacza też, że połączyliśmy sieci Orange i Polkomtela łączami w technologii IP. Zastąpiły one wcześniejsze rozwiązania oparte na TDM, co oznaczało konieczność wymiany urządzeń i zmiany technologii, w której przesyłany jest sygnał. Zmiany w technologii poprzedziły kilkumiesięczne testy. Naszym celem jest dalsze przechodzenie do technologii All-IP, a także wdrażanie HD Voice także z pozostałymi operatorami.

Długo to trwało, a przecież w kolejce jeszcze pozostali operatorzy, ale cieszy fakt, że w końcu się coś ruszyło w temacie.

Właśnie wdrożyliśmy usługę HD Voice w połączeniach z klientami Plusa (dotychczas była dostępna tylko wewnątrz sieci Orange). Jak pierwszy, międzyoperatorski HD Voice przekłada się na realia? Rozmowy między klientami Orange i Plusa będą brzmiały lepiej, głos będzie bardziej zbliżony do ludzkiego, a zakłócenia zdecydowanie mniejsze.

Zmiana, o której piszę oznacza też, że połączyliśmy sieci Orange i Polkomtela łączami w technologii IP. Zastąpiły one wcześniejsze rozwiązania oparte na TDM, co oznaczało konieczność wymiany urządzeń i zmiany technologii, w której przesyłany jest sygnał. Zmiany w technologii poprzedziły kilkumiesięczne testy. Naszym celem jest dalsze przechodzenie do technologii All-IP, a także wdrażanie HD Voice także z pozostałymi operatorami.

Długo to trwało, a przecież w kolejce jeszcze pozostali operatorzy, ale cieszy fakt, że w końcu się coś ruszyło w temacie.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu