Google

Z Chromebookami trzeba liczyć się na rynku - przed nimi maluje się naprawdę ciekawa przyszłość

Jakub Szczęsny
Z Chromebookami trzeba liczyć się na rynku - przed nimi maluje się naprawdę ciekawa przyszłość
135

Chromebooki - proste z komputery osobiste z równie prostym systemem operacyjnym na pokładzie miały być niczym więcej, jak tylko kaprysem Google. Nikt tym produktom nie wróżył większych sukcesów. W przekonaniu konsumentów oraz obserwatorów rynku nowych technologii, Chromebooki nie mają sensu bytu - j...

Chromebooki - proste z komputery osobiste z równie prostym systemem operacyjnym na pokładzie miały być niczym więcej, jak tylko kaprysem Google. Nikt tym produktom nie wróżył większych sukcesów. W przekonaniu konsumentów oraz obserwatorów rynku nowych technologii, Chromebooki nie mają sensu bytu - jest przecież Windows, który pozwala na dużo więcej w zależności od potrzeb. Pytanie tylko, czy konsumenci rzeczywiście potrzebują wszystkiego naraz? A może jednak preferują rozwiązania prostsze?

Wygląda na to, że szeroko wyśmiewane i lekceważone niegdyś Chromebooki mogą okazać się ważnym graczem na rynku komputerów osobistych. W roku 2014 sprzedano 5,7 miliona takich urządzeń, z czego 4,8 przypadło na Amerykę Północną. Gartner oprócz danych z poprzedniego roku podaje również obiecujące prognozy. Jeśli by przyjąć, że do końca roku Chromebooki będą dalej sprzedawać się w tym tempie, Google zamknie rok z liczbą 7,3 miliona Chromebooków. To zaś przełoży się na aż 27-procentowy wzrost.

Wśród głównych producentów Chromebooków Acer wybił się na prowadzenie ze sprzedanymi ponad 2 milionami urządzeń. Koreańczycy spadli na drugie miejsce ze sprzedażą na poziomie 1,7 miliona. HP zamyka podium z niespełna jednym milionem Chromebooków.

Ogromną szansą dla Chromebooków jest sektor biznesowy, który na razie nie bardzo zainteresowany jest tym typem urządzeń. Oczywiście, Google cały czas pracuje nad tym, by jego platforma była coraz bardziej przyjazna i atrakcyjna dla zastosowań biznesowych. Nie bez znaczenia jest pakiet Chromebook for Work, który zawiera w sobie m. in. aplikacje do zastosowań biurowych.

Nie można jednak powiedzieć, że Chromebooki kiedykolwiek podbiją rynek komputerów osobistych. Ten w roku 2014 wygenerował sprzedaż ponad 500 milionów urządzeń i osiągi Chromebooków to niewielki ułamek całego rynku. Ale z Chromebookami należy się liczyć - Google nie zamierza odpuszczać. A konsumenci udowadniają, że wcale nie potrzebują kombajnów, do korzystania z Internetu i mediów społecznościowych wystarczy bardzo prosty komputer z szybkim systemem operacyjnym. Do takich zastosowań Chromebooki nadają się świetnie.

Grafika: 1, 2

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Więcej na tematy:

hot