Świat

Facebook kupił FriendFeed

Grzegorz Marczak
Facebook kupił FriendFeed
Reklama

Serwis społecznościowy Facebook kupił FriendFeed, kwota transakcji oczywiście nie jest znana. Warto w tym momencie zauważyć, że Facebook wprowadzają s...

Serwis społecznościowy Facebook kupił FriendFeed, kwota transakcji oczywiście nie jest znana. Warto w tym momencie zauważyć, że Facebook wprowadzają swój stream bardzo wiele rozwiązań zapożyczył właśnie od FriendFeed czyli serwisu lifestremingowego.
Reklama

Obie strony potwierdziły już oficjalnie transakcje. Do momentu kiedy nie wymyślą inaczej FF zostaje całkowicie niezależnym serwisem. Oczywiście długo terminowo nastąpi jakaś synergia z Facebook ale z tego co można przeczytać nie wiadomo jeszcze jaki będzie ona miała kształt.

Wydaje mi się, że ta transakcja to bardzo dobre rozwiązanie dla FriendFeed. Serwis ten bardzo dobrze się rozwijał ale cały czas był w cieniu dynamicznie zdobywającego popularność Twittera. Mimo wielu zapalonych ewangelistów lifestreamingu jak chociażby Robert Scoble to właśnie Twitter pozyskał pierwsze mainstremowe gwiazdeczek i doczekał się efektu kuli śnieżnej. Trudno było w tej sytuacji przewidzieć, dalsze losy FriendFeeda tym bardziej, że tak samo jak Twitter nie znalazł on metody na monetyzację ruchu jaki generował. Zatrudniając 12 osób i żyjąc bez pieniędzy od inwestora - zakup przez dużego gracza jakim jest Facebook może okazać się jedynym rozwiązaniem.

Sytuacja z FriendFeed i Twitter przypomina bardzo to co dzieje się na polskim ryku (tylko w mikro skali) pomiędzy Blipem a Flakerem. Blip w tym pojedynku podobnie jak Twitter zdobył już pierwsze gwiazdy znane z dużych mediów. Czy więc jedynym rozwiązanie dla Flakera będzie analogicznie jak w przypadku FriendFeed sprzedaż serwisu? Wszyscy słyszeliśmy plotki o tym, że Nasza Klasa szykuje coś na kształt mikrobloga/lifestreamingu - może niezłym pomysłem było by kupić doświadczenie i mechanikę flakera zamiast wymyślać coś samemu?

Bardzo ciekawy jestem co tak naprawdę kupił Facebook i jak docelowo będzie wyglądać FriendFeed - czy FB wykorzysta wszystko co tylko może wewnątrz własnego portalu czy też może postanowi utrzymać FF jako niezależną markę, którą napompuje użytkownikami?

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama