42

Google Zakupy – To będzie prawdziwy koniec porównywarek cen

Okazuje się właśnie, iż usunięcie z wyników wyszukiwania największych polskich porównywarek cen nie było czymś najgorszym, co mogło im się przytrafić. Google ogłosiło na swoim blogu uruchomienie nowego projektu Google Zakupy. Zwykle nasze poszukiwania produktów do kupienia rozpoczynamy w google, albo wpisując jego nazwę i konkretny sklep lub allegro albo nazwę i jedną z porównywarek […]


Okazuje się właśnie, iż usunięcie z wyników wyszukiwania największych polskich porównywarek cen nie było czymś najgorszym, co mogło im się przytrafić. Google ogłosiło na swoim blogu uruchomienie nowego projektu Google Zakupy.

Zwykle nasze poszukiwania produktów do kupienia rozpoczynamy w google, albo wpisując jego nazwę i konkretny sklep lub allegro albo nazwę i jedną z porównywarek cen. Teraz Google chce skrócić nam drogę do konkretnego produktu i wyświetlać gotowe wyniki już na pierwszej stronie swojej wyszukiwarki. Tak więc po wpisaniu na przykład „teleskopy” otrzymamy w wyniku propozycje ze sklepów, które zdecydują się na udział w tym projekcie wraz ze zdjęciami, cenami i linkami do zakupu.

Obecnie wyświetlają się nam wyniki w podobnym zapytaniu, odnośnie dostępnych grafik, odpowiadającym wpisywanym słowom. W przypadku, gdy szukamy konkretnego produktu, na przykład „Celestron CPC 800”, otrzymamy po prawej stronie wyszukiwarki odpowiedni link do sklepu Google z ceną, opisem i zdjęciem oraz linkami do innych sklepów, w których ten produkt jest dostępny, również z ceną.

Na tę chwilę testy nowej usługi będą prowadzone w USA, na jesień ma zostać ostatecznie uruchomiona. Aby dołączyć do Google Zakupy, wystarczy założyć konto sklepu na stronie: Merchant Center no i oczywiście mieć w posiadaniu konto AdWords do generowania i opłacania kampanii w Google.



Wydaje mi się, iż większość dużych sklepów nie omieszka skorzystać z takiej okazji, by pojawić się w takiej postaci już na pierwszej stronie wyszukiwań swoich potencjalnych klientów. Powiecie, że nic nie stoi na przeszkodzie, by takie kampanie zlecały również duże porównywarki cen. Tutaj też Google zadba o to, by pojawiały się w wynikach tylko konkretne sklepy.

Takie znaczki pojawiać się będą tylko przy zaufanych sklepach, które sprzedają prezentowane produkty oraz zapewniają serwis swoim klientom.



Jak Wam się podoba nowa wizja zakupów internetowych według Google? Allegro też może się czuć zagrożone?