14

Zarządzanie zadaniami w Gmail – mogły by być lepsze

Google stworzyło niedawno nowy dodatek do Gmail, dzięki któremu możemy prowadzić prostą listę zadań. W celu uaktywnienia tego dodatku musimy udać się do Gmail Labs i włączyć dodatek o nazwie Taska. Po aktywowaniu dodatku w prawym menu pod odnośnikiem „Contacts” pojawi się nam link do naszych tasków. Same zadania możemy dodawać na dwa sposoby, przede […]

Google stworzyło niedawno nowy dodatek do Gmail, dzięki któremu możemy prowadzić prostą listę zadań. W celu uaktywnienia tego dodatku musimy udać się do Gmail Labs i włączyć dodatek o nazwie Taska.

Po aktywowaniu dodatku w prawym menu pod odnośnikiem „Contacts” pojawi się nam link do naszych tasków. Same zadania możemy dodawać na dwa sposoby, przede wszystkim możemy ręcznie utworzyć nowe zadania podając jego temat, opis oraz dzień w którym ono ma być wykonane.

Drugim sposobem jest możliwość stworzenia zadania z każdego maila jaki do nas przyszedł (coś podobnego do działania RTM). Czytając daną wiadomość możemy wybrać z menu „more actions” opcję „add to tasks”. Dzięki czemu utworzy nam się zadanie z linkiem do maila dla jakiego utworzyliśmy zadanie.



Niestety idealnie nie jest – przede wszystkim stworzenie zadania na konkretny dzień nie jest zaznaczone w naszym kalendarzu od google. Nie wiem też jak wygląda przypominanie o nie zrealizowanych zadaniach, nie można ustalić priorytetów zadań nie ma też na razie żadnego widgeta który pokazywał by nam listę zadań.

Taski w gmailu to moim zdaniem bardzo przydatna rzecz i wiele osób czeka na taką funkcjonalność (to znaczy ci co nie zainstalowali sobie już jakiegoś dodatku). To co zrobiło google można nazwać małym krokiem w dobrą stronę aczkolwiek przyznam, że irytuje mnie to że ktoś nie wysilił się na tyle aby na przykład nie zintegrować taksów z gmail z kalendarzem od google.