26

Wraca temat dieselgate: na szeroką skalę prowadzone są przeszukania w Audi

Dieselgate nie daje o sobie zapomnieć - docierają do nas informacje o kolejnych karach i ugodach, które uderzą po kieszeni Volkswagena, dzisiaj media donoszą też o akcji policjantów oraz prokuratorów, którzy badają Audi. Ta marka wchodzi w skład grupy VW i pojawiała się już aferze. Najwyraźniej wątek może być bardziej rozbudowany.

Audi potwierdziło, że siedziba firmy w Ingolstadt, biura ulokowane w innych miejscowościach oraz domy niektórych pracowników są sprawdzane przez policjantów i prokuratorów. Producent samochodów zapewnia, że współpracuje z funkcjonariuszami i chce wyjaśnić sprawę. Deklaracja oczywista, pytanie, czy pójdą za nią czyny? Grupa Volkswagen poważnie odczuła już skutki swoich oszustw, kolejne kłopoty mogłyby się okazać bardzo problematyczne (chociaż afera nie przeszkodziła korporacji zająć pierwszego miejsca na liście największych producentów aut). Zwłaszcza, gdy okaże się, że Audi ma coś za uszami na skalę globalną.

Zastanawia w tym wszystkim czas działania funkcjonariuszy – od wybuchu afery minęło już dobrych kilka kwartałów, w tym czasie pracownicy mogli przecież zatrzeć część śladów, zniszczyć niektóre dowody, zagmatwać sprawę, by utrudnić śledztwo. Audi od samego początku pojawiało się w tej aferze i dziwić może fakt, że nie zostało dokładnie prześwietlone jeszcze w roku 2015. A jeśli zostało, to czego policja i prokuratura szukają teraz? Czyżby pojawiły się jakieś nowe tropy? Nie jest tajemnicą, że top menedżerowie koncernu zaczęli się wzajemnie oskarżać w ramach dieselgate i staje się jasne, że to nie był wybryk kilku inżynierów, lecz akcja zakrojona na szeroką skalę, o której wiedziało wielu pracowników koncernu. Zresztą, najlepszym dowodem jest tu liczba aut, w których dokonano oszustwa: mowa o kilkunastu milionach.

Trudno stwierdzić, co przyniosą przeszukania, może dzisiaj nie ma już czego szukać i wszystko dzieje się na pokaz…

  • Artur Łukasz

    „Grupa Volkswagen poważnie odczuła już skutki swoich oszustw”

    Dlatego VW wskoczył na miejsce lidera w sprzedaży aut? :D

    • Owszem, wskoczyli na pierwsze miejsce. ale jednocześnie liczą już straty w dziesiątkach miliardów euro.

    • Artur Łukasz

      Już w przyszłym roku nie będzie nawet śladu po kryzysie jeśli nadal VW będą się tak sprzedawać.

    • xaxaxa

      dobrze, że nie jesteś tam dyrektorem finansowym od liczenia:)

  • @gracjangk

    Czy są jakieś inne marki na które warto zwrócić uwagę kupując samochód w Europie oprócz: Audi, WV i Mercedesa? IMO jedynie pojedyncze modele innych producentów. Dwie z tych marek należą do jednej firmy, po kryzysie nie będzie śladu szczególnie w Europie.

    • Poczekaj, już niedługo wszystkich zmiecie polski elektryk…;)

    • @gracjangk

      Tak :D od czasu Fiata 125 & 126 i Poloneza w naszej motoryzacji nie stało się chyba nic, albo przeoczyłem to sorry. Nie wierzę że stanie się cokolwiek, a jeśli już to stanie się konceptem i tam zginie. Upowszechnienie elektryków u nas to: data upowszechnienia na zachodzie + 5/7 lat, nawet jeśli powstaną nowe marki czy łokciami bardziej rozepcha się Tesla to przecież taki VW czy Daimler rynku nie oddadzą.

    • Wiesz, że właśnie Ursus stworzył prototyp polskiego elektryka?

    • xaxa

      pytsał się ciebie korwinowska szujo ktoś o zdanie?

    • LinekPark

      Ja tam kibicuję Polskim pomysłom, przemysłowi. Gdyby nie komuna, to Poldek może by zachował status z pierwszych lat produkcji, a był wtedy jednym z lepszych w klasie. Maluch to był niezły pomysł, ale nie rozwijany. Beskid był pionierski w tym, jakie są dziś małe hatchbacki, a Wars to był bardzo nowoczesny kompakt, jak na połowę lat 80′. Amarok wymagał dopracowania, Honker/Tarpan to nadal dobry wół, co wszędzie wjedzie. Polska motoryzacja była bardzo dobra i konkurencyjna. Gdyby nie władza, to była szansa na spory sukces.

