7

Zakupy na Frisco.pl zrobisz teraz z poziomu swojej… lodówki

Po udostępnieniu ponad miesiąc temu asystenta głosowego Google, który pomaga robić zakupy na Frisco.pl przy użyciu komend głosowych, przyszedł czas na kolejną nowość od twórców tego sklepu internetowego, czyli opcję zakupów z poziomu lodówki.

Mogłoby się wydawać, że to naturalna kolej rzeczy, która powinna mieć już miejsce dużo wcześniej, a to tak naprawdę dopiero pierwsze wdrożenie w polskiej branży e-grocery. Frisco.pl poinformował wczoraj, że na razie w przypadku jednej lodówki – Family Hub od Samsunga, będziemy mogli zamawiać produkty spożywcze wprost z jej ekranu.

Jacek Palec, Prezes Frisco.pl:

Już trzy czwarte Polaków dokonuje e-zakupów z wykorzystaniem laptopa, a ponad połowa robi to za pomocą smartfona. To pokazuje, że konsumenci kupują online poprzez różne kanały, tak, jak jest im w danej chwili najwygodniej. Z tego powodu zupełnie naturalnym dla nas, jako lidera warszawskiego rynku e-grocery, było poszukiwanie innowacyjnych sposobów na wzbogacenie doświadczeń zakupowych naszych klientów. Cieszymy się, że nawiązując współpracę z firmą Samsung i umożliwiając dokonanie zakupów w naszym sklepie z ekranu lodówek Family Hub™, wykonaliśmy ogromny krok naprzód w branży e-grocery.

Udając się na zakupy w sklepach stacjonarnych zwykle robimy listę potrzebnych produktów stojąc przy otwartej lodówce, to tu zaczynamy tak naprawdę swoje spożywcze zakupy. Naturalnym więc kierunkiem rozwoju, zwłaszcza w sytuacji, kiedy popularność e-zakupów jest coraz większa i rośnie z roku na rok na poziomie kilkudziesięciu procent, jest umożliwienie ich właśnie w tym miejscu.

Często nawet podczas gotowania czy przyrządzania posiłków okazuje się, że brakuje nam jakiś składników lub się kończą, wtedy ku pamięci, jednym kliknięciem dodajemy je do listy następnych zakupów.

Piotr Stelmachów, Head of Consumer Electronics Division w Samsung Electronics Polska:

Zakupy internetowe to przede wszystkim duża oszczędność czasu i wygoda. Dziś nie chcemy stać w kolejkach, szukać miejsc parkingowych i jeździć od sklepu do sklepu szukając korzystnych cen oraz odpowiednich produktów. Multimedialna lodówka Samsung Family Hub™ dla wielu rodzin stała się centrum zarządzania domem – teraz urządzenie wyręczy domowników w kolejnych obowiązkach i pozwoli zaoszczędzić czas, który możemy poświęcić rodzinie. Za pomocą kilku kliknięć na ekranie urządzenia zamówimy zakupy z dostawą do domu i będziemy mieć pewność, że w naszej lodówce niczego nie brakuje

Aplikacja, dziwnie jeszcze to zabrzmi – na lodówki, pozwala na szybkie dodawanie potrzebnych produktów do koszyka, możemy w niej naszą listę w dowolny sposób modyfikować, czyli dodawać lub usuwać oraz na koniec sfinalizować zakupy i zamówić dostawę do domu. Jeśli są to produkty potrzebne na już, do przygotowania posiłku w danym dniu, Frisco.pl zapewnia, że jeśli sfinalizujemy zakupy w tej aplikacji do godziny 11:00, zostaną one zrealizowane i przywiezione do naszego domu jeszcze tego samego dnia.

W przesłanym komunikacie, ani Frisco.pl ani Samsung nie podają czy aplikacja umożliwia zamawianie głosowe i dodawanie produktów do listy zakupów przy pomocy asystenta głosowego Google, a właśnie to byłoby idealnym dopełnieniem jej funkcjonalności i znacznie ułatwiłoby to kompletowanie zakupów, zwłaszcza podczas przygotowywania posiłków  w kuchni. Tak więc jeszcze trochę brakuje do prawdziwych inteligentnych lodówek, ale jak widać wszystko idzie już powoli w tym kierunku.

Źródło: Frisco.pl.