21

28 mln zł przychodów i 1500 nowych klientów SALESmanago – podziwiam!

SALESmanago podsumowuje rok. Spółka wygenerowała 28 milionów złotych przychodu. Ponad połowa z przychodów spółki jest realizowana na rynkach zagranicznych. A wśród nowej sprzedaży eksport stanowi prawie 70%. Sklepy internetowe i firmy B2C stanowią 80% klientów spółki i dlatego SALESmanago oferuje wyspecjalizowany zestaw narzędzi wspierających zwiększanie sprzedaży.

Prawda, że miło się czyta takie rzeczy o polskim startupie? Jedziemy więc dalej.

W globalnym rankingu systemów klasy marketing automation GetApp firmy Gartner, SALESmanago plasuje się na 3 miejscu wyprzedzając globalne systemy takie jak Marketo czy Pardot.

W 2016 roku platforma Marketing Automation pozyskała 25 milionów złotych finansowania od 3TS Capital Partners. Środki przeznaczone zostały na badania i rozwój produktowy oraz silną ekspansję zagraniczną. W październiku, celem intensyfikacji działań na rynkach niemieckojęzycznych, firma założyła spółkę zależną SALESmanago GMBH z siedzibą w Berlinie, która zatrudnia kilka osób.

Zamykamy kolejny fantastyczny rok w SALESmanago. Udało się znacznie wzmocnić naszą pozycję w Europie i coraz więcej wiemy o tym jak skutecznie skalować nasz biznes. Na przyszły rok chcemy aby nasze przychody osiągnęły poziom ok 50-60 mln zł. Równolegle pracujemy nad kolejną rundą finansowania, co może znacząco zmienić perspektywę dla dalszego rozwoju spółki. – mówi Grzegorz Błażewicz – Prezes Zarządu i Założyciel SALESmanago Marketing Automation

Krakowska spółka oferująca system do automatyzacji marketingu, 5 rok z rzędu zwiększyła swoje przychody o 100%. Całkowita liczba klientów to ponad 6000, a wśród nowych klientów znalazły się m.in. globalny Oriflame, największe hiszpańskie firmy takie jak Telefonica i Endesa, a w Polsce m.in. Amrest. Zatrudnienie w spółce wzrosło z 60 osób w grudniu 2015 do 250 osób w listopadzie 2016 roku.

Celem dla spółki na 2017 rok jest podwojenie przychodów kolejny raz i umacnianie pozycji lidera w segmencie marketing automation w Europie.

Powiem tyko jedno – szczere gratulacje, pozytywnie zazdroszczę i życzę dalszych sukcesów Grześkowi i calej ekipie

  • Takie newsy czyta się świetnie! Brawo :)

  • me

    Czytalem opinie na gowork

    Ta firma to porażka traktowania pracowników

    • matmaker

      Nie rób sobie krzywdy i nie buduj opinii o firmach na podstawie takich serwisów jak gowork…

    • dd

      Nie róbcie sobie krzywdy i nie czytajcie dyżurnych wybielających wpisów HRu

      Firma jest super tylko pracownicy o niej źle mówią

    • Mateusz

      Gowork to nic, spólka ma teraz 250 osób, a drugie tyle się przewinęło – taki przemiał. Na goworku obcokrajowcy nie dają opinii, lepiej przejrzeć linkedina i zapytać tych co byli wcześniej zatrudnieni o opinię – wiadomo będą tacy co mają emocjonalne stosunki, ale nie tylko: jednodniowe okresy wypowiedzenia to standard, w razie czego tylko PIP pomaga, umowy z minimalnymi składkami to też standard…

    • Paula

      Mateusz, masz rację. Na chwilę obecną zatrudniamy około 250 osób. Tak, jak w każdej firmie znajdzie się grupa, która odchodzi nim upłynie miesiąc, jednak równocześnie rośnie też liczba pracowników z dużo dłuższym stażem. Firma coraz bardziej wychodzi na potrzeby pracowników i znajduje to odbicie w atmosferze panującej w biurze. Potwierdza to fakt, iż jest dużo osób, które pracują od samego początku powstania firmy. Oczywiście, zdarza się tak, że osoby, które już u nas nie pracują nieprzychylnie wypowiadają się na nasz temat,jednak wynika to bardziej z personalnych przekonań, niż z realnej oceny sytuacji.

    • Tomasz

      Firma ma 5 lat, tak? To ile osób nie licząc założycieli jest co najmniej 4 lata w tej grupie 250 osób – 2 czy 3 osoby? A ile osób do tej pory było w ogóle w salesmanago, 500 czy więcej? Ile osób, które już w salesmanago nie pracują wypowie się przychylnie o warunkach zatrudnienia, kwestiach wypowiedzeń? Są firmy, w których się pracowało i rozstaje się w wzajemnym szacunku obu stron, w branży it szczególnie, salesmanago do nich nie należy i nie jest to wina zespołu tylko sposobu traktowania ludzi przez prezesa.