    • Nie ma. Może i BMW nie jest złe, ale przynajmniej ja mam złe skojarzenia z marką.

    • @gracjangk

      Jak BMW to tylko najwyższe modele, wtedy łatka znika ;)

    • Niestety, gdy myślę o BMW ma przed oczami samych Sebixów. Również znajomych…

    • LinekPark

      Do tego podtlenek gazu i disco lub bass… Samochodówka pozdrawia!

    • Nie czepiaj się LPG, moje Audi na gazie ma lepsze przyspieszenie i silnik pracuje zdecydowanie równiej. Po prostu samochód stworzony do gazu.
      Aha, na gazie nigdy nie miałem problemów z odpaleniem, czego nie mogę powiedzieć o benzynie.

    • LinekPark

      Odpowiednia instalacja daje takie efekty. 5 gen. nie pogarsza osiągów, a 6 potrafi je polepszać.

    • Człowieku, ja mam 2 gen.
      To już nie kwestia instalacji (choć ta akurat jest profesjonalna), tylko silnika.

    • Ma Ti

      Volvooooo :)))

    • Namar Okmar

      A czemu inne nie są warte twojej uwagi?

    • LinekPark

      Zasada „Nie kupuj na F”, jedna z największych głupot w historii motoryzacji. Bo jak cos tańszego, może być lepsze od VAGa, najlepiej Passtucha, co w 15 lat zrobił 200 tysi, choć 10 lat temu tyle miał i za 10 też tyle mieć będzie, a niemiec za nim do granicy dobrego pana Mireczka gonił?

    • LinekPark

      PSA
      Fiat
      Alfa Romeo
      Renault do niedawna
      Opel
      Skoda
      Seat(obie z VAG, ale lepsze od firmy matki)
      Volvo
      Saab, może jeszcze cos z nich będzie… Mam taką nadzieję, bo to jedni z nie wielu, którzy modą sobie podcierali to i owo.
      Ford(europejski oddział ma centralę w Niemczech)
      To nie są złe firmy, ale stereotypy robią swoje. A to VAGi są obecnie jedne z najgorszych, z wiekiem robią się gorsze od Dacii. Wolałbym Sandero, niż Polo którekolwiek.Ja właśnie VAGi bym skreślał, z wiekiem tylko gorsze od konkurencji, nowe A3 rdza bierze, siedzenia coraz gorsze(trwałość). Prawdziwa ekologia, to trwałość, z którą VAGi coraz bardziej walczą, wręcz jakby unikają. Mają od 20 lat najgorsze diesle, DCI Renówki obecnie są lepsze, HDI od początku pogoniło TDI i dalej to robi, Honda ma dobre diesle, dużo trwalsze od TDI. Benzyny też nie raz już dały czadu(od VAG) .

    • JamesVoo

      Saab już jest zlikwidowany, więc raczej nic z niego nie będzie
      Chyba, że ktoś wskrzesi markę, ale nie sądzę, aby to już było to co kiedyś

    • LinekPark

      Nadzieję zawsze można mieć, społeczność mała nie była. Zawsze ich lubiłem za inność.

    • xaxa

      tak, kup sobie kolejnego oszusta- opla, a teraz francuskiego szrota czyli Citroena i Peugeota czyli szykujcie się na filtry cząsteczek stałych!

    • JamesVoo

      Dlaczego nie bierz pod uwagę takich marek jak Citroen czy Peugeot?
      Jak dla mnie to także są bardzo dobrze samochody.
      Trudno znaleźć w masówkach lepsze zawieszenie niż mają Fordy, a do tego mają bardzo fajne silniki, czyli ogólnie dobrze się jeździ.
      Do tego ostatnio kupiłem Hondę i także uważam to za bardzo dobry wybór.
      Nie ma co się zamykać na niemiecką motoryzację

  • xaxa

    Po co piszesz o temacie, o którym nie masz zielonego pojęcia Maćku? tak by zaliczyć i odhaczyć 3 na dzień?
    VW miał rewelacyjne wyniki w 2016 roku i niewiele mu zaszkodziła aferka diesel gate. Po pierwsze, po drugie już byś wspomniał, ale to wykracza poza twoje zainteresowania i wiedzę, że VW przymierza się do aliansu lub zakupu fiata.
    No, ale po co mądry i wartościowy telkt, lepiej być jak fakt24 i aferka aferka. kliki muszą się zgadzać.