closed zamknięcie sklepu
67

To koniec kuzniewski.pl — sklep komputerowy zgłasza wniosek o upadłość

Jeżeli kompletowaliście już powoli zamówienie w koszyku sklepu kuzniewski.pl to mam dla Was fatalną wiadomość — jego właściciel złożył wniosek o upadłość, a wszystkie stacjonarne placówki zostały już zamknięte.

kuzniewski.pl to znany od dekady sklep, skupiający się głównie na komputerach — ale również innej elektronice użytkowej, m.in. tabletach. Cieszył się naprawdę dobrą opinią i przez lata prężnie rozwijał. Poza sprzedażą wysyłkową, można było odwiedzić stacjonarne sklepy w Poznaniu, Wrocławiu oraz Warszawie. I czas przeszły jest tu jak najbardziej na miejscu — bo jeszcze w lipcu zamknięto dwa ostatnie — a macierzysty, poznański, podzielił ich los pierwszego sierpnia. W dniu, w którym wszyscy pracownicy firmy otrzymali wypowiedzenia.

Na stronie firmy pojawiło się oficjalne oświadczenie właściciela — Dariusza Kuźniewskiego:

Szanowni Państwo,
Na wstępie chciałbym przeprosić wszystkich Państwa co do których nastąpiły opóźnienia w realizacji zamówień lub zwrotu środków. Sytuacja ta nie jest spowodowana przez naszą firmę, a przez dramatyczną i niespodziewaną zapaść w branży IT w Polsce. Na różnych etapach łańcucha dostaw powstały olbrzymie zatory płatnicze co utrudnia pozyskanie towaru. Sytuacji nie ułatwiają zaległości w stosunku do naszej firmy ze strony niektórych kontrahentów.

Doprowadziło to, do przejściowej mam nadzieję, utraty płynności finansowej przez firmę kuzniewski.pl. W tych okolicznościach przepisy polskiego prawa nie pozostawiają mi wyboru. Jestem zmuszony do wszczęcia postępowania upadłościowego.

Do podjęcia odpowiednich decyzji przez sąd w odniesieniu do zarządu majątkiem firmy, to w miarę możliwości przede wszystkim spłacania przez moich dłużników swoich należności, będziemy realizować Państwa zamówienia.

Po podjęciu decyzji przez sąd, działania te będzie wykonywać wyznaczony organ. Jednocześnie zapewniam Państwa, że majątek firmy w pełni wystarcza na zaspokojenie wszystkich jej zobowiązań.

Jednocześnie też warto mieć na uwadze, że jeżeli chcecie jeszcze cokolwiek zamówić w sklepie wysyłkowo — możecie to zrobić korzystając z opcji wysyłki za pobraniem. Jednak biorąc pod uwagę obecną sytuację firmy, może być dość ryzykowne.

Według byłego pracownika firmy który anonimowo skontaktował się z serwisem PurePC, problemy w kuzniewski.pl zaczęły się już w zeszłym roku, co objawiało się w problemach z wypłacaniem premii i pieniędzy za przepracowane nadgodziny. Co gorsza, twierdzi on że osoby które zamówiły sprzęt i od razu zapłaciły — mogą go nie otrzymać. Pod znakiem zapytania stoi też sprawa serwisowanych urządzeń: kiedy i przez kogo zostaną odesłane? Jeżeli zostały odesłane do serwisów producentów, zachęca do bezpośredniego kontaktu z nimi w celu odzyskania sprzętów.

Źródło: Pure PC, kuzniewski.pl