Apple

Z AppStore płynie rzeka pieniędzy do portfela Apple. Twórcy aplikacji też nie mają na co narzekać

TP
Tomasz Popielarczyk
51

Apple właśnie pochwaliło się rewelacyjnymi wynikami dotyczącymi swojego sklepu z aplikacjami AppStore. Dotyczą one nie tylko roku 2014, który, jak nietrudno się domyślić, był dla firmy bardzo udany, ale również pierwszych dni obecnego roku. Wystarczył bowiem tydzień, by firma z Cupertino pobiła tuta...

Apple właśnie pochwaliło się rewelacyjnymi wynikami dotyczącymi swojego sklepu z aplikacjami AppStore. Dotyczą one nie tylko roku 2014, który, jak nietrudno się domyślić, był dla firmy bardzo udany, ale również pierwszych dni obecnego roku. Wystarczył bowiem tydzień, by firma z Cupertino pobiła tutaj dwa rekordy. Robi wrażenie.

Apple właśnie pochwaliło się, że w rok 2015 sklep AppStore wchodzi z niemałym przytupem. Nowy Rok był dla sklepu bardzo pomyślny, bo to właśnie wtedy padł rekord sprzedaży. Żadnego innego dnia dotąd użytkownicy iPhone'ów i iPadów nie zapłacili tyle za aplikacje. Kolejny rekord padł po sześciu kolejnych dniach, przynosząc rekordowy tydzień w AppStore. Firma podaje, że łącznie wydano wówczas pół miliarda dolarów na cyfrowe treści.

Rok 2014 również był dla Apple'a rekordowy. Firma zanotowała wówczas sprzedaż na poziomie 15 mld dolarów. To o 50 proc. lepszy wynik niż w roku 2013., gdy uzyskano wynik 10 mld dol. Apple zarabia na każdym dolarze wydanym w sklepie 30 centów, więc łatwo obliczyć, że do portfela firmy trafiło w minionym roku ok. 4,5 mld dolarów. Wobec całkowitej sprzedaży, która przekroczyła 183 mld dol. i szybuje w kierunku rekordowych 200 mld. to niewiele. Jednak w porównaniu z kosztami prowadzenia i utrzymywania sklepu to fenomenalny wynik. AppStore nie tylko na siebie zarabia, ale przynosi stale rosnące zyski.

Zresztą nie tylko Apple zarabia. Firma podała, że w 2014 roku deweloperzy zarobili na sprzedanych aplikacjach i mikropłatnościach łącznie 10 mld dolarów. Nadal programistom o wiele bardziej opłaca się tworzyć programy na iOS, gdzie zarobek jest pewniejszy. Nie wynika to jednak z problemu Androida i Google Play, ale jego użytkowników. Nie bez powodu kalifornijski rywal nie chwali się takimi liczbami, wskazując jedynie najpopularniejsze aplikacje, spośród których przytłaczająca większość jest darmowa.

Apple podaje te wyniki w kontekście swojego wpływu na amerykańską gospodarkę. W ciągu 6 lat ekosystem iOS miał stworzyć w sumie 627 tys. nowych miejsc pracy. Obecnie w AppStore znajdziemy ponad 1,4 mln aplikacji na iPhone'y oraz iPady, z czego 725 tys. zostało zoptymalizowanych pod kątem dużych ekranów tabletów. To świetne i stale rosnące wyniki, a więc zdecydowanie jest się czym chwalić. To może teraz Google uchyli nam rąbka tajemnicy?

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu