6

Yulbiz – krótko o ciekawym spotkaniu

Yubliz to impreza w głównej mierze organizowana przez Krzysztofa Urbanowicza. Impreza, na której ludzie piszący do tej pory anonimowo swoje blogi, recenzje, lub felietony w internecie, mają okazję poznać się osobiście (geneza spotkań bloger-ów pod nazwą Yulbiz jest dostępna na blogu Krzyśka, więc nie ma sensu się powtarzać). Było to moje pierwsze tego typu spotkanie, […]


Yubliz to impreza w głównej mierze organizowana przez Krzysztofa Urbanowicza. Impreza, na której ludzie piszący do tej pory anonimowo swoje blogi, recenzje, lub felietony w internecie, mają okazję poznać się osobiście (geneza spotkań bloger-ów pod nazwą Yulbiz jest dostępna na blogu Krzyśka, więc nie ma sensu się powtarzać).

Było to moje pierwsze tego typu spotkanie, więc postaram się opisać moje wrażenia.

Pierwszym punktem imprezy była rozmowa z pomysłodawcą spotkań pod nazwą Yulbiz, czyli kanadyjskim konsultantem do spraw marketingu w internecie Michelem Leblanckiem. Przyznaję, że tą część imprezy spędziłem na pogaduchach w kuluarach – ponieważ marketing, jako taki nie leży w centrum moich zainteresowań.

Kolejnym punktem (ostatnim zorganizowanym) była prezentacja polskiej wersji serwisu społecznościowego Bebo.com. Przyznam szczerze, iż nie dowiedzieliśmy się z niej za dużo, dlatego też postanowiłem zadać kilka pomocniczych pytań (zarówno na głos jak i podczas rozmowy po prezentacji). Z rozmów z Maciejem Kołodziejczakiem (odpowiedzialnym za Bebo w Polsce i nie tylko) dowiedziałem się, że Polska tak naprawdę otwiera pulę krajów, w których będzie uruchamiane zlokalizowane Bebo. Prawdopodobnie dopiero po wdrożeniu kilku następnych krajów, serwisy zostaną podłączone do matczynego Bebo (w tej chwili są to odseparowane od siebie instalacje). Uważam, że dopiero po udanych wdrożeniach w następnych krajach Bebo określi swoją strategię co do reszty Europy – czy będą to tylko działy (bądź jeden dział) sprzedaży czy może coś więcej?

Po prezentacji Bebo, nastąpiła długo oczekiwana chwila, czyli czas na rozmowy w podgrupach. Myślę, że ta część imprezy jest najbardziej efektywna jeśli chodzi o nawiązywanie kontaktów. Udało mi się poznać kilka osób, z którymi do tej pory znałem się jedynie z wymiany maili, czy z blogów.


Odbyłem bardzo ciekawą (acz krótką) rozmowę, z Michałem Faberem reprezentującym spółkę Webkwadrat.pl (czyli biznes.net i trendomierz.pl). Michał opowiadał trochę o planach związanych z biznes.net (promocja która trwała, okazała się bardzo pomocna dla serwisu), oraz o potencjalnych reorganizacjach, jeśli chodzi o serwisy trendomierze. Muszę przyznać, iż Michał otwarcie powiadał o tym, co w jego działalności się udaje, a co jest mówiąc wprost nieudanym pomysłem.


Grzegorz z Startups.pl zapowiedział rychłe pojawienie się nowej wersji serwisu, która będzie bardziej ukierunkowana na łączenie pomysłodawców z biznesem. Z rozmów kuluarowych wynikało również, że na nowym startups.pl będą obecni także inwestorzy, zdolni zainwestować swoje pieniądze i zasoby w „pomysł” (oczywiście dobrze przemyślany, z dobrą strategią rozwoju oraz planem biznesowym)

Dalsze rozmowy to spotkania z bardzo ciekawymi osobami prowadzącymi własne blogi lub serwisy internetowe (azweb.pl. gadzetomania.pl, internetowe zbieractwo itp – pozdrawiam serdecznie). Dopiero dzięki tego typu rozmowom można uświadomić sobie, jak bardzo różni (w pozytywnym tego słowa znaczeniu) się kontakt osobisty od kontaktów, które na co dzień nawiązujemy w internecie.

Spotkanie oceniam jak najbardziej pozytywnie, okazja do wymiany poglądów i poznania się sprawiła, że bardzo chętnie wezmę udział w kolejnych tego typu imprezach. Na koniec warto zaznaczyć, że frekwencja na tym spotkaniu chyba dopisała (nie umiem stwierdzić, ile było dokładnie osób) i była już nieco bardziej zbliżona do planowanej niż na poprzedniej imprezie z tego cyklu.