8

Zmień telefon w konsolę za pomocą bezprzewodowego gamepada Gametel

Kontrolery do gier dla urządzeń mobilnych to w sumie nic nowego. Pierwsze rozwiązania tego typu pojawiły się już w okolicach 2004-2005 roku. Warto wspomnieć chociażby Sony Ericssona Z600, który wśród dostępnych dla niego akcesoriów, posiadał fizyczny gamepad, umożliwiający bardziej klasyczną rozgrywkę. Wtedy, były to jednak tylko rynkowe eksperymenty, których celem była odpowiedź na pytanie: czy […]

Kontrolery do gier dla urządzeń mobilnych to w sumie nic nowego. Pierwsze rozwiązania tego typu pojawiły się już w okolicach 2004-2005 roku. Warto wspomnieć chociażby Sony Ericssona Z600, który wśród dostępnych dla niego akcesoriów, posiadał fizyczny gamepad, umożliwiający bardziej klasyczną rozgrywkę. Wtedy, były to jednak tylko rynkowe eksperymenty, których celem była odpowiedź na pytanie: czy telefon może być prawdziwą platformą do gier?

Według mnie, może. Według mnie, historia platform takich jak Android oraz iOS, udowodniły to ponad wszelką wątpliwość. Co prawda, zanim dotarliśmy do etapu, na którym jesteśmy dzisiaj, branża zaliczyła kilka mniejszych lub większych wpadek. Myślę jednak, że gry zadomowiły się w smartphone’ach już na dobre.

Nigdy nie jest jednak tak dobrze, aby nie mogło być lepiej. Wielu mobilnym graczom, nadal brakuje jednak fizycznego kontrolera. Wirtualne gamepady są po prostu zbyt wirtualne. Nie pozwalają wystarczająco poczuć gry.

Tutaj z pomocą mogą przyjść rozwiązania takie jak gamepad firmy Gametel. Jest to konstrukcja dedykowana dla smartphone’ów. Posiada on specjalny dock, w którym możemy przymocować telefon do kontrolera. Gamepad łączy się z urządzeniem przez Bluetooth.

Nie wiem jak wygląda kwestia wsparcia bezprzewodowych kontrolerów w iOS, ale w Androidzie (bodajże od wersji 2.3) sprawa jest dość jasna. Tak system jak i API wspierają kontrolery, które obsługuje już wiele gier.

Sam jestem aktualnie na etapie zakupu przewodu MHL-HDMI, za pomocą którego chcę podłączyć Galaxy S 2 do telewizora i przetestować właśnie jako konsolę do gier. Czy to ma sens? Według mnie tak, ale tylko wtedy, gdy deweloperzy gier na smartphone’y zaczną masowo wspierać zewnętrzne kontrolery w swoich aplikacjach.

Technologia dojrzała już bowiem na tyle, aby smartphone mógł pełnić rolę stacjonarnej konsoli do gier.