  • Lukasz

    Trochę PR-owych wypowiedzi ze strony salesmanago, jak popatrzeć na inny artykuł z antyweb: http://antyweb.pl/salesmanago-rosnie-jak-na-drozdzach/ tutaj deklarowali w 2015 17 milionów przychodów, więc w 2016 wzrost 65%, a nie 100%, co nie oznacza, że nie ma czego gratulować, bo ciągle to bardzo dobry wynik. A ranking GetApp bazuje na paru składowych, ale 4/5 oceny to funkcjonalności, które deklaruje sam producent oprogramowania – bez weryfikacji ze strony GetApp, jak znam życie to pewnie Marketo nawet intensywnie nie prowadzi działań tam i pewnie mało kto aktualizuje tam profil…

    • Paula

      Bardzo Ci dziękujemy Łukasz za ciepłe słowo. Faktycznie, planowanych było 17 milionów przychodów, jednak to, co udało nam się osiągnąć jako tak młodej firmie (5 lat!) jest dla nas ogromnym powodem do dumny.
      Wszystkiego dobrego w Nowym Roku!

    • Kamil

      Czyli nie znacie się na matematyce jak wg. was 28 to 100% wzrostu względem 17 milionów, to trochę słabe jak na firmę, która chwali się że dzięki jej rozwiązaniom można mierzyć wiele działań marketingowych.

  • Dociekliwy

    Dobrze to by było jakby za przychodami salesmanago szła jakość oprogramowania, bo chyba za mało się tam kładzie uwagi na jakości, a skupiają się tylko na ilości. Można o tym poczytać chociażby tutaj: https://www.facebook.com/groups/strategie.marketingu/permalink/903057223070552/

    • Paula

      Hej, dziękuje za czujność w wyszukaniu wątku. Jednak dotyczył on 2015 roku, gdzie od tego momentu znacząco zmieniła się nasza koncepcja oraz podejście do niektórych kwestii. Bardzo pracujemy nad tym, by wszystkie uwagi w naszym kierunku były jak najszybciej rozwiązywane na korzyść klienta. Każdy feedback nawet ten negatywny jest dla nas bardzo ważny, gdyż wtedy możemy pracować nad ulepszeniem naszych usług.

    • Dociekliwy

      Tam są i kwestie z września 2016 więc nie tak dawno i nie tylko 2015… Zresztą znajomi chcieli przetestować we wrześniu standardową funkcjonalność jaką jest email marekting, no cóż odradzałem znając swoje doświadczenia, zrobili i wyszło, że podstawowa funkcjonalność ma słabą dostarczalność, to po co zagłębiać się dalej… Są naszczęscie w Polsce inni dostawcy marketing automation, co lepiej podchodzą do sprawności systemu…

  • Dexter

    Dla mnie to jest firma spamerska. Oni sami oczywiście nie spamują tylko umożliwiają to innym, co jakiś czas w logach firmowego serwera pocztowego widzę maile z ich serwerów które jakimś dziwnym trafem są wysyłane tylko na te adresy które są publicznie podane na firmowej stronie internetowej.

    • mruwek

      Chciałem napisać dokładnie to samo ;)

    • Paula

      Witaj, chciałabym nadmienić, że każdemu naszemu nowemu Klientowi, przez pierwszy miesiąc nałożona zostaje moderacja mailingów wychodzących z systemu. Pozwala to na edukację klienta pod kątem poprawności skonstruowania mailingu zgodnie z naszą Polityką AntySpamową. Po upływie jednego miesiąca, lub trzech dużych wysyłek moderacja ta jest wyłączana.
      Niestety, nie jesteśmy w stanie w pełni kontrolować sposobu wykorzystania naszego systemu przez klientów, jednakże jeżeli ktokolwiek dostanie niechcianego Newslettera/ E-maila,zawsze istnieje możliwość wypisania się z mailingu, poprzez zaznaczenie odpowiedniego buttonu umieszczonego w większości w dolnej części mailingu. Dodatkowo, można skontaktować się droga mailową lub telefoniczną z Nadawcą z prośbą o permanentne usunięcie danego adresu email z bazy CRM.
      Wszystkiego dobrego w Nowym Roku

    • Robert

      Żeby jeszcze wasze opt-outy działały w waszych newsletterach (nie klientów) to by było świetnie…

  • Robert B

    Ja jestem ciekawy dlaczego nie działają wypisy z ich newsletterów. Spam bezpośrednio od salesmanago to praktycznie dzień powszedni, tym chyba powinno się zainteresować Giodo, zresztą znajomi też mają dokładnie to samo, chcą się wypisać z ich newsletterów, ale funkcjonalność nie działa. Spamerzy i tyle, a ktoś się na to łapie to i wynik mają…

  • były

    w salesmanago panuje relacja pan-parobek, oczywiście dotyczy to relacji z prezesem, nie wewnątrz zespołów, więc jak to w paru firmach ludzie świetni, tylko szefostwo nie.

  • Jakub

    Niedopuszczalny, nachalny, agresywny, bezwzględny, natarczywy – taki jest proces sprzedażowy firmy SalesManago. Czuję się zaszczuty przez ich handlowców, którzy tylko w dniu wczorajszym dzwonili dwukrotnie w odstępie 1 godziny i oczywiście nie wiedzieli, że od miesięcy zgłaszamy, że nie chcemy być nękani telefonami. „Może pan jest też w bazie innych naszych handlowców ale ja już obiecuję, że nie będę dzwonił” po czym dostaję po godzinie telefon od drugiego handlowca. Czy to się kiedyś skończy? Czy to się nadaje do giodo?

  • Mark

    Skoro są tacy dobrzy – to neich się pochwalą dodając info o kosztach. Bo skąd w styczniu „redukcja zatrudnienia” o 1/4, zamknięcie zagranicznych biur oraz odprawienie z kwitkiem wieloletniego szefa działu sprzedaży. Czy w Salesmanago jest aż tak dobrze?