Po siedmiu latach współpracy Centrum danych Beyond.pl wypowiada umowę Grupie Allegro. Powód jest prosty i czysto biznesowy: inne strategie oraz oczeki...
Gigant zostawia giganta na lodzie? Beyond.pl kończy współpracę z Grupą Allegro
Po siedmiu latach współpracy Centrum danych Beyond.pl wypowiada umowę Grupie Allegro. Powód jest prosty i czysto biznesowy: inne strategie oraz oczekiwania. Gigant e-commerce będzie zatem musiał szukać nowego dostawcy infrastruktury. Tymczasem Beyond.pl przygotowuje się do uruchomienia nowego centrum danych, które będzie jednym z największych tego typu miejsc w Polsce.
Beyond.pl już od 2005 roku dostarcza pełen zakres usług związanych z infrastrukturą IT dla biznesu. W gronie jej klientów znajduje się łącznie 2,5 tys. firm. Wśród z nich są takie znane marki, jak: Concordia Ubezpieczenia, Golden Submarine, Hicron, Komputronik, Mediarun, Money.pl czy Nokaut. Dotąd w tym gronie znajdowała się również Grupa Allegro. Michał Grzybkowski, współzałożyciel oraz prezes Beyond.pl o zakończeniu współpracy z gigantem mówi następująco:
Allegro przez lata było bardzo ważnym i jednym z pierwszych dużych klientów. Mam świadomość, że zaufanie właścicieli serwisu Allegro, który jest liderem polskiego rynku e-commerce, bardzo przyczyniło się również do naszego sukcesu. (...) Rynek się zmienia, popyt na usługi data center przewyższa podaż, a nasza dynamika wpływów z usług kolokacji rośnie w tempie 20 proc. rocznie. W przypadku współpracy z Allegro nasze strategie i oczekiwania się rozminęły. Wypowiedzieliśmy umowę z czysto biznesowych powodów.
Krótko mówiąc, poszło o pieniądze. Dla Beyond.pl najwyraźniej jednak koniec współpracy nie jest powodem do łez bo firma przygotowuje się do uruchomienia nowego centrum danych, którego powierzchnia przekroczy 6 tys. metrów kwadratowych. Pod tym względem nowa placówka ma stanowić ok. 10 proc. całej polskiej oferty rynkowej i uczynić Beyond.pl drugim (po ATM) największym w Polsce dostawcą infrastruktury IT dla biznesu. Obiekt ma zostać oddany do użytku pod koniec przyszłego roku. Pierwszy etap tej inwestycji pochłonie natomiast 100 mln złotych.
Jak tłumaczy Grzybkowski nowe centrum danych będzie porównywalne z najlepszymi obiektami na świecie należącymi do Google, Facebooka, a nawet jednym z bardziej innowacyjnych tego typu na świecie – SwitchNap z Las Vegas. Wynika to z najniższego w naszej części Europy wskaźnika PUE (Power Usage Effectiveness) odzwierciedlającego efektywność energetyczną placówki. Określa on w jakim stopniu dostarczana do obiektu energia jest wykorzystywana na przetwarzania danych, a ile traci się na utrzymanie systemu chłodzenia, zasilania gwarantowanego i innych rozwiązań wspomagających infrastrukturę centrum danych. Idealną sytuacją jest wynik równy 1, a tymczasem nowe centrum danych Beyond.pl ma cechować się wartością poniżej 1,1.
Beyond.pl ma zatem powody do dumy, a także potencjał by szybko załatać lukę powstałą po rozstaniu z Allegro. A to nie koniec, bo firma ma również dalej intensywnie stawiać na rozwiązania typu cloud computing, które obecnie generują już 60 proc. przychodów. Potencjał zatem jest ogromny.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu