Facebook

Niezwykłe miejsce w stolicy. Otwarto Przestrzeń Facebooka w Warszawie

Albert Lewandowski
Niezwykłe miejsce w stolicy. Otwarto Przestrzeń Facebooka w Warszawie
Reklama

Facebook ma znakomitą pozycję na arenie międzynarodowej. Nawet ostatnia afera związana z wyciekiem danych oraz Cambridge Analitica nie przeszkodziła im w dalszym zwiększaniu liczby użytkowników i ich zaangażowania. Poza jednak najbardziej oczywistą częścią działalności, stara się także działać w obszarze kultury.

Przestrzeń w Warszawie

Facebook otworzył nowe centrum w Warszawie, które będzie poświęcone dyskusjom, szkoleniom i wydarzeniom kulturalnym. W ciągu półtora roku firma przeszkoli aż 50 tysięcy osób, a tematem przewodnim będzie edukacja kompetencji cyfrowych. Trzeba przyznać, że zajmą się istotnym obszarem.

Reklama

Działalność tego centrum została podzielona na trzy główne obszary. Pierwszy dotyczy rozwoju – wspierana ma tam być innowacyjność oraz walka z cyfrowym wykluczeniem. Tu najważniejsze będą specjalne zajęcia dla osób dopiero wkraczających na rynek pracy, dla przedsiębiorców oraz organizacji społecznych.

Drugi obejmuje natomiast miejsce swobodnej wymiary poglądów oraz idei. Ta swoista arena do zaciętych debat czy dyskusji ma służyć edukacji całego społeczeństwa oraz łączyć się ze świadomym odbiorem mediów oraz treści. Trzeci natomiast oznacza, że Przestrzeń Facebooka będzie otwarta na różnorodne inicjatywy społeczne.

Co we wnętrzu?

Centrum składa się z czterech sal ulokowanych w biurowcu sąsiadującym z warszawskimi „Koszykami”. Dodatkowym podkreśleniem ich polskości mają być nazwy: Chrabąszcz, Miąższ, Źdźbło oraz Rzeżucha. Warto dodać, że to pierwszy tego typu budynek Facebooka w Europie Środkowo – Wschodniej. Podobne zostaną otwarte wkrótce w Hiszpanii i Włoszech.

Zainteresowani szkoleniami będą mieć do wyboru aż 20 modułów o różnym stopniu zaawansowania. W ofercie pojawią się nie tylko te skierowane do początkujących, poszukujących wiedzy z zakresu kompetencji cyfrowych, ale również bardziej zaawansowane w postaci specjalistycznych kursów programistycznych.

Pierwsza fala szkoleń będzie przeprowadzana zarówno na miejscu, jak i przez internet i są one częścią programu Community Boost EU. W temacie edukacji cyfrowej Facebook planuje osiągnąć milion przeszkolonych osób do 2020 roku, co wygląda na ambitny cel, ale z pewnością możliwy do spełnienia.

źródło: informacja prasowa

Reklama

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama